A2 3L automaat bokt/stottert

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
jacobp

10 jan 2012, 17:11 0 x

:( slecht nieuws...
Zaterdag wou de auto weer niet starten. Ik ging er dus vanuit dat alleen de koppeling vervangen zou moeten worden.

JB Automotive heeft de auto vandaag opgehaald en bekeken, en de bak olie zat vol met gruis, dus versleten. Dus er gaat een nieuwe (gereviseerde?) bak, koppeling en gangsteller onder, met bijbehorend kosten plaatje.

Nu blijkt wel dat de km stand totaal niet klopt. De auto is behoorlijk teruggedraait. Dus een waarschuwing voor mensen die een Audi A2 3L willen kopen : Er staan er iedere keer genoeg te koop in nederland die zo rond de 150K hebben gelopen, nou in de meeste gevallen kun je dit waarschijnlijk x2 doen..... :evil:
Romulus

10 jan 2012, 23:42 0 x

Poeh, chips, wat een vervelend verhaal. Ik las je openingspost nog eens terug, maar die was al in dezelfde strekking. Veel geluk lijk je er nog niet mee te hebben. Troost: hij is bij Jos in goede handen en als je hier doorheen bent, moet hij er weer een ton of twee, drie tegen kunnen. :evil:

Ik hoopte een leukere 1000e post te kunnen schrijven, maar ja: een welgemeend sterkte en houd ons op de hoogte. En aan iedereen die ook zo'n leuke A2 wil:[quote="jmkoole"]laat voor aankoop de kilometerstand uitlezen![/quote]
j.hoeben1

11 jan 2012, 07:57 0 x

[quote="jacobp"] :( slecht nieuws...
Zaterdag wou de auto weer niet starten. Ik ging er dus vanuit dat alleen de koppeling vervangen zou moeten worden.

JB Automotive heeft de auto vandaag opgehaald en bekeken, en de bak olie zat vol met gruis, dus versleten. Dus er gaat een nieuwe (gereviseerde?) bak, koppeling en gangsteller onder, met bijbehorend kosten plaatje.

Nu blijkt wel dat de km stand totaal niet klopt. De auto is behoorlijk teruggedraait. Dus een waarschuwing voor mensen die een Audi A2 3L willen kopen : Er staan er iedere keer genoeg te koop in nederland die zo rond de 150K hebben gelopen, nou in de meeste gevallen kun je dit waarschijnlijk x2 doen..... :evil:[/quote]
Hoi jacobp,
Dan heb je toch wel heel veel pech :( en is dit weer het zoveelste geval van oplichting. Ik heb het hier al herhaaldelijk gezegd pas op met invoeren van auto's. Het komt daar meer dan regelmatig voor dat die tellers terug gedraaid zijn, vooral bij diesels!! :? Invoeren oké, maar geloof geen enkele verkoper op zijn blauwe ogen want dan kun je tegen de lamp lopen. Nogmaals vooraf goed onderzoeken. Probeer de eigenaar te achterhalen als je bij een handelaar koopt en de garage waar de wagen in onderhoud is geweest. Controleer de boekjes goed. Als het goed gedaan is staat de eerste koper in het boekje vermeld. Als dit weg getipekst is houd dit blad tegen het licht van een een lamp en dan zie je meestal van wie hij geweest is. En als men kan zien met uitlezen hoeveel km de wagen gelopen heeft altijd doen maar zorg dat je daar zelf bij bent als dat gebeurd!! Ook in Duitsland kopen ze geen diesel als ze maar 10.000km per jaar rijden. Trouwens je kan er de eigenaar op aanspreken ook in Duitsland. Dit is daar echt strafbaar. Ik weet niet of je een rechtsbijstand verzekering hebt, zo ja. Informeer daar eens of je die hufters kunt aanpakken. Als je een ongeluk in het buitenland krijgt helpen ze je ook. Als jij kunt bewijzen dat er gesjoemeld is met die teller helpen ze je misschien of geven ze je adviezen hoe te handelen. Onderzoek dat even!!
Sterkte, als het kan laat het er niet bij zitten!!
Sjors
jos_br
Motortype: (nog) geen Audi A2

12 jan 2012, 00:23 0 x

[quote="j.hoeben1"][quote="jacobp"] :( slecht nieuws...

