kreunen, steunen en kraken
- wouterduijndam
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Mijn vrouw belde mij een aantal weken geleden op dat ze niet meer verder durfde met de A2. Ik naar haar toe en kon geen spelingen in de voorwielen vinden en dus toch verder gereden.
De dag erna eens goed gekeken en er bleek bij mij een bus gebroken welke over de stabilisator stang heen is gemonteerd.
Als deze bus nog om de stang heen zit heb je rubbers nodig met inwendig 20.8mm is de bus weg dan heb je de rubbers nodig met 16.8mm.

Na het vervangen van deze rubbers was ik weer van alle geluiden in het voortrein af.
De kosten voor de twee rubbers waren 4,80€ en zijn zeer goed zelf te vervangen.
De dag erna eens goed gekeken en er bleek bij mij een bus gebroken welke over de stabilisator stang heen is gemonteerd.
Als deze bus nog om de stang heen zit heb je rubbers nodig met inwendig 20.8mm is de bus weg dan heb je de rubbers nodig met 16.8mm.

Na het vervangen van deze rubbers was ik weer van alle geluiden in het voortrein af.
De kosten voor de twee rubbers waren 4,80€ en zijn zeer goed zelf te vervangen.
- wouterduijndam
- Audi A2 clublid
[quote="Pet"]Heb je ook onderdeel nummers[/quote]
Hallo Pet , ik heb deze rubbers bij een automaterialen zaak aangeschaft.
Via deze URL ziet u de verschillen.
http://www.mijnautoonderdelen.nl/auto-o ... ang-rubber
Hallo Pet , ik heb deze rubbers bij een automaterialen zaak aangeschaft.
Via deze URL ziet u de verschillen.
http://www.mijnautoonderdelen.nl/auto-o ... ang-rubber
-
- Audi A2 clublid
Ik blaas even wat leven in dit 10-jaar oude draadje. Mijn A2 heeft al geruime tijd last van gekraak of gerammel. Maar wat anders is dan in de voorgaande berichten, is dat het niet optreedt bij gelijkzijdig inveren, zoals bij verkeersdrempels, maar uitsluitend op ongelijke wegen met kuilen, zoals klinkerwegen (en in bijna alle buitenlanden). Wat wel overeenkomt met de voorgaande berichten dat het bij droog warm weer duidelijk te horen is en bij regenachtig koel weer geheel afwezig is. Als ik het aankaartte bij mijn garage was het natuurlijk altijd regenachtig en koel...
Binnenkort wil ik een warme droge dag uitkiezen om nogmaals naar de garage te gaan. Als jullie me voor die tijd wat wijzer kunnen maken, zodat ik beter het gesprek aan kan gaan, dan ben ik daar blij mee.
Binnenkort wil ik een warme droge dag uitkiezen om nogmaals naar de garage te gaan. Als jullie me voor die tijd wat wijzer kunnen maken, zodat ik beter het gesprek aan kan gaan, dan ben ik daar blij mee.
- HansJan
- Moderator
@Marti, dat klinkt als een bekend euvel met de stabilisatorstangrubbers. Deze zijn relatief eenvoudig te vervangen. Zie daarvoor mijn draadje met de HowTo.
De reden dat het bij regen minder optreedt/niet aanwezig is, is omdat water dan als "smeermiddel" fungeert. Uiteraard totdat het weer droog is ...
De reden dat het bij regen minder optreedt/niet aanwezig is, is omdat water dan als "smeermiddel" fungeert. Uiteraard totdat het weer droog is ...

Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- Veertienmeizeventien
- Audi A2 clublid
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Gaat dit over m'n vrouw?
betutteling is zinloos; passie is Goud