Longlife of vaste interval

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
Plaats reactie
Rens 79

20 jul 2011, 13:46 0 x

Beste a2 vrinden,

Volgens mijn Bosch-garage hebben ze de service indicator op de vaste interval van 15000 km gezet, bij km stand 120450
Voor ik met vakantie ging gekeken over hoeveel km's ik nu voor een beurt(olie) terug moet naar de garage,wordt er aangegeven 8900 km.
Net terug van vakantie heb ik nog een keer gekeken en wat blijkt nu hoef ik pas terug over 13500 km.
Km stand is inmiddels 124950
Nu weet ik wel dat langere afstanden rijden i.c.m het aantal starts een factor is tot de volgende service.
Maar als ze tegen mij zeggen hij staat ingesteld op een vast interval van 15000 km telt hij dan alleen af, of net als bij de longlife dat het kan varieren naar gebruiks omstandigheden.

Groet Rens
Romulus

20 jul 2011, 21:12 0 x

Naar mijn gevoel staat hij dan toch op longlife!
Geeft niet, als er dan ook maar de juiste soort olie in zit...
Rens 79

20 jul 2011, 22:16 0 x

Hallo Thijs gaat het al weer wat beter nu ?
De olie die erin zit is dus die 5W30 en volgens de specs. dus de longlife olie.
Maakt verder niet uit is alleen zonde van het geld ,rij gemiddeld een km of 6 000 per jaar.
Bij de volgende beurt er maar op wijzen dat ik die met vaste interval wil(moet toch jaarlijkls voor de apk),kan er ook goekopere olie in.

Groet Rens
Romulus

21 jul 2011, 21:56 0 x

Pfff, het dal is geweest volgens mij, maar ik ben nog lang niet de oude. Ziek zijn is niets voor mij :cry:

Of het "uit kan" om Longlife intervallen te gebruiken, hangt af van hoe lang de auto ermee wil rijden. Stel dat jij er twee jaar of 12.000 km mee zou mogen rijden, heb je toch een oliewissel bespaard. Ik vrees alleen dat je de twee jaar niet haalt (bij ons was het ongeveer 15 maanden en 18 dkm, maar de auto had zijn beurt al wel een half jaar voor aflevering gehad).
Rens 79

22 jul 2011, 00:06 0 x

[quote="Romulus"]Pfff, het dal is geweest volgens mij, maar ik ben nog lang niet de oude. Ziek zijn is niets voor mij :cry:

Of het "uit kan" om Longlife intervallen te gebruiken, hangt af van hoe lang de auto ermee wil rijden. Stel dat jij er twee jaar of 12.000 km mee zou mogen rijden, heb je toch een oliewissel bespaard. Ik vrees alleen dat je de twee jaar niet haalt (bij ons was het ongeveer 15 maanden en 18 dkm, maar de auto had zijn beurt al wel een half jaar voor aflevering gehad).[/quote]

Kan je nagaan hoe ik me inmiddels voel,gisteren naar de bedrijfsarts geweest en mag a.s Maandag weer voor halve dagen beginnen,nu 7 weken thuis en verder nooit ziek op wat operatie´s na dan :lol:
En wat die olie betreft heb je eigenlijk wel gelijk, ik zie wel wanneer hij aangeeft ververst te willen worden.
Apk kom ik niet onderuit maar kan ik de beurt wel een beetje verschuiven want komt nu eigenlijk na de vakantie en kan hem dan een stuk verschuiven naar voor de vakantie.
Plaats reactie