Sleutel en ECON
[quote="Romulus"][quote="Jerry73"]2. De ECON knop op het ECC paneel......wat doet dit precies?[/quote]
Indien ECON uit staat, zal de ECC de gewenste temperatuur bereiken door te verwarmen en/of te koelen (airco). Indien ECON aan staat, wordt er niet gekoeld. Minder brandstofverbruik en meer PK's aan de wielen, wel eventueel iets warmer binnenin.[/quote]
Ik heb dit geprobeerd maar ik merk niet echt dat de auto meer PK's heeft?!
Indien ECON uit staat, zal de ECC de gewenste temperatuur bereiken door te verwarmen en/of te koelen (airco). Indien ECON aan staat, wordt er niet gekoeld. Minder brandstofverbruik en meer PK's aan de wielen, wel eventueel iets warmer binnenin.[/quote]
Ik heb dit geprobeerd maar ik merk niet echt dat de auto meer PK's heeft?!
[quote="sanders"]Kun je met die tweede sleutel de auto starten? Als dat lukt hoeft die niet meer aangeleerd te worden op de staronderbreker. De sleutel moet dan alleen gesyncroniseerd te worden op de comfort module.
Gr. Sander[/quote]
Ja ik ga dit vanmiddag eens proberen.....ik hou je op de hoogte!!
Gr. Sander[/quote]
Ja ik ga dit vanmiddag eens proberen.....ik hou je op de hoogte!!
Dank je wel Jerry voor de uitgebreide reactie.
Dat van dat econ knopje en pk's moet je je niet teveel van voorstellen hoor,
het verbruik is iets gunstiger ik dacht iets van 0,5l per 100 km en een pk tje of 3 meer.
Succes met de verhuizing en neem niet te veel hooi op je vork.
grtz Rens
Dat van dat econ knopje en pk's moet je je niet teveel van voorstellen hoor,
het verbruik is iets gunstiger ik dacht iets van 0,5l per 100 km en een pk tje of 3 meer.
Succes met de verhuizing en neem niet te veel hooi op je vork.

grtz Rens
[quote="Jerry73"][quote="Romulus"][quote="Jerry73"]2. De ECON knop op het ECC paneel......wat doet dit precies?[/quote]
Indien ECON uit staat, zal de ECC de gewenste temperatuur bereiken door te verwarmen en/of te koelen (airco). Indien ECON aan staat, wordt er niet gekoeld. Minder brandstofverbruik en meer PK's aan de wielen, wel eventueel iets warmer binnenin.[/quote]Ik heb dit geprobeerd maar ik merk niet echt dat de auto meer PK's heeft?![/quote]Je moet je er ook niet teveel van voorstellen, hoor.
Maar als je weet waar je op moet letten, merk je het wel degelijk. Ik vind de motor onderin makkelijker oppakken als de airco aan staat (ECON uit) maar de trekkracht is duidelijk beter met airco uit (ECON aan). Het stationair toerental is ook hoger als ECON uitstaat (ca. 900 tpm tegen 650), dat zal het oppakken wel (gedeeltelijk) verklaren.
En die halve liter per 100 km die Rens noemt, klopt wel als indicatie. Het scheelt niet de wereld, maar op mijn verbruik is dat toch weer 10% gewonnen of weggegeven...
Indien ECON uit staat, zal de ECC de gewenste temperatuur bereiken door te verwarmen en/of te koelen (airco). Indien ECON aan staat, wordt er niet gekoeld. Minder brandstofverbruik en meer PK's aan de wielen, wel eventueel iets warmer binnenin.[/quote]Ik heb dit geprobeerd maar ik merk niet echt dat de auto meer PK's heeft?![/quote]Je moet je er ook niet teveel van voorstellen, hoor.

En die halve liter per 100 km die Rens noemt, klopt wel als indicatie. Het scheelt niet de wereld, maar op mijn verbruik is dat toch weer 10% gewonnen of weggegeven...

[quote="Jerry73"][quote="sanders"]Kun je met die tweede sleutel de auto starten? Als dat lukt hoeft die niet meer aangeleerd te worden op de staronderbreker. De sleutel moet dan alleen gesyncroniseerd te worden op de comfort module.
Gr. Sander[/quote]Ja ik ga dit vanmiddag eens proberen.....ik hou je op de hoogte!![/quote]Zie bijv. post6009.html#p6009 voor de procedure (ik dacht te begrijpen dat deze ook voor de A2 geldt)
Hee, en een foto van Jerry in het album:
[album]313[/album]
Gr. Sander[/quote]Ja ik ga dit vanmiddag eens proberen.....ik hou je op de hoogte!![/quote]Zie bijv. post6009.html#p6009 voor de procedure (ik dacht te begrijpen dat deze ook voor de A2 geldt)
Hee, en een foto van Jerry in het album:
[album]313[/album]
sleutel in contact.
op contactstand draaien
dan een paar seconden een van de toetsen (op slot of openen) drukken.
Dan weer uit contact halen.
Dan doet de afstandbediening het (weer)
Althans dat was bij mijn (klap)sleutel het geval.
groeten
Audietje
op contactstand draaien
groeten
Audietje
[quote="audietje"]sleutel in contact.
op contactstand draaien
groeten
Audietje[/quote]
Zo eenvoudig...nah ik kan echt niet wachten tot ik thuis ben haha
op contactstand draaien
groeten
Audietje[/quote]
Zo eenvoudig...nah ik kan echt niet wachten tot ik thuis ben haha
[quote="audietje"]sleutel in contact.
op contactstand draaien
groeten
Audietje[/quote]
Motor start met sleutel!!
Alleen het lukt me helaas niet om de afstandbediening te laten werken. Kep er met nog iemand naar gekeken en een paar keer geprobeerd maar helaas
op contactstand draaien
groeten
Audietje[/quote]
Motor start met sleutel!!
Alleen het lukt me helaas niet om de afstandbediening te laten werken. Kep er met nog iemand naar gekeken en een paar keer geprobeerd maar helaas