dieselen bij een 1.6 FSI
-
Hallo
Mijn 1.6 FSI heeft bij het starten last van een dieselend geluid. en valt daarna direct uit als ik geen gas bij geef. Volgens de garage is dit normaal bij een FSI. maar dat lijkt mij sterk. Maar Als de garage de computer uit leest zit er geen fout in. Heeft iemand een iede wat dit kan zijn. En hebben andere FSI rijders hier ook last.
Al vast bedankt
groetjes peter
Mijn 1.6 FSI heeft bij het starten last van een dieselend geluid. en valt daarna direct uit als ik geen gas bij geef. Volgens de garage is dit normaal bij een FSI. maar dat lijkt mij sterk. Maar Als de garage de computer uit leest zit er geen fout in. Heeft iemand een iede wat dit kan zijn. En hebben andere FSI rijders hier ook last.
Al vast bedankt
groetjes peter
Hallo Peter,
Start je de auto meteen (= sleutel meteen doordraaien) of wacht je tot de benzinepomp druk heeft op kunnen bouwen? Dat doe je door de auto op contact te zetten en te wachten tot je het zoemen van de pomp op hoort houden. Je kunt ook een paar seconden wachten alvorens te starten.
Kijk eens wat er dan gebeurt!
Groet, Marc
Start je de auto meteen (= sleutel meteen doordraaien) of wacht je tot de benzinepomp druk heeft op kunnen bouwen? Dat doe je door de auto op contact te zetten en te wachten tot je het zoemen van de pomp op hoort houden. Je kunt ook een paar seconden wachten alvorens te starten.
Kijk eens wat er dan gebeurt!
Groet, Marc
Hallo peter,
Dit diesel naggelen is normaal, er is eerst nog geen olie om de klepjes te smeren zeg maar. Het mag echter niet te lang duren. Ook mijn 1.4 benzine naggelt eerst een beetje. Afslaan kan ik zo niks over zeggen, misschien ander FSI rijders hier? Zie dat Marc ook gereageerd heeft, er moet idd. wel peut zijn om te lopen!
Gompie
Dit diesel naggelen is normaal, er is eerst nog geen olie om de klepjes te smeren zeg maar. Het mag echter niet te lang duren. Ook mijn 1.4 benzine naggelt eerst een beetje. Afslaan kan ik zo niks over zeggen, misschien ander FSI rijders hier? Zie dat Marc ook gereageerd heeft, er moet idd. wel peut zijn om te lopen!
Gompie
- Marc
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Ik weet niet of ik helemaal begrijp wat je bedoelt, maar ik denk dat ik dit ook heb bij mijn 1.6 fsi. Het is idd een vreemd geluid, maar na 2 a 3 seconden is het weg. Overigens geen problemen bij het gas geven of juist niet. Ik zet het contact altijd even aan alvorens te starten.
A2 Kristallblau; 1.4 benzine; 16" Style velgen; Open Sky System (werkt!); Concert 2 Radio/CD...
- Smarty707
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
De hydraulische klepstoters hebben oliedruk nodig om rammelvrij te kunnen werken. Is er nog geen of te weinig oliedruk dan hoor je ze een paar seconden. Als het langer gaat duren toch maar eens nakijken hoe lang je de motorolie erin hebt. Ook de kwaliteit van de motorolie is soms van invloed. Bij te dikke olie duurt het tikken langer bij koude start.
Verslijten doen de klepstoters ook wel maar dan spreek je over hoge km standen.
Groetjes
Smarty707
Verslijten doen de klepstoters ook wel maar dan spreek je over hoge km standen.
Groetjes
Smarty707
Leder interieur, RNSE, komfortblinker, 6 gearbox,
-
Bedank voor de info allemaal. Ik zal het in de gaten houden en zal hem niet meteen starten om te kijken of het dan beter gaat.
groetjes peter
groetjes peter
Tja ik heb dat ook maar vooral bij de warme start. Ik heb echter geen problemen met afslaan.
Het duurt een paar seconden maar ik vindt het een vreselijk k.. gehoor.
Ik ga eerdaags maar eens even olie verversen en kijken of het verschil oplevert.
Het duurt een paar seconden maar ik vindt het een vreselijk k.. gehoor.
Ik ga eerdaags maar eens even olie verversen en kijken of het verschil oplevert.
-
ook ik heb als ik de auto start dat hij wel eens weer uit slaat .
ben er achter gekomen dat als je te snel door start dus sleutel om en direct starten,
dat hij uitslaat ,
dus even op contact even wachten dat hij oke aan geeft en dan starten .
dan slaat hij niet meer af .
vg eric
ben er achter gekomen dat als je te snel door start dus sleutel om en direct starten,
dat hij uitslaat ,
dus even op contact even wachten dat hij oke aan geeft en dan starten .
dan slaat hij niet meer af .
vg eric
Ook ik heb dat geluid. Dit heb ik al vanaf dat ik de auto kocht.
Eerst maakte ik me er ook zorgen om, maar het is nu 2 jaar verder nog steeds hetzelfde geluid.
De ene keer is het wel, de andere keer niet.
Ik merk wel dat als ik de sleutel iets korter vasthoud bij t starten dat t dan vaak niet is.
Het heeft idd met de oliedruk te maken.
Ik heb inmiddels mijn olie meermaals vervangen, maar dit biedt bij mij geen oplossing. Ik spreek dan wel over 2 maal dezelfde soorten olie. dus heb geen andere viscositeit veranderd.
gr. rene
Eerst maakte ik me er ook zorgen om, maar het is nu 2 jaar verder nog steeds hetzelfde geluid.
De ene keer is het wel, de andere keer niet.
Ik merk wel dat als ik de sleutel iets korter vasthoud bij t starten dat t dan vaak niet is.
Het heeft idd met de oliedruk te maken.
Ik heb inmiddels mijn olie meermaals vervangen, maar dit biedt bij mij geen oplossing. Ik spreek dan wel over 2 maal dezelfde soorten olie. dus heb geen andere viscositeit veranderd.
gr. rene
olieverversen zal niet helpen.
Ik rijd momenteel m'n 3e A2 en alle 3 ratel(d)en ze direct na een kouide start.
Heeft inderdaad te maken met het opbouwen van oliedruk.
Ze worden oud met die "kwaal". (zonder te verouderen !)
groet
audietje
Ik rijd momenteel m'n 3e A2 en alle 3 ratel(d)en ze direct na een kouide start.
Heeft inderdaad te maken met het opbouwen van oliedruk.
Ze worden oud met die "kwaal". (zonder te verouderen !)
groet
audietje