Beste A2 rijders,
Ik heb een storing in de EGR. Nu heb ik op de forum gelezen dat deze schoongemaakt kan worden. hierna zou deze dan in veel van de gevallen het weer doen. Uiteraard na inleren.
Nu heb ik gezien dat ook een koperkleurig buis vastzit deze is niet echt flexibel en loop via de onderzijde door richting het gasklephuis.
Zou ik deze hele buis moeten losmaken of is het voldoende als ik het alleen aan de zijde van de EGR losmaak? ik zie namelijk niet waar deze buis heengaat.
Alvast dank voor alle reactie.
Gr.
EGR 1.4 benzine dmonteren
Pierburg garagedocumentatie EGR adviseert om niet te reinigen.
wat valt er te reinigen ?
is de klep van de zitting te scheiden ?
http://www.ms-motor-service.com/ximages ... nl_web.pdf
wat valt er te reinigen ?
is de klep van de zitting te scheiden ?
http://www.ms-motor-service.com/ximages ... nl_web.pdf
Welke storing heb je bij het uitlezen? P0402? Dan sluit de klep niet correct. Ik heb hetzelfde gehad en heb de klep schoon gemaakt, boven- en onderkant en de "buis" waar die inzit. Hierna de storing gereset en alles werkt weer naar behoren. Karwei van een half uurtje.
groet, ruud
groet, ruud
Dank voor de racties.
Hi Ruud, P0402 is idd de foutcode.
Hi Pier, Niet reinigen? Blijkbaar help het toch om na reinigen toch aardig wat kilometers te maken na reinigen. Heb zo 1,2,3 niet 200-300 euro over om de EGR te vervangen. Zou "Pier"burg wel blij mee zijn.
Ik heb een A2 uit 2001. zou het kunnen dat de tekening afwijkt van die van 2003? waar-zit-de-egr-van-een-1-4-benzine-uit-2003-t1174.html
Ik krijg namelijk de "connecting pipe" bij de EGR niet uit de 2 Bouten waar de EGR ook aan vastzit. Moet ik 'm nog ergens anders loshalen?
ik heb geen last van "2 linker handen", maar kwam in deze ff niet verder.
Hi Ruud, P0402 is idd de foutcode.
Hi Pier, Niet reinigen? Blijkbaar help het toch om na reinigen toch aardig wat kilometers te maken na reinigen. Heb zo 1,2,3 niet 200-300 euro over om de EGR te vervangen. Zou "Pier"burg wel blij mee zijn.
Ik heb een A2 uit 2001. zou het kunnen dat de tekening afwijkt van die van 2003? waar-zit-de-egr-van-een-1-4-benzine-uit-2003-t1174.html
Ik krijg namelijk de "connecting pipe" bij de EGR niet uit de 2 Bouten waar de EGR ook aan vastzit. Moet ik 'm nog ergens anders loshalen?
ik heb geen last van "2 linker handen", maar kwam in deze ff niet verder.