Motormanagement

Diagnose apparatuur en software zoals VAG-COM.
Gebruikersavatar
Ingmar
Berichten: 97
Lid geworden op: 29 nov 2009, 18:18

10 apr 2016, 11:20 0 x

Beste A2 rijders,

Vorige maand heb ik mijn lambdasonde (diagnose) vervangen aangezien deze door het motormanagement werd gemeld als zijnde defect. Deze storing is er nu uit, echter hebben zich er 2 nieuwe storingen opgedaan, namelijk: 1) P1151 (Long Term Fuel Trim, Additieve Air Bank 1: Range 1: System too Lean) en 2) G135 (Potentiometer in Positioning Motor for Defrost Flap). Iemand enig idee wat dit (de combinatie?) precies zou kunnen zijn?

Ik hoor het graag!
Gebruikersavatar
luukske
Berichten: 1343
Lid geworden op: 06 jun 2012, 02:21
Locatie: Tilburg
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

10 apr 2016, 12:46 0 x

Ze hebben in ieder geval niks met elkaar te maken want je tweede probleem hoort bij je clima.
Heb je al de mogelijkheden bij  P1151 bij  gerrit speek al af kunnen strepen?
http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-17559.html
Gebruikersavatar
Ingmar
Berichten: 97
Lid geworden op: 29 nov 2009, 18:18

29 mei 2016, 14:35 0 x

Het lijkt erop dat de luchtmassameter defect is. Iemand enig idee waar deze precies zit en of dit makkelijk zelf te vervangen is?
Ron47
Berichten: 342
Lid geworden op: 22 feb 2015, 11:18
Locatie: Sliedrecht
Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)

29 mei 2016, 14:41 0 x

Zit in de dikke luchtslang tussen de rechter wielkast en de motor. Is makkelijk te vervangen. Ik probeer altijd eest even een reserve exemplaar voordat ik een nieuwe bestel. Pas op dat de pijlrichting voor de luchtdoorlaat de goede kant op wijst. Succes er mee.
Gebruikersavatar
Ingmar
Berichten: 97
Lid geworden op: 29 nov 2009, 18:18

25 sep 2016, 09:49 0 x

Beste A2 rijders,

De laatste tijd weinig last gehad maar in koude situaties (ochtend/avond) loopt de motor erg onrustig, eenmaal warm niet meer. Kan dit op de luchtmassameter duiden?
Ron47
Berichten: 342
Lid geworden op: 22 feb 2015, 11:18
Locatie: Sliedrecht
Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)

25 sep 2016, 10:15 0 x

Uitlezen met vagcom al gedaan ?
audiJan
Berichten: 461
Lid geworden op: 24 jan 2013, 21:39

25 sep 2016, 18:51 0 x

Een luchtmassa meter heb je niet dus die kan niet stuk zijn
Gebruikersavatar
luukske
Berichten: 1343
Lid geworden op: 06 jun 2012, 02:21
Locatie: Tilburg
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

25 sep 2016, 20:57 0 x

audiJan schreef:
Een luchtmassa meter heb je niet dus die kan niet stuk zijn
De g71 sensor in het spruitstuk meet toch echt luchtdruk AudiJan.
Gebruikersavatar
AudiFanSedert1971
Audi A2 clublid
Berichten: 2325
Lid geworden op: 04 okt 2013, 12:09
Locatie: Almere
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

26 sep 2016, 09:13 0 x

Hij heet alleen anders maar neet wel lucht maar werking wel anders.

Zie
http://www.cardiagnostics.be/-now/Educa ... ameter.htm
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02, :blush: 522.300.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 294.000.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 301.375km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
Ron47
Berichten: 342
Lid geworden op: 22 feb 2015, 11:18
Locatie: Sliedrecht
Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)

26 sep 2016, 10:43 0 x

De lucht massa meter meet de hoeveelheid lucht die door de inlaatslang de motor ingaat. Rekening houdend met andere parameters zoals o.a. ook de luchtdruk bepaalt de afkoeling van een gloeidraadje de gepasseerde lucht massa. Daar mee berekent de computer de in te spuiten brandstof hoeveelheid, waardoor de motor optimaal en zo schoon mogelijk loopt.
Plaats reactie