Hallo,
ik heb even een vraagje
Op mijn 1.2 tdi zitten 145/80 14'' banden. (4gaats)
ik heb hier geen reservewiel bij, en deze wil ik uiteraard wel.
en dan bedoel ik geen thuiskomertje.
ik heb marktplaats ed al afgezocht, maar kan niet echt wat vinden.
nu heb ik het topic over inleren al doorgelezen, maar dat kwartje wil niet echt vallen in mn bovenkamertje, maar kan ik een andere maat velg+band gebruiken als reserve??
ben hier dichtbij naar een bandenzaak geweest, die kerels hadden niks liggen (in 145/80 14''), een leverancier gebeld, en die vent had ook niks, terwijl hij er 50.000 had liggen :?
al al diverse sloop/demontagebedrijven gemaild, maar geen positieve reactie gehad.
heeft iemand een tip?
alvast bedankt
Ander reservewiel??
De bandenmaat van de 3L is tamelijk zeldzaam.
Voor de andere A2's kun je een thuiskomer van de Passat (model 35i, 1988-1996) gebruiken maar of de afrolomtrek en steek ook kloppen voor de 3L, weet ik niet. Zie thuiskomer-t522.html?hilit=thuiskomer
Ik denk dat voor jou de kortste klap is om via Marktplaats of Ebay een of meerdere dezelfde wielen bij te kopen die je al hebt. Je kunt ook (voor de gehele auto, dan) uitwijken naar 165/70R14 op dezelfde velg. Hoewel breder toch goedkoper en veel beter verkrijgbaar.
Ik heb zelf overigens geen reservewiel, maar wel een set zomer- en winterbanden op eigen velgen. Als ik eens met reservewiel onderweg wil gooi ik wel een van de winterwielen (of zomerwielen in de winter) achterin.
Voor de andere A2's kun je een thuiskomer van de Passat (model 35i, 1988-1996) gebruiken maar of de afrolomtrek en steek ook kloppen voor de 3L, weet ik niet. Zie thuiskomer-t522.html?hilit=thuiskomer
Ik denk dat voor jou de kortste klap is om via Marktplaats of Ebay een of meerdere dezelfde wielen bij te kopen die je al hebt. Je kunt ook (voor de gehele auto, dan) uitwijken naar 165/70R14 op dezelfde velg. Hoewel breder toch goedkoper en veel beter verkrijgbaar.
Ik heb zelf overigens geen reservewiel, maar wel een set zomer- en winterbanden op eigen velgen. Als ik eens met reservewiel onderweg wil gooi ik wel een van de winterwielen (of zomerwielen in de winter) achterin.