Het viel me recent op dat de verwarming van de linker buitenspiegel niet functioneerde. Op zoek naar een originele en de opmerking van @Duckman dat een OEM versie geen zwarte kunststof rand had, besloot ik de spiegel eens te demonteren en aan nader onderzoek te onderwerpen. Ook met als doel om eventueel de kunststof bracket te verwijderen en over te zetten op de nieuwe.
Met de multimeter stelde ik vast dat er een onderbreking zat in de verwarming. Ik heb met een kunststof spatel de kunststof behuizing redelijk eenvoudig kunnen verwijderen:
Mijn oog viel direct op de vermoedelijke oorzaak van de storing: één van de lipjes op het elektronische component zat niet meer vast. Vermoedelijk tand des tijds.
Ik besloot deze opzij te buigen en met soldeertin de verbinding te herstellen.
Dat lukte aardig, de contacten op het verwarmingselement heb ik ook nog even door gesoldeerd en hij doet het weer!
HowTo: Verwarming buitenspiegel herstellen
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
-
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

Precies de reden waarom ik mijn originele bewaard heb. Van plan om dit ook nog te doen met de orginele.
De vervanger was dusdanig goedkoop (€17,95 incl verzendkosten) dat ik dat maar eerst heb gedaan en een keer op het gemakje naar de originele ga kijken
Edit: heb op de achterruit ook nog twee draadjes die niet werken, daar wil ik ook nog eens naar kijken om dat te fixen