Audi A2 Speakers Achterin

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
chipsoer
Audi A2 clublid
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

09 feb 2010, 17:56 0 x

Klopt, wat ik begrepen heb op de site van onze duitse vrienden gebruiken deze veel de simulator van de firma Kufatec. Succes
Gerrit-Jan

08 mar 2010, 18:09 0 x

hey

zojuist de can bus interface/simulator gekocht van Kufatec!
lijkt mij inderdaad wel een van de betere!

ik denk er nog steeds sterk over na om ook dat set speakers te kopen voor de acherdeuren!
€ 29,- piek is immers geen gek bedrag voor een kompleet set! :) echter moet ik dan nog wel ergend die blaupunkt versterker op de kop zien te tikken. ik heb inmiddels wel het onderdeelnummer weten te achterhalen

Blaupunkt versterker: 8Z0035223 € 90,-
(Bose Versterker: 8Z0035223A €899,-)

als ik dit setje ook nog aan ga schaffen zal ik hier ff een post neer zetten met het een en ander aan foto's en info!

Groeten!
Romulus

08 mar 2010, 19:59 0 x

[quote="Gerrit-Jan"]
Blaupunkt versterker: 8Z0035223 € 90,-
(Bose Versterker: 8Z0035223A €899,-)
[/quote]

Een klein punt, maar een wereld van verschil! 8-)
(of hoe ging die reclamespreuk vroeger ook weer)
Gerrit-Jan

08 mar 2010, 22:43 0 x

[quote="Romulus"]
Een klein punt, maar een wereld van verschil! 8-)
(of hoe ging die reclamespreuk vroeger ook weer)
[/quote]

"zeg maar nee dan krijg je er (a)2!!" :lol:
Romulus

21 mar 2010, 01:05 0 x

[quote="Gerrit-Jan"]ik denk er nog steeds sterk over na om ook dat set speakers te kopen voor de acherdeuren!
[/quote]

Hoi Gerrit-Jan,

Heb je dit setje inderdaad gekocht? En weet je of de draden passend zijn tot het vak onder de voorstoel of tot de radio? (of beide?)
Niet dat ik nu al direct toestemming krijg van mama 8-) om in onze nieuwe bolide te gaan klussen, maar het is alvast handig om te weten... die achterspeakers zullen er vast eens moeten komen! ;)

Thijs
Gerrit-Jan

21 mar 2010, 10:13 0 x

[quote="Romulus"][quote="Gerrit-Jan"]ik denk er nog steeds sterk over na om ook dat set speakers te kopen voor de acherdeuren!
[/quote]

Hoi Gerrit-Jan,

Heb je dit setje inderdaad gekocht? En weet je of de draden passend zijn tot het vak onder de voorstoel of tot de radio? (of beide?)
Niet dat ik nu al direct toestemming krijg van mama 8-) om in onze nieuwe bolide te gaan klussen, maar het is alvast handig om te weten... die achterspeakers zullen er vast eens moeten komen! ;)

Thijs[/quote]

nee ik heb die set nog niet aangeschaft,

die kabels komen tot in het vak voor/onder de bijrijdersstoel.
in dit vak moet dan ee nversterker worden ingebouwd (type van Blaupunkt)
vanuit daar moet je weer naar de radio.... en vanaf daar is het ook voor mij nog een klein raadsel :)

Groeten!
IbisA2
Audi A2 clublid

27 jan 2015, 11:58 0 x

Nee, dat heb je verkeerd gelezen, nogmaals voor de originele Audi radio,s Chorus ll, Concert 1 en ll, symphony en Navi plus heb je voor de achterste speakers altijd een versterker nodig en deze zit origineel in de lege ruimte bij de bijrijder. Je moet dan draden trekken vanaf de radio naar de versterker en vanaf versterker naar de boxen. Dit laatste, de originele boxen en de originele draden met stekkers zitten in de aanbieding op Ebay.de. Bovendien dient je radio ook goed gecodeerd te zijn, standaard is een Audi A2 radio gecodeerd voor alleen de voorste boxen. Bij de audi dealer of iemand anders die Vag-com heeft kunnen ze de code uitlezen en eventueel wijzigen. ik ken alleen de code voor mijn Audi Concert l met mp3 wisselaar en deze moet op 00200 staan indien je zowel de voorste als achterste speakers wilt activeren
Hallo Chipsnoer,

Je spreekt over een code om alle speakers aan te drijven. Wij hebben totaal zes speakers in onze nieuwe Audi A2 (bouwjaar 2001), maar alleen de twee speakers in de achterdeuren werken. Onze radio is een concert type 1. Als ik jou goed begrijp zouden we bij de Audi dealer terecht kunnen om alle speakers te activeren? Of kun je dat zelf doen?
chipsoer
Audi A2 clublid

27 jan 2015, 12:55 0 x

Pfff, is al bijna 5 jaar oud dit topic. Weet niet meer exact hoe het zat. Weet alleen dat de voorste speakers het eigenlijk altijd moeten doen. Heb je de stekkers gecontroleerd ? En de instellingen op de radio zelf? Fader. Ik vermoed dat er knutselaars aan het werk zijn geweest, want als je de originele speakers erin hebt, zijn het er of 4 (voorin) of 8 in totaal (voor en Achter). Zit er een versterker tussen ? Anders kan het zowieso niet. Succes
Audi_gekkie

27 jan 2015, 23:28 0 x

Versterker is te vinden onder het voetenluikje aan passagierszijde en ziet er zo uit:Afbeelding

Foto geleend van 3Lvrienden ;)
Jeroen1.2

28 jan 2015, 22:42 0 x

Deze kabel heb je nodig.
2x tulp uit op je autoradio (mits deze hier van voorzien is)
1 blokje die past op de stekker die bij mij tot dusver loos achter mn radio zat in de auto.
https://www.conrad.nl/nl/aiv-4x-cinch-s ... 76340.html
Plaats reactie