Stadslicht verwijderen

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
Plaats reactie
Marti
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

03 okt 2023, 09:24 0 x

Het stadslicht in de rechter koplamp is doorgebrand en dat moet ik dus vervangen. Ik heb dat eerder gedaan en er een Ledlampje ingezet, na de koplampunit uitgebouwd te hebben. Toen kostte het me al veel moeite om het lamphoudertje van het stadslicht uit de koplampunit te verwijderen. Nu lukt het me helemaal niet meer. Ik meen te weten dat je de lange lip op het lamphoudertje opzij moet duwen en tegelijkertijd trekken. Nada, ook niet niet met voorzichtig draaien in alle mogelijke posities. Inmiddels heb ik het zelfs voor elkaar gekregen om de lip van het lamphoudertje af te breken. Ik ben nu dus echt aangewezen op jullie advies hoe het te eruit te krijgen.
Is zo'n lamphoudertje trouwens los verkrijgbaar?
HansJan
Moderator

03 okt 2023, 11:12 1 x

De bracket voor het stadslicht wil soms wel eens hardnekkig vastzitten. Met een punttang kan je deze er dan uittrekken. Buigen zou niet hoeven. Het klikt in een uitsparing van de wokkel. De wokkel is ook te verwijderen, daarvoor moet je deze eveneens met een punttang vastgrijpen en met een ferme ruk eruit trekken.

De wokkels zijn niet los leverbaar, dat heb ik recent nog bij Valeo nagevraagd. Je kunt hem hem bijv. uit een slechte koplamp halen en dan hopen dat het niet breekt.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Marti
Audi A2 clublid

03 okt 2023, 11:24 0 x

Dat hardnekkig vastzitten klopt wel :sweat:

In dit bericht https://a2-freun.de/forum/forums/topic/ ... -wechseln/ wordt er ook mee geworsteld zonder echte oplossing, behalve dan een beheerste ruk. Weer geprobeerd, ook met onbeheerst rukken, maar nog steeds geen resultaat
Marti
Audi A2 clublid

03 okt 2023, 11:40 3 x

Hè hè, ik heb hem er uit. Na 100 keer trekken en pielen. Voordat ik hem terugzet vijl ik de nokjes die hem tegenhouden een stukje af.
Plaats reactie