Dank voor de heldere uiteenzetting @Blauwbaard.
Dan is de aard van je vraag hiermee verduidelijkt. Deze informatie in de startpost had een hoop reacties achterwege kunnen laten. Merk op dat universele garages overwegend alternatieve merken zullen gebruiken voor het vervangen van onderdelen, waarbij de merkdealer alleen onderdelen gebruikt toegeleverd uit de magazijnen van de importeur/fabrikant. Niet dat de eerste daarmee persé minder van kwaliteit zijn.
Ik ben benieuwd wat de baas van de garage gaat doen. Als je de prijsopgave op papier hebt, dan sta je wellicht in je recht. Was het een mondelinge afspraak dan wordt het nog touwtrekken ...
€90 materiaalkosten voor twee remslangen voorzijde. Redelijk?
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- Blauwbaard
- Audi A2 clublid
De afspraak was mondeling. Ik heb op mail dat het prijsverschil was omdat er een 'langere' dus duurdere kabel gemonteerd is. In een volgende mail ontkent men dat er uberhaupt een prijs genoemd is.
- HansJan
- Moderator
Het argument dat er een langere slang is gemonteerd mag geen dergelijk drastisch prijsverschil opleveren. Bovendien kan je aantonen welke slangen en gangbare prijzen daarop van toepassing zijn. De baas kan geen mondelinge afspraak ontkrachten als die tijdens zijn vakantie met een monteur zijn gemaakt.
Hij moet dan transparant zijn en uitleggen dat de monteur verkeerde prijzen heeft gehanteerd vanwege reden XYZ. De baas laat zich niet van zijn beste kant zien. Zo verlies je klanten en leg je een smet op je bedrijfsnaam.
Hij moet dan transparant zijn en uitleggen dat de monteur verkeerde prijzen heeft gehanteerd vanwege reden XYZ. De baas laat zich niet van zijn beste kant zien. Zo verlies je klanten en leg je een smet op je bedrijfsnaam.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- Blauwbaard
- Audi A2 clublid
Als hij gezegd had: de monteur maakte een fout dan was dat zeker bespreekbaar geweest. Dan vind ik overigens dat je achter je woord moet staan, maar goed. Ik was er klaar mee toen de slang ineens langer moest worden. Dat was gewoon een rotsmoes en een poging te verhullen dat je veel marge maakt. Hij maakte de fout waardoor ik 'in de remmen ging', niet de monteur. Gezien het aantal uitroeptekens in zijn laatste mail vermoed ik dat de monteur ervan langs heeft gehad, en dat die zich daarom gedwongen voelde te zeggen nooit een prijs genoemd te hebben. Dat laatste is natuurlijk speculatie.
Onderdelen op internet zijn niet altijd het zelfde dan een bedrijf monteert vandaar mijn bezwaar.
Al word dit vaak wel beweerd wat dus niet zo is.
Wat ik niet begrijp is dat je akkoord gegaan bent .
ik kan je melden dat bij ons afspraak is afspraak , dat hoort bij elk garage te zijn.
En ja soms word het duurder dat kan, maar daar word je altijd over geïnformeerd waarom .
Sorry de slechte antwoorde die je meekreeg vind ik waardeloos.
zoek eens een bedrijf waar je vooraf afspraken maakt en een vraag hoe zijn werken en hier mee omgaan.
Bovag geeft in elk geval iets meer zekerheid maar vooraf een te informeren hoe een bedrijf werkt is beter.
Wij zijn niet goedkoop wel goed en heel duidelijk altijd met uitleg en foto's over de reparatie dat voor komt discussies zoals dit.
Al word dit vaak wel beweerd wat dus niet zo is.
Wat ik niet begrijp is dat je akkoord gegaan bent .
ik kan je melden dat bij ons afspraak is afspraak , dat hoort bij elk garage te zijn.
En ja soms word het duurder dat kan, maar daar word je altijd over geïnformeerd waarom .
Sorry de slechte antwoorde die je meekreeg vind ik waardeloos.
zoek eens een bedrijf waar je vooraf afspraken maakt en een vraag hoe zijn werken en hier mee omgaan.
Bovag geeft in elk geval iets meer zekerheid maar vooraf een te informeren hoe een bedrijf werkt is beter.
Wij zijn niet goedkoop wel goed en heel duidelijk altijd met uitleg en foto's over de reparatie dat voor komt discussies zoals dit.
- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
Een monteur ziet online bij plaatselijke leverancier een prijs staan en heeft dat gemeld.
Vaak ex BTW en als je andere langere moest hebben, jammer dan.
10% marge vind ik weinig, 250% wel beetje veel.
Bellen als boven * bedrag komt noteren en je kunt nog iets doen.
En ook mensen met geld zat zitten wel eens krap.
Als ik €100 afsprak en €400 ,- kreeg weken later?
Nieuwe woning betaald + veel materiaal gekocht!
Oude woning is over gedragen maar Notaris heeft blijkbaar 3 weken nodig voor ontvangen geld uit te betalen.
Dan ga ik echt geen Duur geld voor lenen, als ze weken later meer vragen, jammer dan!
Ik weet dat je Rem slang per meter + zelf op maat maken hebt en kant en klaar monteerbare!
De slangen zijn vaak korte en voordelig en Leidingen langer en per meter geknipte.
Ik heb als eens wegens iets te korte bevestiging verplaatst.
In dit artikel zie ik €90 kale slangen zonder montage en geen echte totaal prijzen.
Blij dat ik het gewoon zelf kan doen, zonder remmen naar garage rijden vind gehele buurt niet goed!
En welke fles moest erin? Dot 3, 4 of 5? Ook dat is flinke meerprijs soms.
Vaak ex BTW en als je andere langere moest hebben, jammer dan.
10% marge vind ik weinig, 250% wel beetje veel.
Bellen als boven * bedrag komt noteren en je kunt nog iets doen.
En ook mensen met geld zat zitten wel eens krap.
Als ik €100 afsprak en €400 ,- kreeg weken later?
Nieuwe woning betaald + veel materiaal gekocht!
Oude woning is over gedragen maar Notaris heeft blijkbaar 3 weken nodig voor ontvangen geld uit te betalen.
Dan ga ik echt geen Duur geld voor lenen, als ze weken later meer vragen, jammer dan!
Ik weet dat je Rem slang per meter + zelf op maat maken hebt en kant en klaar monteerbare!
De slangen zijn vaak korte en voordelig en Leidingen langer en per meter geknipte.
Ik heb als eens wegens iets te korte bevestiging verplaatst.
In dit artikel zie ik €90 kale slangen zonder montage en geen echte totaal prijzen.
Blij dat ik het gewoon zelf kan doen, zonder remmen naar garage rijden vind gehele buurt niet goed!

En welke fles moest erin? Dot 3, 4 of 5? Ook dat is flinke meerprijs soms.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...