Blauwe VAGCOM kabel, VCDS lite en Windows 8/10

Diagnose apparatuur en software zoals VAG-COM.
Plaats reactie
mvdklip

13 sep 2015, 10:26 0 x

Het is al weer even een tijdje geleden dat ik iets bijgedragen heb aan dit forum, maar heb dan ook een tijdje niet aan de A2 geknutseld. Mijn ex-vrouw gebruikt de A2 en ik zie hem eigenlijk maar weinig. De laatste paar weken echter waren er wat probleempjes waarbij mijn Blauwe/Chinese/eBay VAGCOM kabel erg van pas kwam. Ik heb nog een oude WinXP laptop liggen die werkt met de kabel, maar die is nogal krakkemikkig, dus ik besloot de boel aan de praat te brengen op mijn nieuwe laptop die inmiddels geupgrade is naar Windows 10. In dit topic mijn ervaringen.

1. Drivers voor de blauwe kabel met "VAG KKL" opschrift kun je hier vinden: http://www.totalcardiagnostics.com/supp ... on-windows

2. Voorheen werkte ik met VAGCOM 3.11, maar nu ben ik over naar VCDS Lite 1.2. Als je alle functies wil, betaal je $99 om hem te activeren (of je zoekt ff goed). VCDS Lite werkt prima onder Windows 10.

3. Ga naar de Device Manager om de poort in de range COM1-COM4 te zetten (staat beschreven in de driverlink hierboven) en zet ook de latency van 16 naar 2. Anders kun je wel eens problemen hebben met uitlezen van de HVAC (Climate Control).

4. Start VCDS Lite de eerste keer met de kabel aangesloten op de auto (met draaiende motor), stel de juiste COM poort in en druk op Test. Nergens staat dat het testen van de kabel moet terwijl deze aangesloten is op de auto, maar dit is dus wel zo. Anders meldt de software simpelweg dat de kabel niet deugt!

Na dit alles zou je nu een prima werkende kabel moeten hebben waarmee je de meeste zaken kunt uitlezen en aanpassen (met een geregistreerde versie van VCDS Lite dan, anders is het beperkter). Dat is die paar tientjes meer dan waard.
Spinazie
Audi A2 clublid
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

13 sep 2015, 18:15 0 x

Bedankt! Altijd behulpzaam dit soort posts :)
Plaats reactie