Temp koelvloeistof
- Edwinvv
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
En daar ben ik al met mijn eerste vraag.
Tijdens het rijden (rijdt prima trouwens zo’n A2), zie ik de koelvloeistof temperatuur variëren tussen de 70 en 90 Gr. Dit bij (koude) wind op de neus.
Met de wind mee keurig op 90 constant.
Is dit een normaal verschijnsel bij de 1.4 benzine (BBY).
Gr, Ed
Tijdens het rijden (rijdt prima trouwens zo’n A2), zie ik de koelvloeistof temperatuur variëren tussen de 70 en 90 Gr. Dit bij (koude) wind op de neus.
Met de wind mee keurig op 90 constant.
Is dit een normaal verschijnsel bij de 1.4 benzine (BBY).
Gr, Ed
- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
Klopt de meter op Dashboard wel?
Ik heb vaak de OSB II stekker erin en lees die via telefoon uit.
Dat is betrouwbaarder waarde.
Als boven de 60 graden en je warmte kreeg is het meestal goed.
Een Thermostaat defect komt wel eens voor maar bij een koude en rijwind kan dit schommelen...
Of wacht op mede forum lid in zelfde gemeente of regio die wil meten
of je meter op Dashboard is of niet.
Ik heb vaak de OSB II stekker erin en lees die via telefoon uit.
Dat is betrouwbaarder waarde.
Als boven de 60 graden en je warmte kreeg is het meestal goed.
Een Thermostaat defect komt wel eens voor maar bij een koude en rijwind kan dit schommelen...
Of wacht op mede forum lid in zelfde gemeente of regio die wil meten
of je meter op Dashboard is of niet.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
- Edwinvv
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Ik begrijp je niet helemaal. De koelvloeistof temperatuur meter op mijn klokje bedoel ik. Motor is warm. Maar bv bij een afrit, gas los, zie ik de temp van de koelvloeistof dalen. Bij mijn vorige auto (MB) bleef deze constant.
Dus is dit normaal, zien de notoire Audi A2 rijders dit wel vaker.
Gr, een nog onervaren Audi rijder.
Dus is dit normaal, zien de notoire Audi A2 rijders dit wel vaker.
Gr, een nog onervaren Audi rijder.
- Spinazie
- Audi A2 clublid
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Welkom, je bent niet de enige die onze eekhoorn bij vlagen niet helemaal volgt

Dit klinkt inderdaad als een thermostaat die open blijft staan, het temperatuur verloop is wel logisch dus een defecte temperatuursensor lijkt me onwaarschijnlijk. Bij de diesels is de thermostaat redelijk makkelijk zelf te vervangen; hoe dat bij de benzines zit weet ik niet.
Edit: gevonden: https://workshop-manuals.com/audi/a2/po ... hermostat/
- stefan74
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Thermostaat blijft (deels) open staan en is aan vervanging toe ?
Maar kan ook de G62 temperatuursensor ( 059 919 501 A ) zijn die een verkeerde waarde aan de thermostaat doorgeeft.
Ik zou ze allebei, in één keer vervangen; dan hoef je ook maar 1x koelvloeistof bij te vullen.
Niet de allergoedkoopste nemen ; deze sensor kost bijna niks, minder dan een tientje,dus daar hoef je niet op te bezuinigen (Hella is goed spul)
Maar kan ook de G62 temperatuursensor ( 059 919 501 A ) zijn die een verkeerde waarde aan de thermostaat doorgeeft.
Ik zou ze allebei, in één keer vervangen; dan hoef je ook maar 1x koelvloeistof bij te vullen.
Niet de allergoedkoopste nemen ; deze sensor kost bijna niks, minder dan een tientje,dus daar hoef je niet op te bezuinigen (Hella is goed spul)