Dimlichtlamp kapot
Hoi mede A2 bezitters,
Ik heb een lamp voor kaduuk,het dimlicht :idea: . Als je voor de auto staat links. Nu meende ik dat eens even zelf te verhelpen maar meer dan die klemveer die het kapje aan de achterkant vastzet krijg ik niet los :roll: (heb ook geen verstand van autotechniek). Nu las ik in het instructieboekje dat men dit altijd door een monteur moet laten doen :x . Ik dus naar mijn dorps garage maar die zijn wegens de kermis gesloten :evil: . Dus mijn vraag is weet iemand hoe dit te fiksen of ben ik verplicht naar de dealer te gaan.
Groet,
Sjors
Ik heb een lamp voor kaduuk,het dimlicht :idea: . Als je voor de auto staat links. Nu meende ik dat eens even zelf te verhelpen maar meer dan die klemveer die het kapje aan de achterkant vastzet krijg ik niet los :roll: (heb ook geen verstand van autotechniek). Nu las ik in het instructieboekje dat men dit altijd door een monteur moet laten doen :x . Ik dus naar mijn dorps garage maar die zijn wegens de kermis gesloten :evil: . Dus mijn vraag is weet iemand hoe dit te fiksen of ben ik verplicht naar de dealer te gaan.
Groet,
Sjors
Welkom terug van vakantie, Sjors!
[quote="j.hoeben1"]Ik dus naar mijn dorps garage maar die zijn wegens de kermis gesloten :evil: .[/quote]Dat is wat ik noem een dorpsgarage! :mrgreen:
Kijk eens of je eruit komt met het Wiki: http://www.a2-freun.de/wiki/index.php/S ... ustauschen
[quote="j.hoeben1"]Ik dus naar mijn dorps garage maar die zijn wegens de kermis gesloten :evil: .[/quote]Dat is wat ik noem een dorpsgarage! :mrgreen:
Kijk eens of je eruit komt met het Wiki: http://www.a2-freun.de/wiki/index.php/S ... ustauschen
Merci Romulus,
Ik denk dat ik hier wel iets mee kan, of ik kopieer het even en neem het mee naar de garage want morgen zijn ze er weer (hoop ik of ze moeten nog lazarus en plat liggen want dat kan ook nog bij die mannen) en aangezien ik de enigste A2 daar in onderhoud ben kunnen ze mooi zien hoe het moet. In ieder geval bedankt.
Wat de vakantie betreft daar maak ik van de week even een verslagje van, maar ik kan alleen maar zeggen wat hebben we een heerlijk en fijn karretje.
Gr. Sjors
Ik denk dat ik hier wel iets mee kan, of ik kopieer het even en neem het mee naar de garage want morgen zijn ze er weer (hoop ik of ze moeten nog lazarus en plat liggen want dat kan ook nog bij die mannen) en aangezien ik de enigste A2 daar in onderhoud ben kunnen ze mooi zien hoe het moet. In ieder geval bedankt.
Wat de vakantie betreft daar maak ik van de week even een verslagje van, maar ik kan alleen maar zeggen wat hebben we een heerlijk en fijn karretje.
Gr. Sjors
Hoi Sjors,
Ik heb al meerdere lampjes vervangen. Het eenvoudigste is om de gehele lampunit buiten de auto te trekken. Misschien kan het ook anders maar ik vind het een oneindig gepruts. (Bij mijn A4 werkt dat trouwens ook zo). De lampunit zit met een paar schroeven vast, daar kun van bovenaf goed bij.
Veel succes,
Ron
Ik heb al meerdere lampjes vervangen. Het eenvoudigste is om de gehele lampunit buiten de auto te trekken. Misschien kan het ook anders maar ik vind het een oneindig gepruts. (Bij mijn A4 werkt dat trouwens ook zo). De lampunit zit met een paar schroeven vast, daar kun van bovenaf goed bij.
Veel succes,

Ron
Ik vanmorgen naar de garage bij ons in het dorp voor de nieuwe lamp. Echt binnen 10 min. was ik weer weg met de nieuwe lamp erin :lol: . Had wel even een kopietje gemaakt van Romulus zijn tip http://www.a2-freun.de/wiki/index.php/S ... ustauschen. De monteur vond dit wel een goeie want ik ben de eerste en enigste A2er bij hun in onderhoud en als je dit niet weet ben je toch even aan het pielen zo zij hij dus Romulus nogmaals bedankt
.
