Waarschuwingslampen/storingsmelder zonder reden
- hansvennik
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 16 aug 2009, 15:43
Mijn A2 van november 2000 vertoont de laatste tijd steeds vaker storingen zonder reden.
Zo gaat de laatste tijd te pas en te onpas het waarschuwingsindicatoren branden. Rood uitroepteken (ga per ommegaande naar de dealer), geel stuurtje (stuurbekrachtigingspomp), gele remblokindicator (remblokken versleten, ps net nieuwe....??). Na opnieuw starten zijn deze waarschuwen (tijdelijk) weer weg.
Ook gaat het starten de steeds moeizamer. Na het omdraaien van de sleutel hoor ik wel het "geklik" vanuit de motor ruimte en het aangaan/aanslaan van de brandstofpomp (gezoom van achter en neem aan dat dit de brandstofpomp). Maar de startmotor weigert dienst. Na (soms) veelvuldig sleutel draaien slaat hij wel aan.
Wie kent / herkent bovenstaande storingen / klachten.
Ik hoor graag van jullie.
Met vriendelijke groet Hans
Zo gaat de laatste tijd te pas en te onpas het waarschuwingsindicatoren branden. Rood uitroepteken (ga per ommegaande naar de dealer), geel stuurtje (stuurbekrachtigingspomp), gele remblokindicator (remblokken versleten, ps net nieuwe....??). Na opnieuw starten zijn deze waarschuwen (tijdelijk) weer weg.
Ook gaat het starten de steeds moeizamer. Na het omdraaien van de sleutel hoor ik wel het "geklik" vanuit de motor ruimte en het aangaan/aanslaan van de brandstofpomp (gezoom van achter en neem aan dat dit de brandstofpomp). Maar de startmotor weigert dienst. Na (soms) veelvuldig sleutel draaien slaat hij wel aan.
Wie kent / herkent bovenstaande storingen / klachten.
Ik hoor graag van jullie.
Met vriendelijke groet Hans
Hoi Hans.
Ik heb er even over na zitten denken en de auto zal zowieso uitgelezen moeten worden om meer duidelijkheid te krijgen.
Maar ik had nog een andere optie. Je verteld over klikken vande startmotor en dat gaf mij het idee dat alle problemen wel eens kunnen ontstaan door te weinig of verkeerde spanning.
Wat ik even zou controleren is je accu. Is deze vol genoeg en wordt deZe goed opgeladen door de dynamo. Het zou zomaar kunnen dat je storingen krijgt door te laag voltage.
Hoop dat ik je hiermee wat verder help.
Succes
Rene
Ik heb er even over na zitten denken en de auto zal zowieso uitgelezen moeten worden om meer duidelijkheid te krijgen.
Maar ik had nog een andere optie. Je verteld over klikken vande startmotor en dat gaf mij het idee dat alle problemen wel eens kunnen ontstaan door te weinig of verkeerde spanning.
Wat ik even zou controleren is je accu. Is deze vol genoeg en wordt deZe goed opgeladen door de dynamo. Het zou zomaar kunnen dat je storingen krijgt door te laag voltage.
Hoop dat ik je hiermee wat verder help.
Succes
Rene
- rolf
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 22 apr 2012, 02:34
- Locatie: Noorwegen
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Dat kan inderdaad zoals Rene zegt best eens door een slechte accu komen.
Ook een slechte massa aansluiting kan dit soort storingen veroorzaken.
Laad bij een garage of accu specialist de accu even testen.
Ook een slechte massa aansluiting kan dit soort storingen veroorzaken.
Laad bij een garage of accu specialist de accu even testen.
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Berichten: 3867
- Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
- Locatie: Rhenen
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Klinkt inderdaad als lege accu. Laat eerst het laadsysteem (dynamo & bedrading) controleren
of hij goed bijlaadt. Anders heeft een nieuwe accu geen zin.
Suc6
of hij goed bijlaadt. Anders heeft een nieuwe accu geen zin.
Suc6
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

- hansvennik
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 16 aug 2009, 15:43
Peter, Rolf, Rene, Dank voor jullie reacties!
Ik had het niet vermeld, maar heb een klein jaartje geleden de accu laten vervangen voor en nieuwe. Slechte accu kan het dan volgens mij niet zijn...bijladen (dynamo) kan nu wel een oorzaak kunnen zijn.
Toen ik dit voorjaar de startmotor heb laten reviseren zei de gargagehouder ook iets over te lage spanning. Maar hij heeft dit toen nagekeken en uitgesloten als oorzaak voor het niet starten en heeft toen de startmotor gereviseerd.
Voor komende woensdag heb ik een afspraak gemaakt voor een check (uitlezen, doormeten, etc).
