code p1151

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
Plaats reactie
jan

17 feb 2011, 19:56 0 x

hallo heren ,
ik heb een storing en wel de p1151 ik heb al de gasklep laten schoon maken maar heb weer een storing van een te arm benzine mengsel wat kan of moet ik doen ,misschien de EGR schoon maken??
hoop dat iemand een oplossing weet, want als het motormanagement lampje begint te branden heb ik een enorm hoog brandstof verbruik [1op 10 en gewoon 1op16,5 op benzine]

groet: jan
VerA2
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

18 feb 2011, 02:56 0 x

Ik kan me vergissen maar volgens mij heb ik een jaar of zes geleden die code gehad bij mijn Seat Leon.
Iets van : Long term Fuel Trim, system too lean.
Kwam er op neer dat het motormanagement het brandstofmengsel moet verrijken om de motor niet te arm te laten lopen. Je moet het zo zien, de luchtmassa meter meet de hoeveelheid lucht en stemt daar de in te spuiten brandstof op af. De uitlaatgassen komen langs de lambdasonde en die meet dat er nog ongebruikte zuurstof in zit en geeft een signaal om het mengsel rijker te maken. Wanneer het mengsel meer dan 20% verrijkt wordt gaat het motorstoringslampje aan. In mijn geval was de meting van de hoeveelheid lucht door de luchtmassameter te laag wat ook door een meting tijdens het rijden met de VagCom duidelijk werd. Na het vernieuwen van de LMM kwam het probleem niet meer terug.
Als je de beschikking hebt over een VagCom moet je ook eens een rijdende meting loggen en de maximale gemeten lucht zou dan ongeveer 80% van het motorvermogen in PK's moeten zijn. Is dat beduidend minder, is je LMM kapot.
jan

20 feb 2011, 12:32 0 x

goede morgen,
hier kan ik verder mee, bij de garage wilden ze de lambdasonde vervangen en dan zou het probleem verholpen zijn [een 5 draads kost ongeveer 270 euro]

ik ga nu naar een zzp,er ex formule 3 monteur deze heeft al twee keer gereset kostenloos uitgelezen en voor nieuw ingelezen dus daar heb k geluk mee ,als ik lees dat een ander daar 32.50 euro voor moet betalen.

ik geef deze info door nogmaals dank
mvg:jan kuilder
jmkoole
Motortype: (nog) geen Audi A2

20 feb 2011, 14:59 0 x

Hier vind je alle foutcodes:

http://www.gerritspeek.nl/vag-com.html
VW Golf 1.5 TSI Sportsvan (2019) | VW Golf 1.4 TSI GTE (2015)
Plaats reactie