Gr. Sjors

Gr. Sjors
[quote="Romulus"]Welkom terug van vakantie, Sjors!
Kijk eens of je eruit komt met het Wiki: http://www.a2-freun.de/wiki/index.php/S ... ustauschen[/quote]
Heb de info van Romulus maar ff afgedrukt.
Zal in dashboardkastje bewaren voor het geval dat lamp verwisseld moet worden.
groet
audietje
Kijk eens of je eruit komt met het Wiki: http://www.a2-freun.de/wiki/index.php/S ... ustauschen[/quote]
Heb de info van Romulus maar ff afgedrukt.
Zal in dashboardkastje bewaren voor het geval dat lamp verwisseld moet worden.
groet
audietje
Gisteren toevallig ook lampje kapot! Ik heb natuurlijk niet de beschrijving gelezen (krijg hem niet geopend), maar het ging redelijk eenvoudig. Het was de rechter lamp. Eerst geprobeerd om het zo te wisselen, zou toch eigenlijk moeten kunnen, maar al snel kwam ik tot de conclusie dat je zo niets ziet. Het is wel mogelijk hoor, maar dan heb je een spiegeltje nodig o.i.d.
Dus, koplamp er uit in in 5 min klaar ! :mrgreen:
Voor degene die het nog aan moet schaffen; om de koplamp te demonteren heb je Torx T30 nodig!
Dus, koplamp er uit in in 5 min klaar ! :mrgreen:
Voor degene die het nog aan moet schaffen; om de koplamp te demonteren heb je Torx T30 nodig!
[quote="Johan"]Voor degene die het nog aan moet schaffen; om de koplamp te demonteren heb je Torx T30 nodig![/quote]Bedankt voor de tip! Ik rijd al anderhalf jaar met dezelfde H7 pitten, dus kom vast binnenkort aan de beurt :mrgreen:
Wat betreft het openen, de link bevat geen speciale tekens en je hoeft ook niet ingelogd te zijn. Wel is het zo dat de link in Sjors zijn bericht beschadigd is. De originele in mijn bericht zou moeten werken. Maar vooral, mooi dat het gelukt is!
Wat betreft het openen, de link bevat geen speciale tekens en je hoeft ook niet ingelogd te zijn. Wel is het zo dat de link in Sjors zijn bericht beschadigd is. De originele in mijn bericht zou moeten werken. Maar vooral, mooi dat het gelukt is!
- duitse degelijkheid
Hallo mensen.
heeft iemand ervaring met het verwisselen van de lamp van de rechter koplamp.
ik krijg n.l. de lamp NIET ! uit de behuizing,het gaat om een 1.2 tdi uit 2001.
volgens de gebruiksaanwijzing ( duits ) het volgende, ik citeer uit het boekje ;
Das auswechseln der gluhlampen ist in den meisten fallen nicht mehr moglich,ohne das vorher fahrzeugteile ausgebaut werden mussen.
Dies gilt besonders fur gluhlampen,die nur vom motorraum erreicht werden konnen.
Es sind deshalb spezielle kenntnisse erforderlich........
En uiteraard wordt geadviseerd om het bij een Audi dealer te laten doen.
Vind ik persoonlijk een beetje overdreven allemaal en een onodige kostenpost.
Dus hoop ik op jullie deskundigheid !
bvd
Groet Ton
heeft iemand ervaring met het verwisselen van de lamp van de rechter koplamp.
ik krijg n.l. de lamp NIET ! uit de behuizing,het gaat om een 1.2 tdi uit 2001.
volgens de gebruiksaanwijzing ( duits ) het volgende, ik citeer uit het boekje ;
Das auswechseln der gluhlampen ist in den meisten fallen nicht mehr moglich,ohne das vorher fahrzeugteile ausgebaut werden mussen.
Dies gilt besonders fur gluhlampen,die nur vom motorraum erreicht werden konnen.
Es sind deshalb spezielle kenntnisse erforderlich........
En uiteraard wordt geadviseerd om het bij een Audi dealer te laten doen.
Vind ik persoonlijk een beetje overdreven allemaal en een onodige kostenpost.
Dus hoop ik op jullie deskundigheid !
bvd
Groet Ton