Onderhoud wordt verricht door een plaatselijke Audi specialist (Sijbrand Los), dit is geen officieel Audi service punt. Ik heb van deze garage niet het idee dat hij verkeerd voorlicht. Maar ik zal zeer zeker jullie opmerkingen meenemen as. woensdag.
Met vriendelijke groet,
Hans
Ik had het niet vermeld, maar heb een klein jaartje geleden de accu laten vervangen voor en nieuwe. Slechte accu kan het dan volgens mij niet zijn...bijladen (dynamo) kan nu wel een oorzaak kunnen zijn.
Toen ik dit voorjaar de startmotor heb laten reviseren zei de gargagehouder ook iets over te lage spanning. Maar hij heeft dit toen nagekeken en uitgesloten als oorzaak voor het niet starten en heeft toen de startmotor gereviseerd.
Voor komende woensdag heb ik een afspraak gemaakt voor een check (uitlezen, doormeten, etc).
Onderhoud wordt verricht door een plaatselijke Audi specialist (Sijbrand Los), dit is geen officieel Audi service punt. Ik heb van deze garage niet het idee dat hij verkeerd voorlicht. Maar ik zal zeer zeker jullie opmerkingen meenemen as. woensdag.
Met vriendelijke groet,
Hans
- YellowFellow
- Berichten: 191
- Lid geworden op: 24 mar 2012, 17:48
Klinkt meer als een defecte rempedaal schakelaar (geen grapje). De symptomen komen me namelijk erg bekend voor. Heb dit eens met een VW New Beetle gehad. Heel het instrumentencluster was bij tijd en wijlen een kerstboom. Schakelaartje kostte iets van 25 euro ofzo.
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Berichten: 3867
- Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
- Locatie: Rhenen
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
[quote="YellowFellow"]Klinkt meer als een defecte rempedaal schakelaar (geen grapje). De symptomen komen me namelijk erg bekend voor. Heb dit eens met een VW New Beetle gehad. Heel het instrumentencluster was bij tijd en wijlen een kerstboom. Schakelaartje kostte iets van 25 euro ofzo.[/quote]
@YellowFellow
Wilde de Beetle ook niet of slecht starten toen dit euvel optrad?
@YellowFellow
Wilde de Beetle ook niet of slecht starten toen dit euvel optrad?
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

- hansvennik
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 16 aug 2009, 15:43
[quote="pionok"]En is er iets gevonden?
Ben benieuwd.
Gr Rene[/quote]
Hi Rene,
Ja de (puls)connector. Deze connector vervangen omdat hij slecht contact maakte en stuurde hierdoor de startmotor niet goed aan! Sinds vervangen al weer aantal malen gestart en geen centje pijn meer. Ga ervan uit dat het zo blijft...
Hopelijk blijft de kerstboom verlichting op het dashboard nu ook achterwege....
Ondanks de aparte keuren blijft het een leuk/handig/zuinig "karretje"!!
[quote="YellowFellow"]Klinkt meer als een defecte rempedaal schakelaar (geen grapje). De symptomen komen me namelijk erg bekend voor. Heb dit eens met een VW New Beetle gehad. Heel het instrumentencluster was bij tijd en wijlen een kerstboom. Schakelaartje kostte iets van 25 euro ofzo.[/quote]
@yellow Fellow.
Hoop dat het met het vervangen van de connector de onnodige waarschuwingen achterwege blijven. Mocht dit niet het geval zijn dan neem ik zeker jou ervaringen mee bij het opsporingen van de waarschuwingsveroorzakers. Dank voor je reactie.
Ben benieuwd.
Gr Rene[/quote]
Hi Rene,
Ja de (puls)connector. Deze connector vervangen omdat hij slecht contact maakte en stuurde hierdoor de startmotor niet goed aan! Sinds vervangen al weer aantal malen gestart en geen centje pijn meer. Ga ervan uit dat het zo blijft...
Hopelijk blijft de kerstboom verlichting op het dashboard nu ook achterwege....
Ondanks de aparte keuren blijft het een leuk/handig/zuinig "karretje"!!
[quote="YellowFellow"]Klinkt meer als een defecte rempedaal schakelaar (geen grapje). De symptomen komen me namelijk erg bekend voor. Heb dit eens met een VW New Beetle gehad. Heel het instrumentencluster was bij tijd en wijlen een kerstboom. Schakelaartje kostte iets van 25 euro ofzo.[/quote]
@yellow Fellow.
Hoop dat het met het vervangen van de connector de onnodige waarschuwingen achterwege blijven. Mocht dit niet het geval zijn dan neem ik zeker jou ervaringen mee bij het opsporingen van de waarschuwingsveroorzakers. Dank voor je reactie.