Nu blijkt wel dat de km stand totaal niet klopt. De auto is behoorlijk teruggedraait. Dus een waarschuwing voor mensen die een Audi A2 3L willen kopen : Er staan er iedere keer genoeg te koop in nederland die zo rond de 150K hebben gelopen, nou in de meeste gevallen kun je dit waarschijnlijk x2 doen..... :evil:[/quote]
Hoi jacobp,
Dan heb je toch wel heel veel pech :( en is dit weer het zoveelste geval van oplichting. Ik heb het hier al herhaaldelijk gezegd pas op met invoeren van auto's. Het komt daar meer dan regelmatig voor dat die tellers terug gedraaid zijn, vooral bij diesels!! :? Invoeren oké, maar geloof geen enkele verkoper op zijn blauwe ogen want dan kun je tegen de lamp lopen. Nogmaals vooraf goed onderzoeken. Probeer de eigenaar te achterhalen als je bij een handelaar koopt en de garage waar de wagen in onderhoud is geweest. Controleer de boekjes goed. Als het goed gedaan is staat de eerste koper in het boekje vermeld. Als dit weg getipekst is houd dit blad tegen het licht van een een lamp en dan zie je meestal van wie hij geweest is. En als men kan zien met uitlezen hoeveel km de wagen gelopen heeft altijd doen maar zorg dat je daar zelf bij bent als dat gebeurd!! Ook in Duitsland kopen ze geen diesel als ze maar 10.000km per jaar rijden. Trouwens je kan er de eigenaar op aanspreken ook in Duitsland. Dit is daar echt strafbaar. Ik weet niet of je een rechtsbijstand verzekering hebt, zo ja. Informeer daar eens of je die hufters kunt aanpakken. Als je een ongeluk in het buitenland krijgt helpen ze je ook. Als jij kunt bewijzen dat er gesjoemeld is met die teller helpen ze je misschien of geven ze je adviezen hoe te handelen. Onderzoek dat even!!
Sterkte, als het kan laat het er niet bij zitten!!
Sjors[/quote]

Bewijslast is hier bijzonder moeilijk wanneer het erom gaat wie hem teruggedraaid heeft, de nederlander is (helaas) niet strafbaar, de Duitser heeft hem natuuuurlijk niet verandert....

Feit is dat deze auto gewoon de slijtage´s vertoond die bij de werkelijke km stand hoort.

Jos.
JBAutoservice BV
j.hoeben1

12 jan 2012, 08:01 0 x

[quote="jos_br"]

Bewijslast is hier bijzonder moeilijk wanneer het erom gaat wie hem teruggedraaid heeft, de nederlander is (helaas) niet strafbaar, de Duitser heeft hem natuuuurlijk niet verandert....

Feit is dat deze auto gewoon de slijtage´s vertoond die bij de werkelijke km stand hoort.

Jos.[/quote][/quote][/quote]

Als de auto regulier in onderhouden is geweest bij een bovag of dealer garage zijn ze verplicht de km stand door te sturen naar de nap bij ieder onderhoud van wat dan ook. Kan mij niet voorstellen dat als een Nederlander een auto invoert en voordat hij hier begint te rijden de teller terug draait!! Als de wagen hier al een hele tijd tuft zal de buitenlander ook niet meer aangesproken kunnen worden omdat de bewijslast inderdaad dan moeilijk is! Daarbij kan ik niet geloven als ik een auto van jouw koop en blijkt dat de teller terug gezet is ik jouw daarvoor niet aansprakelijk kan stellen zeker als jij die kar nieuw gekocht hebt. Het is een vorm van oplichting en oplichting is in Nederland wel degelijk strafbaar!! Maar omdat de rechtsgang hier een dure zaak is beginnen er de meeste niet aan!! Daarom zeg ik voordat je koopt doe je huiswerk goed ;)

Gr. Sjors
jos_br
Motortype: (nog) geen Audi A2

15 jan 2012, 20:39 0 x

Neem van mij aan dat deze auto´s (al dan niet met medeweten van de handelaar) meteen vanuit Duitsland teruggedraaid worden, echt 80% van de 3L (Lupo en A2) zijn gewoon teruggedraaid. Eigenlijk houden kopers deze markt in leven door vooral auto´s te willen kopen met een (onlogisch) lage km stand, de z.g. verkopers springen hier handig op in. Zolang ze maar blijven roepen dat het een ¨afgelezen¨ km stand is kun je hier als klant weinig mee. Wanneer de auto particulier aangeschaft is al helemaal....
Neemt niet weg dat ik het wel degelijk oplichting vindt, alleen jammer dat er weinig aan te doen is.

Jos.
JBAutoservice BV
Plaats reactie