om een goed beeld van geen compressie op 1 cilinder te krijgen moet je zowiezo de cilinderkop lichten. of de kleppen dichten niet goed af of groeven/beschadigingen zuigerwand of sterk kantelende zuiger door overmatige slijtage,maar in dat geval zouden de andere 3 cilinders hier dan ook last van moeten hebben. . als het in lekkende kleppen zit (bovenblok) is dat goed te reviseren
(reinigen,kleppen opnieuw inslijpen , liefst gelijk met nieuwe klepseals en vlakken..)
kosten rond de 6-700 euro als je de losse kop met kleppen aanbied aan een motor-revisiebedrijf.
als de zuigerwand beschadigt of uitgelopen is is kan je het blok direct afschrijven.. maar persoonlijk zou ik nooit even een ander blok er in hangen zonder te weten of die dan helemaal goed is. een te groot risico.gezien het vele werk. persoonlijk zal ik bij een tweedehandsblok ook de kop lichten /reviseren, en gelijk alles inspecteren alvorens het blok erin te hangen, gelijk een goede frisse herstart met weer jaren rijplezier !
maar ik denk dat als je het blok in zn geheel laat vervangen door een garage je zomaar 1500/2000 euro aan arbeidsloon verder bent helaas, dan schat ik het nog vrij laag in.
1.4 16v BBY Geen compressie cilinder 4
- Julezzz
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Dank julie wel voor het advies en wijze raad. Ik breng hem straks naar mijn monteur toe, hij gaat kijken wat er scheelt en kijken of hij hem kan oplappen. Ik hoop dat de schade mee valt want ik wil hem niet kwijt, ik hou me vingers nog even gekruist.
Wordt vervolgd.
Wordt vervolgd.
-
- Audi A2 clublid
ik hoop echt voor je dat de schade mee zal vallen !
ik ben wel benieuwd wat de compressiedruk van de andere 3 cilinders dan is...zijn die prima en de vierde cilinder 0 zou ik bijna gaan denken dat er een klep afgebroken is ofzo.
ik ben wel benieuwd wat de compressiedruk van de andere 3 cilinders dan is...zijn die prima en de vierde cilinder 0 zou ik bijna gaan denken dat er een klep afgebroken is ofzo.
- Julezzz
Ik ga het meemaken, ik hou me vingers nog even gekruist. Volgens mijn monteur was de druk in de andere cilinders goed. Hij vermoed een kromme of verbrande klep. Uit de motor komen verder geen gekke bijgeluiden. Mijn monteur heeft het over een kop revisie, waarbij hij ook de complete distributie gaat vervangen en de egr omdat hij hier goed bij komt omdat de kop toch bloot ligt. Misschien is het wijs om het gasklephuis ook te vernieuwen om problemen met dit onderdeel in de toekomst te voorkomen.
Ik hou jullie op de hoogte..
Ik hou jullie op de hoogte..
Wat niet defect is hoeft gerepareerd te worden.
Wat wel verstandig is om de plastic koelpijp achter de motor te verv incl thermostaat en huis .
Ten eerste omdat alles los ligt dus eenvoudig verv kan worden ten tweede omdat dit echte ouderdomsslijtage delen zijn.
Wat wel verstandig is om de plastic koelpijp achter de motor te verv incl thermostaat en huis .
Ten eerste omdat alles los ligt dus eenvoudig verv kan worden ten tweede omdat dit echte ouderdomsslijtage delen zijn.
- Julezzz
Hij is gemaakt hoor en rijd weer heerlijk
De kop is voorzien van 16 nieuwe kleppen, er was er 1 stuk en andere zagen er niet fris meer uit.
Ook gelijk complete distributie laten vervangen en uit voorzorg ook de egr klep en de zwarte koelpijp. Vandaag kwam ik er per toeval achter dat de koppelingsschakelaar los zat, na deze te hebben vast gezet had ik zomaar cruise controle
erg blij met deze optie. Super blij dat ik er toch voor heb gekozen de kop te laten maken. Ik hoop hier nog heel veel kilometers plezier van te gaan hebben.
1 ding dat mij een poos geleden opviel is dat de cool ventilator niet werkt en daardoor de airco blijkbaar ook niet. Vroeger deed ik nog wel eens een paperclip in de stekker steken om de coolfin te laten draaien. Dit zou een indicatie moeten geven of het daadwerkelijk aan de coolfin ligt of dat het probleem elders ligt. Kan dat bij de audi a2 ook ? En bij welke stekker zou ik dat dan moeten doen? Mocht de coolfin wel draaien zou ik het probleem moeten vinden in de module of relais boven op de coolvin?.. ik wil dit graag ook opgelost hebben om te voorkomen dat de motor overhit raakt.

De kop is voorzien van 16 nieuwe kleppen, er was er 1 stuk en andere zagen er niet fris meer uit.
Ook gelijk complete distributie laten vervangen en uit voorzorg ook de egr klep en de zwarte koelpijp. Vandaag kwam ik er per toeval achter dat de koppelingsschakelaar los zat, na deze te hebben vast gezet had ik zomaar cruise controle

1 ding dat mij een poos geleden opviel is dat de cool ventilator niet werkt en daardoor de airco blijkbaar ook niet. Vroeger deed ik nog wel eens een paperclip in de stekker steken om de coolfin te laten draaien. Dit zou een indicatie moeten geven of het daadwerkelijk aan de coolfin ligt of dat het probleem elders ligt. Kan dat bij de audi a2 ook ? En bij welke stekker zou ik dat dan moeten doen? Mocht de coolfin wel draaien zou ik het probleem moeten vinden in de module of relais boven op de coolvin?.. ik wil dit graag ook opgelost hebben om te voorkomen dat de motor overhit raakt.