Probleem climate control
- Ale
- Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)
Zoals zovelen het probleem met de automatische climate control. Wanneer je deze aanzet gaat de ventilatie motor niet draaien en even later gaan de snelheidbalkjes in het display terug naar 0.
Ik heb de blowermotor (nieuw), regelaar (nieuw) en bedieningspaneel (gebruikt) vervangen, helaas zonder resultaat.
Foutcode bij uitlezen is 00818:030 evaporator vent temperature sensor Open circuit. Al betwijfel ik of deze foutmelding hiermee te maken heeft.
Iemand enig idee of er nog meer componenten (zekeringen zijn goed) in dit circuit kunnen zitten die dit probleem kan veroorzaken?
Ik heb de blowermotor (nieuw), regelaar (nieuw) en bedieningspaneel (gebruikt) vervangen, helaas zonder resultaat.
Foutcode bij uitlezen is 00818:030 evaporator vent temperature sensor Open circuit. Al betwijfel ik of deze foutmelding hiermee te maken heeft.
Iemand enig idee of er nog meer componenten (zekeringen zijn goed) in dit circuit kunnen zitten die dit probleem kan veroorzaken?
- Peter_Maathuis
- Moderator
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Heb je de blower-motor getest (door er 9...12 Volt op te zetten en te constateren dat ie gaat draaien)?
Ik zou sowieso de G263 maar eens vervangen - dat moet toch gebeuren. Daar kun je bij nadat je het paneel rechts van je gasvoet hebt gemonteerd en dat ding kost een habbekrats. Nu heeft de stuureenheid geen idee welke temperatuur de kachel/airco levert en misschien besluit ie dan wel de blower niet aan te zetten...
Ik zou sowieso de G263 maar eens vervangen - dat moet toch gebeuren. Daar kun je bij nadat je het paneel rechts van je gasvoet hebt gemonteerd en dat ding kost een habbekrats. Nu heeft de stuureenheid geen idee welke temperatuur de kachel/airco levert en misschien besluit ie dan wel de blower niet aan te zetten...
- edje13
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Voor storing 00818 zie:
viewtopic.php?f=14&t=1991&start=10
viewtopic.php?f=14&t=1991&start=10
- Ale
- Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)
G263 ondertussen vervangen. 00818:030 is hierdoor verdwenen.
Helaas doet de ventilatie motor nog niets.
Krijg nu melding 01273:017 fresh air blower - control difference.
Iemand nog suggesties?
Helaas doet de ventilatie motor nog niets.
Krijg nu melding 01273:017 fresh air blower - control difference.
Iemand nog suggesties?
-
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
het klinkt een beetje alsof de controller ( aansturingsmodule) defect is of dat daar een storing of hapering inzit ?
ik weet niet of je deze modules ongestraft uit kan wisselen om een en ander uit te testen, anders zou dat nog een optie zijn.
je zou wel even de stekkers kunnen checken/licht inspuiten met contractspray kastje zit onder bodem bestuurder boven de motorecu.
ik weet niet of je deze modules ongestraft uit kan wisselen om een en ander uit te testen, anders zou dat nog een optie zijn.
je zou wel even de stekkers kunnen checken/licht inspuiten met contractspray kastje zit onder bodem bestuurder boven de motorecu.