Beste forumleden -
ik heb vandaag eindelijk een mooi setje Bolero velgen kunnen regelen. Nu nog de juiste banden kopen en ze kunnen worden gemonteerd. Nu begrijp ik dat het aan te raden is om de ABS-leiding met trekbandjes vast te zetten aan de schokbreker. Is dit echt noodzakelijk of zijn hier ook leden die de velgen gewoon hebben gemonteerd zonder deze modificatie? Alvast dank!
Zodra de Bolero's gemonteerd zijn, zal ik waarschijnlijk de huidige velgen (Style 5-Arm 16") te koop zetten om plaats te maken. If so, dan zal ik die tzt hier ook aanbieden.
Bolero velgen
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Van harte! Ik had ze ook al op Marktplaats voorbij zien komen en heb nog getwijfeld ...
De onze hebben stoeprandschade gehad en zijn hersteld maar de mooie licht gepolijste rand kon zonder heel veel afdraaien niet meer worden hersteld. De randen zijn nu gespoten en daar baal ik nog van. Maar het is niet anders ...
Zorg dus voor banden met goede velgrandbescherming, ik heb gekozen voor de Dunlop SP Sport Maxx 205/40. Die biedt 1cm bescherming, maar dat heeft niet mogen baten.
De genoemde aanpassing heb ik niet hoeven maken maar wel goed om bij de montage te controleren.
Veel plezier van deze fraaie set!
De onze hebben stoeprandschade gehad en zijn hersteld maar de mooie licht gepolijste rand kon zonder heel veel afdraaien niet meer worden hersteld. De randen zijn nu gespoten en daar baal ik nog van. Maar het is niet anders ...
Zorg dus voor banden met goede velgrandbescherming, ik heb gekozen voor de Dunlop SP Sport Maxx 205/40. Die biedt 1cm bescherming, maar dat heeft niet mogen baten.
De genoemde aanpassing heb ik niet hoeven maken maar wel goed om bij de montage te controleren.
Veel plezier van deze fraaie set!
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- A3weiss
@hansjan Dank voor de informatie. Heb zelf ook even zitten twijfelen, maar gezien het feit ze zo lastig te verkrijgen zijn en het toch wel erg mooi staat, had ik geen andere keuze om de knip weer te trekken :-).
Goede tip vwb bandenkeuze. Zal in ieder geval voorzichtig langs stoepranden parkeren, want zou zonde zijn om ze meteen te gaan schuren.
Goede tip vwb bandenkeuze. Zal in ieder geval voorzichtig langs stoepranden parkeren, want zou zonde zijn om ze meteen te gaan schuren.
- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
Hoeveel ruimte heeft Hans Jan nog?
Als je 215/35/17 moet kopen ben je bijna €100,- per stuk kwijt, iets breder en 2% lagere dus iets teller afwijking....
De 215/40/17 is iets hogere maar wel velg veiliger.... Falken vanaf €65,- per stuk.
Ze zijn dus maar ½ cm breder en dat is net het verschil....
Niet echt de goedkoopste maar ik denk dat je geen Chinees nooit van gehoord merk wil van €40,- waarbij ze bij montage het doosje met plaklood mogen plunderen!
Zelf zou ik voor de Falken 215/40/17 gaan, zeker in Amsterdam met stoepranden en Japanse banden mag..... de 1.2 Tdi werd ook vaak op een ander Japanse merk geleverd....
Als je 215/35/17 moet kopen ben je bijna €100,- per stuk kwijt, iets breder en 2% lagere dus iets teller afwijking....
De 215/40/17 is iets hogere maar wel velg veiliger.... Falken vanaf €65,- per stuk.
Ze zijn dus maar ½ cm breder en dat is net het verschil....
Niet echt de goedkoopste maar ik denk dat je geen Chinees nooit van gehoord merk wil van €40,- waarbij ze bij montage het doosje met plaklood mogen plunderen!
Zelf zou ik voor de Falken 215/40/17 gaan, zeker in Amsterdam met stoepranden en Japanse banden mag..... de 1.2 Tdi werd ook vaak op een ander Japanse merk geleverd....
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
- HansJan
- Moderator
Hier wordt de aanpassing van de ABS leiding op het Duitse forum beschreven.
https://wiki.a2-freun.de/wiki/index.php ... _wegbinden
De genoemde bandenmaat 215/40 is ook mijn volgende voorkeur; wat meer wanghoogte, daardoor net iets meer comfort bij kuilen / oneffenheden en betere wielkastvulling.
Maar met 17 inch stuurt het een stuk strakker!
https://wiki.a2-freun.de/wiki/index.php ... _wegbinden
De genoemde bandenmaat 215/40 is ook mijn volgende voorkeur; wat meer wanghoogte, daardoor net iets meer comfort bij kuilen / oneffenheden en betere wielkastvulling.
Maar met 17 inch stuurt het een stuk strakker!

Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- A3weiss
Kon niet wachten en heb inmiddels een afspraak bij de bandenboer staan vrijdag om een set 205/40/17 bandjes te monteren. Heb gekozen voor de ContiSportContact 5 met velgbescherming. Deze banden waren het snelst leverbaar - comfort was minder van belang
Benieuwd naar het resultaat!