Ik vrees dat ik de APK nog even zal moeten uitstellen, gelukkig heb ik nog t/m april.
Door de vrieskou is namelijk mijn voorruit kapot gevroren en doet mijn linker koplamp het niet meer.
Ik had even vluchtig gekeken of ik makkelijk een nieuw lampje erin kon zetten, maar het zit allemaal wat vaster dan bij de achterlichten viel mij op. Klopt het dat ik de 2 torque schroeven moet losdraaien en dat ik dan de unit eruit kan pakken, of zie ik iets over het hoofd?
APK + Uitlijnen
[quote="MvdD"]Door de vrieskou is namelijk mijn voorruit kapot gevroren en doet mijn linker koplamp het niet meer. [/quote]Heuj?
hock:
[quote="MvdD"]Klopt het dat ik de 2 torque schroeven moet losdraaien en dat ik dan de unit eruit kan pakken, of zie ik iets over het hoofd?[/quote]Klopt, per unit twee Torx-schroeven (T30) losmaken en dan kun je de unit naar voren trekken (leg een doek over je bumper, scheelt krassen). Markeer hoe de schroeven zitten zodat je de unit weer goed kunt terugplaatsen en niet je licht hoeft af te stellen. De unit hangt dan nog aan de kabel, maar je hebt in elk geval veel meer ruimte om de lampjes te vervangen. En doe beide zijden tegelijk, de andere heeft net zoveel branduren dus gaat waarschijnlijk binnenkort ook stuk. Zie ook Wiki - Scheinwerfer
Succes!

[quote="MvdD"]Klopt het dat ik de 2 torque schroeven moet losdraaien en dat ik dan de unit eruit kan pakken, of zie ik iets over het hoofd?[/quote]Klopt, per unit twee Torx-schroeven (T30) losmaken en dan kun je de unit naar voren trekken (leg een doek over je bumper, scheelt krassen). Markeer hoe de schroeven zitten zodat je de unit weer goed kunt terugplaatsen en niet je licht hoeft af te stellen. De unit hangt dan nog aan de kabel, maar je hebt in elk geval veel meer ruimte om de lampjes te vervangen. En doe beide zijden tegelijk, de andere heeft net zoveel branduren dus gaat waarschijnlijk binnenkort ook stuk. Zie ook Wiki - Scheinwerfer
Succes!
Krijg het plaatje niet in het bericht geplaatst dus hier de link naar een foto van de gebarsten voorruit.
http://imageshack.us/photo/my-images/703/fotojmv.jpg/
Als je achter het stuur zit, is het in de linker onderhoek dichtbij de motorkap.
Als je achter het stuur zit, is het in de linker onderhoek dichtbij de motorkap.
Ik meen me te herinneren dat een ruitbeschadiging binnen 10cm vanaf de rand (dus buiten het gezichtsveld) geen reden tot afkeur is?
Natuurlijk moet je de ruit wel laten vervangen maar dat hoeft een APK niet in de weg te staan dan. Alleen even dat lampje wisselen....
Maar er zijn er vast die het 100% zeker en/of beter weten hier?
Gr. Marc
Natuurlijk moet je de ruit wel laten vervangen maar dat hoeft een APK niet in de weg te staan dan. Alleen even dat lampje wisselen....
Maar er zijn er vast die het 100% zeker en/of beter weten hier?
Gr. Marc
[quote="MvdD"]Krijg het plaatje niet in het bericht geplaatst dus hier de link naar een foto van de gebarsten voorruit.
Als je achter het stuur zit, is het in de linker onderhoek dichtbij de motorkap.[/quote]
Heftig scheurtje.
maar ja een nieuwe krasvrije schone voorruit is ook niet verkeerd ervan uitgaande dat de verzekering betaalt. en let erop dat er een ruit in gaat met zo'n zonneband bovenin het glas da's wel zo mooi.
groet
audietje
Als je achter het stuur zit, is het in de linker onderhoek dichtbij de motorkap.[/quote]
Heftig scheurtje.
maar ja een nieuwe krasvrije schone voorruit is ook niet verkeerd ervan uitgaande dat de verzekering betaalt. en let erop dat er een ruit in gaat met zo'n zonneband bovenin het glas da's wel zo mooi.
groet
audietje
[quote="audietje"]let erop dat er een ruit in gaat met zo'n zonneband bovenin het glas da's wel zo mooi.[/quote]Kennelijk is er nog maar één type ruit te leveren: groen getint met donkere band bovenin (van Saint-Gobain). De extra dunne voor de 3L zou niet meer worden gemaakt, hoewel ze vorig jaar nog wel geleverd werden.
- Thck
- Motortype: (nog) geen Audi A2
[quote="zeurpiet"]APK kan je overal laten doen. Is een lachertje. Je komt met schokbrekers die droog zijn omdat er geen olie in zit gewoon door de APK. Ik had dat met mijn LUPO die bij de RDW gekeurd is. Gewoon zonder een druppel olie in de schokbrekers goedgekeurd.
Mijn advies Laat de goedkoopste APK doen en neem advies mee naar een garage die je vertrouwd.[/quote]
Ik vind de stelling "het is een lachertje" te kort door de bocht n.a.v. het feit dat een APK-keurmeester mogelijk "droge" schokbrekers niet geconstateerd heeft!
APK is op zichzelf een heel goede zaak, er worden jaarlijks mede door de APK-keuring vele voertuigen die een gevaar op de weg zijn van de weg afgehaald hierdoor.
Het blijft natuurlijk wel mensenwerk en daar waar mensen werken vallen spaanders (m.a.w. worden fouten gemaakt).
Overigens ben ik nog wel benieuwd hoe er dan uiteindelijk wel is geconstateerd dat die schokbrekers geen olie meer bevatten?????
Theo
Mijn advies Laat de goedkoopste APK doen en neem advies mee naar een garage die je vertrouwd.[/quote]
Ik vind de stelling "het is een lachertje" te kort door de bocht n.a.v. het feit dat een APK-keurmeester mogelijk "droge" schokbrekers niet geconstateerd heeft!
APK is op zichzelf een heel goede zaak, er worden jaarlijks mede door de APK-keuring vele voertuigen die een gevaar op de weg zijn van de weg afgehaald hierdoor.
Het blijft natuurlijk wel mensenwerk en daar waar mensen werken vallen spaanders (m.a.w. worden fouten gemaakt).
Overigens ben ik nog wel benieuwd hoe er dan uiteindelijk wel is geconstateerd dat die schokbrekers geen olie meer bevatten?????
Theo