Diagnosekabel en VAG-COM software

Diagnose apparatuur en software zoals VAG-COM.
@lf

03 mar 2010, 21:55 0 x

Beetje late reactie, maar de kabel wordt aangesloten links onder het dashboard aan de bestuurderszijde.
Richie2710

03 mar 2010, 23:52 0 x

@ Chipsnoer:
Thanks voor de info, ik ga dat even checken nog voor de zekerheid. Volgens de persoon waar ik het besteld heb zou de kabel/software moeten werken.

@ @lf:
Thanks, maar had het al gevonden :lol: krijg het alleen niet aan de praat :x
lemoi

04 mar 2010, 11:11 0 x

effe spelen met de instellingen van de communicatie over de poort. Dat was "vroeger" bij mij het probleem
@lf

04 mar 2010, 17:44 0 x

Hierbij nog even de installatiehandleiding mbt de poortinstellingen(Nederlands) en de gebruikershandleiding (Engels) van de VAG-COM software. Hopelijk heb je hier iets aan.
ksdijkema

18 mar 2010, 10:27 0 x

[quote="@lf"]Hierbij nog even de installatiehandleiding mbt de poortinstellingen(Nederlands) en de gebruikershandleiding (Engels) van de VAG-COM software. Hopelijk heb je hier iets aan.[/quote]

Hallo,

Ik ben nog niet in bezit van de auto, wordt binnenkort afgeleverd.
Begrijp ik goed dat de kabel / software ook te gebruiken is om de taal vd boordcomputer te wijzigen ? We hebben een uit Duitsland geimporteerde A2 1.2 3L gekocht de 409.1 (USB) werkt toch ook wel op dit type?
Peter

19 mar 2010, 09:56 0 x

[quote="ksdijkema"][quote="@lf"]Hierbij nog even de installatiehandleiding mbt de poortinstellingen(Nederlands) en de gebruikershandleiding (Engels) van de VAG-COM software. Hopelijk heb je hier iets aan.[/quote]

Hallo,

Ik ben nog niet in bezit van de auto, wordt binnenkort afgeleverd.
Begrijp ik goed dat de kabel / software ook te gebruiken is om de taal vd boordcomputer te wijzigen ? We hebben een uit Duitsland geimporteerde A2 1.2 3L gekocht de 409.1 (USB) werkt toch ook wel op dit type?[/quote]

Hoi en welkom op het forum. De taal is te wijzigen. Welk bouwjaar ? En als je'm hebt: we hebben ook een voorstel forum :)
ksdijkema

03 apr 2010, 01:01 0 x

[quote="chipsoer"]Hoi Richie, ik denk dat ik het probleem wel ken. Jou wagen werkt niet met dit systeem, alleen voor wagens met can-bus, en die hebben de wagens van 2001 helaas niet.[/quote]

Hmmmm............ Ik heb dezelfde melding en inderdaad een model 2001.

Maar waarom heb ik wel een aansluiting voor de adapter maar werkt het niet op de 2001-modellen. :?:

Er schijnt ook een VCDS-lite 1.0 te zijn is dit misschien een oplossing voor bovenstaand probleem
Ingmar

23 jan 2011, 11:03 0 x

Beste @lf,

Ook heb ik laatst een OBD kabel gekocht, namelijk de VAGCOM 311.2

Het is mij helaas nog niet gelukt om de kabel aan de praat te krijgen..

Wat heeft u precies gedaan bij: Hierdoor kon ik nu wel de juiste instellingen maken voor de USB -> serial COM poort en kreeg ik de boel snel aan de praat.

Ik hoor graag van u!

Met vriendelijke groet,
Ingmar van der Kraan.

[quote="@lf"]Vandaag binnen gekreen en met succes in gebruik genomen:
VAG-COM 409.1 kabel (USB aansluiting)
Hiermee kan ik nu zelf storingen uitlezen, resetten, gegevens loggen, printen, etc.

De kabel wordt geleverd voor € 12,25 door http://www.obdtools.nl

De kabel werkte aanvankelijk niet waarna ik contact heb opgenomen met obdtools. Daar werd ik goed geholpen en hij stuurde mij een extra handleiding per mail. Hierdoor kon ik nu wel de juiste instellingen maken voor de USB -> serial COM poort en kreeg ik de boel snel aan de praat. De software wordt bijgeleverd op een mini-cd rom en betreft een shareware versie. Dat betekent dat je niet elke foutcode direct vertaald krijgt samen met verklarende tekst. Voor wie dat wil moet registreren of..... even op FTD gaan zoeken naar een geschikte spot ;)
De uitleg van de foutcodes staan overigens ook op http://www.gerritspeek.nl/vag-com.html
Ook leuk om eens te kijken zonder dat je de software hebt.
De software draait overigens zowel op XP als onder Vista (bij installatie krijg je eerst een foutmelding maar daarna start de installatie in de compatibiliteitsmodus)[/quote]
Ingmar

23 jan 2011, 11:16 0 x

Bese Audi A2 rijders,

Sinds al een aantal maanden kamp ik met het volgende probleem: problemen-centrale-deurvergrendeling-bediening-portier-t562.html

Ik heb toen een OBD2 interface VAGCOM 311.2 gekocht maar tot op heden deze nog niet aan de praat gekregen. Ik krijg telkens weer bij het proberen van het installeren van de drivers de melding: Het USB-apparaat wordt niet herkend. Vervolgens als ik dan de drivers toch wil gaan installeren krijg ik de melding: Kan de Wizard updates voor hardware niet voortzetten, er is geen betere software voor de hardware gevonden dan wat er al is geïnstalleerd.

Kunnen jullie mij misschien helpen?

Met vriendelijke groet,

Ingmar
Peter

07 mar 2011, 13:52 0 x

[quote="@lf"]Vandaag binnen gekreen en met succes in gebruik genomen:
VAG-COM 409.1 kabel (USB aansluiting)
Hiermee kan ik nu zelf storingen uitlezen, resetten, gegevens loggen, printen, etc.

De kabel wordt geleverd voor € 12,25 door http://www.obdtools.nl

De kabel werkte aanvankelijk niet waarna ik contact heb opgenomen met obdtools. Daar werd ik goed geholpen en hij stuurde mij een extra handleiding per mail. Hierdoor kon ik nu wel de juiste instellingen maken voor de USB -> serial COM poort en kreeg ik de boel snel aan de praat. De software wordt bijgeleverd op een mini-cd rom en betreft een shareware versie. Dat betekent dat je niet elke foutcode direct vertaald krijgt samen met verklarende tekst. Voor wie dat wil moet registreren of..... even op FTD gaan zoeken naar een geschikte spot ;)
De uitleg van de foutcodes staan overigens ook op http://www.gerritspeek.nl/vag-com.html
Ook leuk om eens te kijken zonder dat je de software hebt.
De software draait overigens zowel op XP als onder Vista (bij installatie krijg je eerst een foutmelding maar daarna start de installatie in de compatibiliteitsmodus)[/quote]

bj 2003 = zonder canbus en werkt dus met deze kabel ?
Plaats reactie