Ik wil hier toch even melding maken van het (naar mijn mening) toch wel zeer bijzondere feit dat ik op dit moment bij een kilometerstand van 93.000 nog steeds de 1e banden aan de achterzijde erop heb liggen (zie foto's met productie jaar 2000 en week aanduiding 35).
Op de foto is ook te zien dat ze nu wel aan vervanging toe zijn (droogtescheurtjes en profiel zit aan de ondergrens).
Het merk is Dunlop type "Sport 200"
Theo
Levensduur banden
- chipsoer
- Audi A2 clublid
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Tja dat is een hele poos, ik denk dat indien jij de A2 ipv jouw A4 voor dagelijks verkeer gebruikt, je de banden toch wel al had vervangen, de droogtescheurtjes komen er niet van de één of andere dag op.
[quote="chipsoer"]Tja dat is een hele poos, ik denk dat indien jij de A2 ipv jouw A4 voor dagelijks verkeer gebruikt, je de banden toch wel al had vervangen, de droogtescheurtjes komen er niet van de één of andere dag op.[/quote]
blijft het feit dat 93000 km toch een hele hoop is, ook al zijn het meerollende achterbanden
groet
audietje(Hans)
blijft het feit dat 93000 km toch een hele hoop is, ook al zijn het meerollende achterbanden
groet
audietje(Hans)
- Rinus
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Ik moet je eerlijk zggen, dat ik toch ook wel tussen de 70 a 80 DKm met mijn banden doe. Dan heb ik er nog plm 2,5 mm op staan.Tussentijds verwissel ik ze wel van voor naar achter en omgekeerd, dus ze slijten "gelijk" op. Saardoor ben ik wel altijd meestal aan 4 nieuwe bandjes gelijk toe. Als je een achterwielaandrijver hebt, heeft dat weer geen zin, want het slijtage proces is bij die auto's plm gelijk over alle 4 de banden heen (voor sturen, achter aandrijving).
Qua tijd staat er voor banden, dacht ik, 8 jaar. maar dat is maar een richtlijn. Toen ik een paar jaar geleden mijn Rekord kocht, stond deze nog op zijn origineel Michelin's uit 1979 !! Daar zat nog 4 mm profiel op (auto had maar 52 DKm gelopen toen), maar ik heb ze wel na plm 3 maandjes vervangen, omdat ik er mee naar praag wilde. maar bij de bandenboer stonden ze verbaasd over de nog goede conditie van de banden, gezien hun leeftijd.
Qua tijd staat er voor banden, dacht ik, 8 jaar. maar dat is maar een richtlijn. Toen ik een paar jaar geleden mijn Rekord kocht, stond deze nog op zijn origineel Michelin's uit 1979 !! Daar zat nog 4 mm profiel op (auto had maar 52 DKm gelopen toen), maar ik heb ze wel na plm 3 maandjes vervangen, omdat ik er mee naar praag wilde. maar bij de bandenboer stonden ze verbaasd over de nog goede conditie van de banden, gezien hun leeftijd.
[quote="Thck"]Dat wel, maar het blijft toch nog steeds 93.000 km op deze twee banden :?: :lol:[/quote]
HE he zelfs Theo maakt fouten :o en af en toe geeft hij het wel eens toe
90.000 km op een paar banden,terwijl in het bovenstaande bericht wordt toegegeven ook op winterbanden te rijden.
Hoeveel km heb je dan op die winterbanden gereden? 0,0 km's
Het blijft wel 12 jaar dat dan weer wel.
HE he zelfs Theo maakt fouten :o en af en toe geeft hij het wel eens toe

90.000 km op een paar banden,terwijl in het bovenstaande bericht wordt toegegeven ook op winterbanden te rijden.
Hoeveel km heb je dan op die winterbanden gereden? 0,0 km's
Het blijft wel 12 jaar dat dan weer wel.
- jmkoole
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Voor m'n A2 1.2 TDI heb ik net twee nw voorbanden gekocht (Michelin Energy Saver 165/70R14).
70.000 km geleden is de auto voorzien van vier nw banden; achter nog 4,5 mm en voor 1,6 (apk-grens). Moet wel zeggen dat ik 4 maanden per jaar op de set winterbanden rij, dus ik heb de voorbanden in ca. 50.000 km weggereden.

Ik schat dat er nu weer 70.000 km mee gereden kan worden en dan alle vier de banden aan vernieuwing toe zijn.
70.000 km geleden is de auto voorzien van vier nw banden; achter nog 4,5 mm en voor 1,6 (apk-grens). Moet wel zeggen dat ik 4 maanden per jaar op de set winterbanden rij, dus ik heb de voorbanden in ca. 50.000 km weggereden.

Ik schat dat er nu weer 70.000 km mee gereden kan worden en dan alle vier de banden aan vernieuwing toe zijn.
VW Golf 1.5 TSI Sportsvan (2019) | VW Golf 1.4 TSI GTE (2015)
- Thck
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Oeps :oops: Rens heeft gelijk, ik heb inderdaad 3 jaar de winter gereden met winterbanden dat is ongeveer 3500 km per jaar (de andere 3500km met de A4) dus er mag laten we zeggen 7000 km van de 93.000 af dus toch nog 86.000km mee gereden blijft dus een hel prestatie :!:Rens schreef: HE he zelfs Theo maakt fouten en af en toe geeft hij het wel eens toe
Rens goed opgelet man :mrgreen:
Theo