Pagina 1 van 2
Motormanagement
Geplaatst: 10 apr 2016, 11:20
door Ingmar
Beste A2 rijders,
Vorige maand heb ik mijn lambdasonde (diagnose) vervangen aangezien deze door het motormanagement werd gemeld als zijnde defect. Deze storing is er nu uit, echter hebben zich er 2 nieuwe storingen opgedaan, namelijk: 1) P1151 (Long Term Fuel Trim, Additieve Air Bank 1: Range 1: System too Lean) en 2) G135 (Potentiometer in Positioning Motor for Defrost Flap). Iemand enig idee wat dit (de combinatie?) precies zou kunnen zijn?
Ik hoor het graag!
Motormanagement
Geplaatst: 10 apr 2016, 12:46
door luukske
Ze hebben in ieder geval niks met elkaar te maken want je tweede probleem hoort bij je clima.
Heb je al de mogelijkheden bij P1151 bij gerrit speek al af kunnen strepen?
http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-17559.html
Motormanagement
Geplaatst: 29 mei 2016, 14:35
door Ingmar
Het lijkt erop dat de luchtmassameter defect is. Iemand enig idee waar deze precies zit en of dit makkelijk zelf te vervangen is?
Motormanagement
Geplaatst: 29 mei 2016, 14:41
door Ron47
Zit in de dikke luchtslang tussen de rechter wielkast en de motor. Is makkelijk te vervangen. Ik probeer altijd eest even een reserve exemplaar voordat ik een nieuwe bestel. Pas op dat de pijlrichting voor de luchtdoorlaat de goede kant op wijst. Succes er mee.
Motormanagement
Geplaatst: 25 sep 2016, 09:49
door Ingmar
Beste A2 rijders,
De laatste tijd weinig last gehad maar in koude situaties (ochtend/avond) loopt de motor erg onrustig, eenmaal warm niet meer. Kan dit op de luchtmassameter duiden?
Motormanagement
Geplaatst: 25 sep 2016, 10:15
door Ron47
Uitlezen met vagcom al gedaan ?
Motormanagement
Geplaatst: 25 sep 2016, 18:51
door audiJan
Een luchtmassa meter heb je niet dus die kan niet stuk zijn
Motormanagement
Geplaatst: 25 sep 2016, 20:57
door luukske
audiJan schreef:
Een luchtmassa meter heb je niet dus die kan niet stuk zijn
De g71 sensor in het spruitstuk meet toch echt luchtdruk AudiJan.
Motormanagement
Geplaatst: 26 sep 2016, 09:13
door AudiFanSedert1971
Hij heet alleen anders maar neet wel lucht maar werking wel anders.
Zie
http://www.cardiagnostics.be/-now/Educa ... ameter.htm
Motormanagement
Geplaatst: 26 sep 2016, 10:43
door Ron47
De lucht massa meter meet de hoeveelheid lucht die door de inlaatslang de motor ingaat. Rekening houdend met andere parameters zoals o.a. ook de luchtdruk bepaalt de afkoeling van een gloeidraadje de gepasseerde lucht massa. Daar mee berekent de computer de in te spuiten brandstof hoeveelheid, waardoor de motor optimaal en zo schoon mogelijk loopt.