De stang geeft juist geluiden wanneer er speling op de rubbers/bussen zit wanneer de stang onbelast is (dus juist in de rechtuit stand). Bij sturen (in de bocht is het geluid weg) staat de stang onder spanning en kan de stang door de spanning die erop komt te staan niet meer rammelen.
Wanneer er juist geluiden zijn in bochten kun je de stabilisatorstang uitsluiten.
Met vriendelijke groet,
Maurice Sorel
Rammel,Bonk,Piep
[quote="msorel"]De stang geeft juist geluiden wanneer er speling op de rubbers/bussen zit wanneer de stang onbelast is (dus juist in de rechtuit stand). Bij sturen (in de bocht is het geluid weg) staat de stang onder spanning en kan de stang door de spanning die erop komt te staan niet meer rammelen.
Wanneer er juist geluiden zijn in bochten kun je de stabilisatorstang uitsluiten.
Met vriendelijke groet,
Maurice Sorel[/quote]
Maurice ook jij bedankt voor je reactie,het is me duidelijk wat jij bedoelt.
Ik rij normaal maar zo'n 5000 km per jaar,maar afgelopen weekend heb ik hem na een week garage(stalling) weer eens buiten laten spelen.
Tot mijn verbazing heb ik Zondag tijdens een ritje van 60 km helemaal niets gehoord qua bijgeluiden.
Misschien heeft de temperatuur wel invloed op mijn probleem.
Ik weet niet of het geluid van losse naafkapjes tot het interrieur kunnen doordringen,want het viel me op dat toen ik op de kapjes tikte,deze nogal los zaten.
Maar zal als ik het weer hoor, letten of het bij het insturen weg is.
Rens
Met vriendelijke groet,
Maurice Sorel[/quote]
Maurice ook jij bedankt voor je reactie,het is me duidelijk wat jij bedoelt.
Ik rij normaal maar zo'n 5000 km per jaar,maar afgelopen weekend heb ik hem na een week garage(stalling) weer eens buiten laten spelen.
Tot mijn verbazing heb ik Zondag tijdens een ritje van 60 km helemaal niets gehoord qua bijgeluiden.
Misschien heeft de temperatuur wel invloed op mijn probleem.
Ik weet niet of het geluid van losse naafkapjes tot het interrieur kunnen doordringen,want het viel me op dat toen ik op de kapjes tikte,deze nogal los zaten.
Maar zal als ik het weer hoor, letten of het bij het insturen weg is.
Rens