spoiler

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
wesser

06 dec 2011, 22:30 0 x

Hoi,

Iemand tips?
Gompie

06 dec 2011, 23:52 0 x

Nauwkeuriger omschrijving, foto misschien?
Spoiler is een integraal onderdeel van het achterraam dus eenvoudig vervangen is er niet
bij. Hoe is je glasschade verzekering? :mrgreen:
Gompie
lucien
Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)

07 dec 2011, 19:35 0 x

Herkenbaar, oorzaak kan liggen in een slechte afdichting van het rubber rondom de spoiler, komt er vocht in en dat gaat werken.
Lastig want ff schuren en spuiten, doe je ook niet zomaar, zou eerst afkitten.

Spoiler zit verlijmd op je raam, is inderdaad 1 geheel, kost vast een paar duiten.

Mischien weet iemand de kosten van een achterraam of een ervaring om wel de spoiler te vervangen? Lossnijden met draad?

Op de sloop wordt er € 150,00 (zijn ook duurdere) gevraagd voor een achterklep.

Succes!
wesser

09 dec 2011, 12:30 0 x

Welke kit kun je daarvoor het beste gebruiken?
Romulus

09 dec 2011, 15:13 0 x

In deze interessante thread heeft iemand twee waterafvoergaatjes onder in zijn spoiler geboord. Er kwam meer dan een liter water uit lopen. Als lijmmiddel voor de spoiler wordt Sikaflex of Pattex genoemd. Ik heb daar geen ervaring mee. Er klotst bij mij wel eens wat in de bochten, maar ik denk dat dat de benzine in de tank is. Het zou ook de spoiler kunnen zijn, maar ik heb daar verder geen aanwijzingen voor.
lucien
Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)

11 dec 2011, 22:35 0 x

Ik heb voor m'n koplampen zwarte kit gekocht bij een autospeciaalzaak, deze kit kan je ook heel goed gebruiken voor je spoiler, paar gaatjes doen ook wonderen(grappig wat dat help ook bij condens in je koplampen). Naam kit: Silkaflex-221 (multi purpose Sealant). Succes.
pionok

12 dec 2011, 13:36 0 x

Ik had hetzelfde, ook ik had meer dan een liter water in mijn spoiler zitten. Twee gaatjes erin geboord en het is opgelost.
Van oxidatie is bij mij tot op heden nog geen sprake uitwendig. Hoe het inwendig zit? geen idee. Dit wacht ik dan maar rustig af.
Klotsen in de bochten.....ook ik dacht idd aan de benzinetank, maar het bleek toch de spoiler te zijn.
Zet je achterklep na een paar dagen regen maar open, als je dan water vanaf je spoiler naar beneden ziet lopen weet je voldoende.

gr. rene
wesser

12 dec 2011, 22:24 0 x

Ik heb tot op heden geen water kunnen ontdekken in de spoiler.......alleen lichte oxidatie aan de bovenkant aan de raamzijde.
j.hoeben1

13 dec 2011, 13:06 0 x

Hoi mede A2 bezitters,
ik zag vorige week bij mijn wagen dat er een spoortje aan beide hoekpunten van de spoiler over de ruit naar beneden loopt. Het was opgedroogd en zelfs met normaal afwassen en drogen niet te verwijderen. Mijn gedachte is nu dat er ook op een of andere manier water in de spoiler komt. Maar van klotsen heb ik tot nu toe niets gemerkt! Van oxidaties is er bij mij niets te zien. Ik denk daarom uit voorzorg ook een paar gaatjes te boren. Ik neem aan dat dit op de uiterste punten geboord moet worden. Ik weet alleen niet welke diameter boor ik moet gebruiken. Heeft iemand hier een tip voor, ik zelf dacht aan een mm of 4!!

Gr. Sjors
Thck
Motortype: (nog) geen Audi A2

13 dec 2011, 13:41 0 x

Hallo Sjors,
Ik heb even op de Deutse a2 site gekeken en heb het volgende gevonden:

"So, es ist geschehen ...

2 Löcher mit 2,5mm Durchmesser sind eingebracht

Maße waren 20mm von der Scheibe und dann vermittelt, der Steg ist dort 40mm breit ... also ebenfalls bei 20mm von rechts und links.

Haube dabei halb aufgeklappt zum besseren Arbeiten.

Habe den Dremel benutzt um das Loch rechtwinklig einbringen zu können und um keine ausgefransten Löcher zu haben. Der Dremel ist deutlich schlanker als eine Akkubohrmaschine und hat eine pervers hohe Drehzahl ... in Kombination mit einem nagelneuen HSS-Bohrer perfekte Ergebnisse.

Die Ränder der Löcher werde ich noch mit einem schwarzen Lackstift versiegeln um das Eindringen von Feuchtigkeit in den GFK zu verhindern. Der GFK würde sonst auf Dauer kaputtgehen (aufquellen und kaputtfrieren).

Im Übrigen hat er nach dem Einbringen des 2. Loches ca. 10 Minuten Pippi gemacht ... insgesamt 1,2 Liter feinstgeschaukeltes A2-Wasser."

Tevens 2 foto's erbij geplaatst. Hopenlijk kun je hiermee uit de voeten.

Theo
Plaats reactie