Geen vermogen en P0441 melding

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
Plaats reactie
Duckman
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

Gisteren, 16:28 0 x

Van de week merkte ik dat de A2 een stuk minder vermogen leek te hebben, moet continu het pedaal tegen de bodem aanhebben om enigzins vooruit te komen.... Niet ideaal dus. Heb geen meldingen oid op het dashboard en net even de auto uitgelezen met een scanner (heb VCDS helaas even niet bij de hand op dit moment).

Daar kwam foutcode P0441 uit. Ik kan er hier niets over vinden, heeft iemand hier ervaring mee?

EVAP, het tankontluchtingssysteem geeft Gerrit Speek aan. Oplossing niet zo makkelijk te vinden staat er ook bij. Ik hoop dat iemand hier me een beetje een richting in kan sturen :mrgreen:

Ik zal straks proberen om alle slangetjes onder de motorkap eens goed te bekijken op scheurtjes e.d.
bitcoinruudje
Audi A2 clublid
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

Gisteren, 18:13 0 x

Duckman schreef:
Gisteren, 16:28
Pas getankt en de veelgemaakte fout om als het tankpistool afslaat toch nog even er een extra kwart liter erin te gooien?
Meestal is de tankontluchting verstopt doordat de tank te vol is gegooid.
bjmeengs
Audi A2 clublid

Gisteren, 18:32 0 x

Het klinkt alsof die in de nooddoop zit.
bjmeengs
Audi A2 clublid

Gisteren, 18:34 0 x

Sorry, noodloop
audiJan

Gisteren, 18:50 0 x

Duckman schreef:
Van de week merkte ik dat de A2 een stuk minder vermogen leek te hebben, moet continu het pedaal tegen de bodem aanhebben om enigzins vooruit te komen.... Niet ideaal dus. Heb geen meldingen oid op het dashboard en net even de auto uitgelezen met een scanner (heb VCDS helaas even niet bij de hand op dit moment).

Daar kwam foutcode P0441 uit. Ik kan er hier niets over vinden, heeft iemand hier ervaring mee?

EVAP, het tankontluchtingssysteem geeft Gerrit Speek aan. Oplossing niet zo makkelijk te vinden staat er ook bij. Ik hoop dat iemand hier me een beetje een richting in kan sturen :mrgreen:

Ik zal straks proberen om alle slangetjes onder de motorkap eens goed te bekijken op scheurtjes e.d.
Even de slang dicht knijpen met vd koolstoffilter wellicht krijgt hij daar of valse lucht of teveel benzine door tanken of ander probleem.
Duckman
Audi A2 clublid

Gisteren, 19:18 0 x

bjmeengs schreef:
Gisteren, 18:34
Sorry, noodloop
Noodloop is het niet, er is verder niets aan de auto te merken. Alleen dat je het pedaal tot de bodem in moet trappen.

Heb de melding gereset en net leek het voor nu weg te zijn.
Duckman
Audi A2 clublid

Gisteren, 19:20 0 x

bitcoinruudje schreef:
Gisteren, 18:13
Duckman schreef:
Pas getankt en de veelgemaakte fout om als het tankpistool afslaat toch nog even er een extra kwart liter erin te gooien?
Meestal is de tankontluchting verstopt doordat de tank te vol is gegooid.
Van de week wel getankt, gooi er wel vaker wat meer in na de klik van het vulpistool. Eigenlijk nooit een probleem mee gehad. Misschien nu met de hitte oid....

Heb voor de zekerheid in ieder geval het N80 ventielklepje besteld. Dat was de meest voorkomende oorzaak. Kan zomaar zijn na 23 jaar en 3 ton op het klokje
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid

Vandaag, 05:24 0 x

Duckman schreef:
Wat was de buitentemperatuur het was de airco ingeschakeld?

Ik merk zelf dat bij warm weer en ingeschakelde airco de A2 moeite heeft met optrekken.
Bij tot de bodem intrappen van het gaspedaal wordt de airco uitgeschakeld (een soort van kickdown).
Blijkbaar is het motortje niet overbemeten t.o.v. een airco die bij warm weer vol aan de bak moet ...
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
Duckman
Audi A2 clublid

3 minuten geleden 0 x

Dat heb ik ook gedacht en de airco uit maakte geen verschil. Het was wel heel warm en de airco stond volop aan.

Auto reed vanochtend ook weer normaal. Gisteravond even de bougies vervangen en ik heb op cilinder 3 wat olie in het bougiegat. Dat wordt dus de kleppendekselpakking vervangen. Kan er niet veel over vinden, maar schijnbaar vloeibare pakking en de distributie ook helemaal los..... Ga ik me nog even in verdiepen. Kreeg vanochtend wel een oranje motormanagement lampje op he dashboard.
Plaats reactie