Toen en nu

Discussie over banden en velgen
Rens 79

03 apr 2011, 02:29 0 x

<!-- ia1 -->SAM_0249.JPG<!-- ia1 -->
Toen en nu
Romulus

03 apr 2011, 13:25 0 x

Mooi hoor! Als ik dan mijn 15" velgen (zelfde als jij hebt) weer zie, kriebelt het bij mij ook wel om er wat bijzonderdere onder te leggen (zoals deze, of de schmiedeleicht) maar dat valt toch echt buiten budget. (Commentaar van de garagehouder toen ik het met hem had over keuze banden en velgen: "Ja, jij wou Audi rijden") :mrgreen:

Wat heb je er nu voor banden onder liggen?
Gompie

03 apr 2011, 14:03 0 x

Ja, mooie velgjes! En ja, wie Audi zegt, moet ook Auw zeggen af en toe! :mrgreen:
Zolang het niet ten koste gaat van de auwde dagvoorziening, vooruit met de Audigeit..
Gompie, die ook zo nodig Audi moest rijden en nog nooit zo'n hoge km prijs had :lol:
(Maar een A2 heeft gewoon een X factor en het is wel goed voor m'n Duits...)
Rens 79

03 apr 2011, 14:39 0 x

Berichttitel: Re: banden maatGeplaatst: 01 apr 2011

4th Gear member

Thierry schreef:
Een tip die ik ooit ontving: Michelin Energy XV1 in bandenmaat 175/60 R15
Diezelfde banden wens ik ook te plaatsen zodra ik aan vervanging toe ben.
Ze zouden stil zijn, comfortabel en een lange levensduur.

Precies die banden heb ik er ook om liggen als zomerbanden. Alles wat je zegt klopt in mijn beleving (oh, en nog zuinig ook ). Nu zijn de voorbanden aan vervanging toe. Het liefste nam ik weer dezelfde.
Er is maar één probleem: het is een ouder model en volgens de site van Michelin worden ze niet meer gemaakt. Ik zie ze dan ook bij steeds minder online bandentoko's in het assortiment. Het lijkt erop dat de voorraden uitverkocht worden en that's it. Ik zou ze dan ook niet blind kopen maar eerst informeren wat de leeftijd van de band is (DOT-code). Wij rijden zo weinig (zomerbanden 10-12.000 km/jaar) dat ze straks waarschijnlijk sowieso om leeftijd vervangen moeten worden en niet omdat ze versleten zijn. Als je dan al met banden van een paar jaar oud begint...

Ik ben me dan ook aan het oriënteren op andere banden. Voorlopige favorieten: Dunlop SP Streetresponse en Pirelli Cinturato P4 of P6. Ik heb nog even tijd, bij de beurt begin mei wil ik ze erom hebben.

Op het Duitse forum kwam ik onder het kopje Welche Reifen 185/50-16 door Nachtaktiver,
het volgende tegen, er had er 1 uitgezocht wat er nog leverbaar was en ook nog geproduceerd
zou worden.
En daar waren de banden van Conti de premium doorgestreept als dat ze niet meer werden geproduceerd.
Ik van de week naar een bevriende banden boer in R,dam gebeld om banden te bestellen.
Ik zei het liefst heb ik de orginele maat voor mijn 6x16 velgen maar die zijn niet meer leverbaar zei ik, hij zegt hoeveel moet je er hebben,worden dus nog steeds gemaakt
Afgelopen Dinsdag heb ik mijn banden laten monteren en gelijk even naar de DOT gekeken en jawel hoor hagel nieuwe banden geproduceerd 0711.
Op de conti site worden ze niet meer vermeld maar worden dus nog steeds gemaakt.
Als ik jou was zou ik dus ook eens informeren en niet blind varen op wat er op verschillende site's van banden merken vermeld staat.

Conti Premium contact dus in de maat 185/50
Rens 79

03 apr 2011, 17:55 0 x

[quote="Romulus"]Mooi hoor! Als ik dan mijn 15" velgen (zelfde als jij hebt) weer zie, kriebelt het bij mij ook wel om er wat bijzonderdere onder te leggen (zoals deze, of de schmiedeleicht) maar dat valt toch echt buiten budget. (Commentaar van de garagehouder toen ik het met hem had over keuze banden en velgen: "Ja, jij wou Audi rijden") :mrgreen:

Wat heb je er nu voor banden onder liggen?[/quote]

Hier groeit het geld ook niet aan de bomen hoor.
Maar zoals ik al in het voorstel topic aangaf,geef ik mijn geld liever aan een auto uit dan
dat ik het aan vadertje staat geef.
En alleen al aan wegenbel. heb ik inmiddels al een kleine 600 € uitgespaard in 6 mnd.
MvdD

15 apr 2011, 11:04 0 x

Waanzinnige kleur zeg, schitterend!

Is het een originele kleur, of custom paint?
Romulus

15 apr 2011, 12:40 0 x

[quote="MvdD"]Is het een originele kleur, of custom paint?[/quote]
Kastellrot is in MJ2001 en 2002 als originele kleur geleverd, zie bijv. http://www.a2-freun.de/wiki/index.php/Lackierungen

Het is volgens mij Love it or Hate it. Wat mij betreft: Love it!
MvdD

15 apr 2011, 12:55 0 x

Het zijn echt bepaalde kleuren die een A2 groter of kleiner doen maken is me opgevallen.

Zo is een zilvergrijze A2 normaal qua grootte, maar vind ik hem in deze kleur of in de lichtblauwe variant veel groter ogen en ook beter qua verhoudingen uitkomen.

In pijnboomgroen vind ik hem weer een beetje propperig overkomen bijv.
falcon

15 apr 2011, 14:11 0 x

[quote="MvdD"]Het zijn echt bepaalde kleuren die een A2 groter of kleiner doen maken is me opgevallen. In pijnboomgroen vind ik hem weer een beetje propperig overkomen bijv.[/quote]
Grappig dat je zelf die piniengrüne voor de deur hebt staan :) Ik heb deze kleur ook en het maakt wat mij betreft een wereld van verschil of hij op z'n fietsbanden (winterbanden dus smal) staat of op z'n 15" 6 spaaks lichtmetaal. Met lichtmetaal lijkt 't een heel stuk beter in verhouding!
Johan

25 apr 2011, 23:24 0 x

O dit is leuk. Daar heb ik er ook een paar van;

Voor;

Afbeelding

Na;

Afbeelding

Voor;

Afbeelding

Na;

Afbeelding

8-) :lol: