foutmelding abs lampje en asr volgens uitleesapparaat 00285 storing

Diagnose apparatuur en software zoals VAG-COM.
Plaats reactie
beni

25 sep 2017, 14:30 0 x

Geachte forumleden.
Het is weer enige tijd geleden dat ik een probleem geplaatst heb hier op de site. (op zich wel prima, geen probleem is altijd goed voor nieuws).
Het volgende probleem doet zich voor tijdens het opstarten gaat het abs lampje in combinatie met het asr lampje branden en na een aantal meters krijg je een paar harde piepen.
Dit probleem had ik enige tijd geleden ook en toen heb ik de giersensor en nog een sensor vervangen en dat waren toen ook andere foutcodes.
Echter nu krijg ik een foutcode 00285. IK heb deze geprobeerd te wissen met een vag apparaatje. Eerst liet deze melding zich wel wissen maar nu niet meer. Als ik nu de opdracht geef wis foutcode dan knippert het abs lampje 1 keer en blijft deze melding gewoon staan.

Ik weet nu alleen niet waar ik het zoeken moet. Wie kan mij helpen.
rolf
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

25 sep 2017, 20:17 0 x

koop9
Motortype: (nog) geen Audi A2

28 sep 2017, 09:35 0 x

Check de kabel van de rechter voor ABS sensor, deze kan wel eens doorgesleten zijn aan de bovenzijde van de band door b.v. 17¨ wielen te gebruiken.
Anders kan het ook de sensor zelf zijn. haal hem er eens uit om te kijken of hij niet beschadigd is, zie je er slijt sporen op dan kan ook het wiellager er b.v. te diep in zitten door schade of verkeerde montage.
Plaats reactie