Toen ik gisteren olie wilde peilen ging de serviceklep niet meer dicht. Het "pinnetje" dat de klep borgt veert niet meer terug (alsof je dus de serviceklep opener gebruikt). Heb de klep voorlopig met wat dubbelzijdig tape vastgezet. Probeer uit te zoeken waarom het pinnetje niet meer terugveert.
Iemand ervaring hiermee?
Serviceklep defect
- Rinus
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Ik weet wel, dat die klep bediend wordt via een Bowden kabel. Ik duw de hendel onder het dashboard altijd ook terug (ipv gewoon loslaten). Bij Opel wil anders de vergendeling ook wel eens niet werken. En anders het pinnetje een beetje inspuiten met WD40?
en desnoods een klein punttangetje. Daarmee kan je hem meestal net nog pakken en hem eruit trekken. Gebeurd vaker in de winter door het vuil dat hij wel eens blijft hangen.
Goed schoonmaken is de remedie en een beetje vet (wel een vet die het materiaal niet aantast)
Goed schoonmaken is de remedie en een beetje vet (wel een vet die het materiaal niet aantast)
probleem opgelost!
Heb het onderdeel eerst los gedraaid (slechts twee schroeven) vervolgens wat siliconenspray erin gespoten, en na een paar minuutjes prutsen kreeg ik het pennetje weer los. Daarna meteen maar even goed schoongemaakt (schuurpapiertje) zodat het pennetje nu weer soepel beweegt.
Bedankt voor de tips!
Heb het onderdeel eerst los gedraaid (slechts twee schroeven) vervolgens wat siliconenspray erin gespoten, en na een paar minuutjes prutsen kreeg ik het pennetje weer los. Daarna meteen maar even goed schoongemaakt (schuurpapiertje) zodat het pennetje nu weer soepel beweegt.
Bedankt voor de tips!