Hulp gevraagd - startonderbreker - VAG-com

Diagnose apparatuur en software zoals VAG-COM.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Philip1960
Berichten: 29
Lid geworden op: 23 feb 2018, 14:57
Locatie: Rotterdam
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

04 jan 2023, 17:41 1 x

Goedenavond A2 bezitters.

Allereerst wil ik een ieder nog de allerbeste wensen doen voor dit nieuwe jaar.
En wens een ieder gezondheid toe en geluk. (heb je soms wel nodig als A2 bezitter :) )

Ik zit de laatste tijd met een probleem en heeft betrekking op de startonderbreker.

De auto start gewoon en kan er mee rijden.
Echter spreekt het lampje af en toe aan van de startonderbreking en valt de motor direct uit.
Contact uit en weer starten.
Dit is me al twee keer gebeurd op de snelweg, maar vele malen in de bebouwde kom.
Nu zag ik in het vag-com programma wel de startonderbreker voorbijkomen, echter heb ik niet de kennis om misschien deze er uit te programmeren
Als dit überhaupt mogelijk is.
Wie weet raad en kan mij helpen.
Ik begrijp dat de meeste denken, ga naar de (A2) dokter,
maar hier heb ik op het ogenblik niet de financiële middelen voor.

Enkele maanden geleden ben ik ook geholpen, waar ik nog steeds erg dankbaar voor ben.
In spanning wacht ik af.
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

04 jan 2023, 19:01 0 x

Pak eens de 2e sleutel, als de ingebouwde chip defect is of contact slot rommelde?
Van sleutel tot die ring die dat glazen buisje moet zien is vaak een probleem.
Hang er ook geen andere zooi aan, als je zware sleutelbos eraan hangt kan dat ook ellende veroorzaken, gewicht of andere auto sleutels met andere code?
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
Philip1960
Berichten: 29
Lid geworden op: 23 feb 2018, 14:57
Locatie: Rotterdam
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

04 jan 2023, 19:09 0 x

Excuses, ben ik vergeten te vermelden.
Met de tweede sleutel hetzelfde probleem.
Zou mooi zijn geweest.
Ook gebruik ik de sleutel (s) single.
Maar toch bedankt voor het meedenken.
Gebruikersavatar
Peter_Maathuis
Moderator
Berichten: 2538
Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
Locatie: Valkenswaard
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

04 jan 2023, 19:44 0 x

Om te beginnen: je kunt de startonderbreker niet met VAGcom/VCDS wegprogrammeren.

Deze functie zit in de ECU (motorbesturing) en het is niet iedereen gegeven daar de startblokkering uit weg te programmeren (dealers kunnen dat niet). Misschien dat Morris (MT Automotive in Wijk bij Duurstede) dat met je ECU kan doen. Ik heb bij hem eens een ECU (voor ATL motor) met weggeprogrammeerde startonderbreking gekocht...

Je klacht klinkt als een slecht contact. Probeer eens wat aan kabeltjes te rommelen terwijl de motor stationair draait. Misschien helpt het om de antenne (zwarte ring aan de bovenkant van het contactslot) te vervangen. Zitten de connectoren op het instrumentenpaneel goed vergrendeld?
Gebruikersavatar
Philip1960
Berichten: 29
Lid geworden op: 23 feb 2018, 14:57
Locatie: Rotterdam
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

08 jan 2023, 09:27 0 x

Allereerst excuses voor mijn late reactie, ik heb de afgelopen week veel aan mijn hoofd gehad, dit omdat het UWV geen tijd gehad heeft om naar een al een jaar lopende kwestie te kijken en ik nu zonder geld zit.
Maar dit terzijde, wil ik je bedanken voor je reactie en tip en ga er de komende week mee aan de slag.
Nogmaals bedankt.
Plaats reactie