opknappen velgen
Hallo vrinden
Heb wel eens gelezen over het opknappen van velgen,en dan hebben ze het over stralen en
spuiten.
Maar ik heb stoeprand schade aan mijn velgen, is het ook mogelijk dat dat verholpen wordt.
Buiten het met een likje verf bijwerken ook daadwerkelijk weer een mooie gladde velg wordt.
Voorbeeld foto van Gompie
grtz Rens 79
Heb wel eens gelezen over het opknappen van velgen,en dan hebben ze het over stralen en
spuiten.
Maar ik heb stoeprand schade aan mijn velgen, is het ook mogelijk dat dat verholpen wordt.
Buiten het met een likje verf bijwerken ook daadwerkelijk weer een mooie gladde velg wordt.
Voorbeeld foto van Gompie
grtz Rens 79
[quote="risko"]Kijk maar even op de site van de velgendokter daar weten ze wel raad met dit soort dingen.[/quote]
De velgen dokter is het niet helemaal,volgens mij.
Omdat jij de velgen dokter adviseerde gelijk even gegoogled op velgen dokter
maar lees op verschillende sites alleen maar negative berichten over hem.
Grtz Rens
De velgen dokter is het niet helemaal,volgens mij.
Omdat jij de velgen dokter adviseerde gelijk even gegoogled op velgen dokter
maar lees op verschillende sites alleen maar negative berichten over hem.
Grtz Rens
Als je alleen maar dit soort schades hebt, is het waarschijnlijk nog wel op te lossen met stralen en coaten. Aankomend weekend ga ik dezelfde set wegbrengen om te laten stralen en coaten. Dit wordt een winterset dus als het niet helemaal wil lukken vind ik het ook goed. Geloof me, mijn velgen zien er een stuk slechter uit als die van jou.
Ik zal foto's posten van "voor" en "na".
Ik zal foto's posten van "voor" en "na".
[quote="Johan"]Als je alleen maar dit soort schades hebt, is het waarschijnlijk nog wel op te lossen met stralen en coaten. Aankomend weekend ga ik dezelfde set wegbrengen om te laten stralen en coaten. Dit wordt een winterset dus als het niet helemaal wil lukken vind ik het ook goed. Geloof me, mijn velgen zien er een stuk slechter uit als die van jou.
Ik zal foto's posten van "voor" en "na".[/quote]
Hallo Johan,
Als ik vragen mag wat gaat dit kosten en waar laat je dit doen?
Mijn velgen zien er ook niet meer uit hoor,dat is de pest als je een auto 2de hands koopt en
de vorige eigenaar kon niet van de stoep afblijven.
Heb zelf 9 jaar in een transporter met lichtmetaal gereden en daar zat totaal nog geen schade aan.
Zal van de week ff een foto schieten,de foto die ik geplaatst heb,had ik geleend van Gompie,
om als voorbeeld te dienen.
Die TT velgen zien er toppie uit hoor,vindt het zelf ook mooi hoor die 17"maar ben een beetje huiverig voor het rij gedrag en dan niet op het asfalt maar op de klinkerwegen.
Als je nagaat dat het met de standaard velgen over een klinkerweg rijden al is of je in een kart zit dan moet je met 17"onderhand een niergordel gaan dragen :lol:
Ik zal foto's posten van "voor" en "na".[/quote]
Hallo Johan,
Als ik vragen mag wat gaat dit kosten en waar laat je dit doen?
Mijn velgen zien er ook niet meer uit hoor,dat is de pest als je een auto 2de hands koopt en
de vorige eigenaar kon niet van de stoep afblijven.
Heb zelf 9 jaar in een transporter met lichtmetaal gereden en daar zat totaal nog geen schade aan.
Zal van de week ff een foto schieten,de foto die ik geplaatst heb,had ik geleend van Gompie,
om als voorbeeld te dienen.
Die TT velgen zien er toppie uit hoor,vindt het zelf ook mooi hoor die 17"maar ben een beetje huiverig voor het rij gedrag en dan niet op het asfalt maar op de klinkerwegen.
Als je nagaat dat het met de standaard velgen over een klinkerweg rijden al is of je in een kart zit dan moet je met 17"onderhand een niergordel gaan dragen :lol:
[quote="Rens"]Als je nagaat dat het met de standaard velgen over een klinkerweg rijden al is of je in een kart zit dan moet je met 17"onderhand een niergordel gaan dragen :lol: [/quote]
Daar zit wat in, maar de ene band of de andere scheelt ook een heel stuk. Zelf heb ik na
veel geGoogle een set 15 "Hankooks laten monteren en die rijden een stuk prettiger dan de Conti's.
Omdat het 4 seizoens banden betreft zijn ze wat zachter en hebben ietsje meer afrol geluid,
maar wat een fijne banden en nog goedkoop ook. Brandstofverbruik is hetzelfde. Ik heb ze
genomen vanwege de lovende kritieken en awards (Hankook Optimo 4S). Presteren onder
alle omstandigheden goed was het Duitse oordeel. Disclaimer: Ik heb verder niets te maken met enig
bandenmerk! :geek: Oh ja Rens, ik zag nog dat je je afvroeg of de centercaps van de velgen op de
foto een andere kleur hadden. Ze zijn gewoon standaard.
Gewoon goed onderhouden, zoals de hele auto.( Dank vorige eigenaar, wie dat ook is!)
Groeten Gompie
Daar zit wat in, maar de ene band of de andere scheelt ook een heel stuk. Zelf heb ik na
veel geGoogle een set 15 "Hankooks laten monteren en die rijden een stuk prettiger dan de Conti's.
Omdat het 4 seizoens banden betreft zijn ze wat zachter en hebben ietsje meer afrol geluid,
maar wat een fijne banden en nog goedkoop ook. Brandstofverbruik is hetzelfde. Ik heb ze
genomen vanwege de lovende kritieken en awards (Hankook Optimo 4S). Presteren onder
alle omstandigheden goed was het Duitse oordeel. Disclaimer: Ik heb verder niets te maken met enig
bandenmerk! :geek: Oh ja Rens, ik zag nog dat je je afvroeg of de centercaps van de velgen op de
foto een andere kleur hadden. Ze zijn gewoon standaard.
Gewoon goed onderhouden, zoals de hele auto.( Dank vorige eigenaar, wie dat ook is!)
Groeten Gompie
Ach, het is maar wat je gewend bent. Ik hou wel van een beetje stug het daardoor veel gevoel. Als het te soepel is, heb ik al snel het gevoel dat ik het contact met de weg verlies.
De beloofde "voor" foto's;

Velgen zullen weer in grijs gecoat worden. Over een week of twee zijn ze klaar!
De beloofde "voor" foto's;

Velgen zullen weer in grijs gecoat worden. Over een week of twee zijn ze klaar!
Mooie foto van de zwaar gehavende velgen,ben benieuwd hoe ze er uit zien na
de behandeling.
De mijne zijn er ook niet best aan toe maar zien er bij jouw velgen vergeleken nog aardig uit.
Kan van de mijne nu geen foto maken,is van de week naar een beauty salon (poets beurt)
Maar als hij terug is zal ik wel ff een foto schieten.
de behandeling.
De mijne zijn er ook niet best aan toe maar zien er bij jouw velgen vergeleken nog aardig uit.
Kan van de mijne nu geen foto maken,is van de week naar een beauty salon (poets beurt)
Maar als hij terug is zal ik wel ff een foto schieten.