Achterklep sluit slecht

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
Plaats reactie
shaper

09 sep 2011, 15:37 0 x

Ik ben net een week de trotse eigenaar van een prachtige Audi A2. Ik merk alleen dat de achterklep erg slecht sluit (doe er een paar keer over) Ook de knop op de afstandsbediening om de klep te openen reageert niet.

Weten jullie misschien waar dit aan kan liggen en of dit zelf verholpen kan worden? Of moet ik hiervoor naar een garage? En zo ja weer iemand een goede garage in de buurt van Haarlem?

Alvast bedankt!
Johan

09 sep 2011, 16:24 0 x

Het heeft bij mij ook even geduurt voor ik er achter kwam, maar om de koffer te openen met de afstandsbediening, moet je de knop langer dan 3 sec ingedrukt houden.

Bij mij sluit de klep ook niet echt lekker, alleen vergeet ik het steeds te melden in de garage....
Thck
Motortype: (nog) geen Audi A2

09 sep 2011, 16:46 0 x

Er zijn 2 dingen hierop direct van invloed.
1e de afstand instelbare rubbers die voor de demping van de klep op het frame zorgen
2e de afstelling van de slotvanger.
Indien de rubbers te ver naar buiten staan afgesteld kan de klep bij het dicht maken (gooiën) net niet in de slotvanger komen (meestal doordat hij als gevolg van de klap weer iets terug komt).
In 1e instantie dus die rubbers wat indraaien zodat er voldoende ruimte is en dan controleren of hij goed in de slotvanger kan komen. Zoniet dan de slotvanger lossen en juist afstellen en daarna de rubbers weer wat uitdraaien zodat de klep net vast aanligt.

Theo
Johan 3L

09 sep 2011, 22:13 0 x

Net als bij de deuren is het sowieso altijd beter de deur en klep te sluiten door ze niet dicht te gooien, maar te begeleiden tot ze in het slot valt. Dat voorkomt terug-stuiteren en onnodige slijtage.
shaper

10 sep 2011, 00:41 0 x

Bedankt voor jullie snelle antwoorden. Ik heb meteen de afstandbediening getest en inderdaad na 3sec ging de klep open.

Het afstellen van de kleprubbers heb ik ook geprobeerd maar zonder succes. Ik rij morgenochtend toch maar even langs een garage om te vragen wat zij er van denken.

Hebben jullie nog goede adressen in de buurt van Haarlem?
Johan

12 sep 2011, 12:45 0 x

Het valt me overigens op hoe zwaar de achterklep eigenlijk is en hoe zwaar hij dus ook dichtvalt.

Waarschijnlijk door de grote (zware) ruit?
Plaats reactie