Krakend geluid uit de motorruimte eindelijk weg!
-
Al een hele tijd werden we geplaagd door een erg irriterend krakend geluid uit het vooronder. Telkens bij het wegrijden en klonk er een rubberachtig kraakgeluid vanuit het motorruim. Het geluid kon je uitlokken als je bij stilstand het motorblok naar achter en naar voor duwde en daar leek het van heel laag te komen. Eerste wat ik gedaan heb is de baksteun vervangen door een nieuw exemplaar (Polo 9N). Dit bracht helaas geen verbetering zodat de zoektocht verder ging tot dat vandaag eindelijk de oorzaak gevonden was: Het waren de kabeldoorgangen van de versnellingsbak bediening die in het schutbord zitten. Enkel op te lossen door de zijbeplating van middenconsole weg te nemen en een beetje wit vet aan te brengen tussen de buitenkabel en de rubberen doorgang. Klus was op een half uurtje geklaard en het resultaat is verbluffend. Misschien zijn er nog meer mensen mee geholpen....
- Audi_gekkie
Top dat je dit met ons deelt.
Er moeten vroeg of laat meer forumleden last krijgen van dit probleem.
Daarom de belangrijke vraag, hoeveel kilometer heeft jou A2 gereden?
Er moeten vroeg of laat meer forumleden last krijgen van dit probleem.
Daarom de belangrijke vraag, hoeveel kilometer heeft jou A2 gereden?
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Ik ga dit gelijk op de onze proberen, alhoewel ik mij afvraag of ons gekraak daar vandaan komt. Het komt van zowel links als rechts en vermoeden is toch de stabilisatorstangrubbers.
Ontzettend goed gevonden en zoiets simpels!
Weer zo'n puntje voor de lijst met aankooptips ...
Ontzettend goed gevonden en zoiets simpels!

Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- Audi A2 2024
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Top dat je jouw oplossing hier deelt.
Deze week ermee aan de slag . ik laat het weten of het bij mij Audi A2 ook is gelukt.
Ik ben al zo lang op zoek waar dat geluid nu vandaan komt.
Deze week ermee aan de slag . ik laat het weten of het bij mij Audi A2 ook is gelukt.
Ik ben al zo lang op zoek waar dat geluid nu vandaan komt.

- Audi A2 2024
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Hoi , A2 Sky Window
Ik heb jouw oplossing ook toegediend bij mijn Audi a2 werkt perfect , bedankt voor deze bijdrage.

Ik heb jouw oplossing ook toegediend bij mijn Audi a2 werkt perfect , bedankt voor deze bijdrage.