Spoorverbreders, Wheelspacers.
Rij nu al weer n tijdje op mn onderstel met Bilstein B6, ong 20mm verlaagd, Borbet Bronze 16" 6,5J ET38 velgen met 195/55 rubber op 3.0bar.Rijdt als n mes, vooral met wat extra gewicht aan boord.
Heb opgemerkt dat bij volledig in-uitsturen de band licht aanloopt op de motorzijde vd wielkast.Ben daarnaast een voorstander/liefhebber van n zo groot mogelijk wielspoor, ook om bij door vrachtwagens ingereden asfalt hinderlijk trekken aan het stuur te voorkomen.
Overweeg om t spoor te verbreden met spacers van 5 of 8 mm.
Weet iemand of dit kan, zonder de centrering vd wielnaaf te verliezen?De Eibach spacers van 5 en 8mm hebben namelijk géén opstaande centreer rand....
Heb opgemerkt dat bij volledig in-uitsturen de band licht aanloopt op de motorzijde vd wielkast.Ben daarnaast een voorstander/liefhebber van n zo groot mogelijk wielspoor, ook om bij door vrachtwagens ingereden asfalt hinderlijk trekken aan het stuur te voorkomen.
Overweeg om t spoor te verbreden met spacers van 5 of 8 mm.
Weet iemand of dit kan, zonder de centrering vd wielnaaf te verliezen?De Eibach spacers van 5 en 8mm hebben namelijk géén opstaande centreer rand....
Spacers gaan je niet helpen , zoals je al lang weet heb je de verkeerde banden maat er onder zitten .<br id="null">Omtrek 8cm groter 4 is zeker lekker zuinig als je je km,s uit reken (not ,je neem je zelf in de maling )<br id="null"><br id="null">
<br id="null">

Man man wat reageer je weer zuur en off-topic.Ik vraag of het kan.<a rel="nofollow" target="_blank">pocoloco</a> schreef:
Spacers gaan je niet helpen , zoals je al lang weet heb je de verkeerde banden maat er onder zitten .
Omtrek 8cm groter 4 is zeker lekker zuinig als je je km,s uit reken (not ,je neem je zelf in de maling )
Okay, thanks.
<div>Het aanlopen is wmb n secundair probleem. Het is dermate licht en alleen bij volledig in/uitsturen dat het meestal niet zichtbaar is op de motorzijde vd wielkast.Ik zou denken dat 5/8mm verder naar buiten plaatsen vh wiel het aanlopen verhelpt.</div>Waarom denk jij van niet?
<div>Het aanlopen is wmb n secundair probleem. Het is dermate licht en alleen bij volledig in/uitsturen dat het meestal niet zichtbaar is op de motorzijde vd wielkast.Ik zou denken dat 5/8mm verder naar buiten plaatsen vh wiel het aanlopen verhelpt.</div>Waarom denk jij van niet?
Je banden zijn echt veel te groot ,dat los je niet op met spacers en je ga je rij eigenschapen verknallen om dat de et waarde verder af gaat wijken van origineel . Onjuiste et waarde geeft altijd problemen met vrachtwagen sporen.<br id="null">Koop de juiste maat banden of neem het aanlopen voor lief .<br id="null">
Dat aanlopen neem ik al voor lief, zou mooi zijn als dat mede verholpen werd.ET waarde huidige wielen is 38, daar kan volgens de Audi specs nog makkelijk 5mm vanaf toch? Ik mag er in principe ook 205 breed rubber op hangen, okay ja bij de voorgeschreven bandhoogte...
Met 5 of 8mm verbreed je je spoor niet heel erg., denk niet dat je het verschil gaat voelen.
Zelf rij ik zomers rond ET10 en dan nog kom je niet in de buurt van het vrachtwagen spoor
Of het gaat passen., vast wel.
Maar hoe het gaat komen aanlopen aan de buitenkant door inveren (ivm grote wiel omtrek)
Zelf rij ik zomers rond ET10 en dan nog kom je niet in de buurt van het vrachtwagen spoor

Of het gaat passen., vast wel.
Maar hoe het gaat komen aanlopen aan de buitenkant door inveren (ivm grote wiel omtrek)