lpg g3 inbouwen
Na een beetje rondzoeken op internet lees ik dat bij gebruik van lpg je olieverbruik drastisch omhoog kan schieten. Omdat ik weet dat de A2 wel een beetje lust van dat goude drank is mijn vraag is deze hoge olieverbruik logisch verklaarbaar bij het rijden op lpg? Waardoor zal dit komen? Doordat gas een hogere temperatuur heeft en olie sneller verbrandt?
Want ik heb nu al op benzine een hoge olieverbruik van 1 op 5000. En dan bij gebruik van 5w40.
Ik lees dat bij gebruik van lpg dit 1 op 1500 wordt. Daar zit ik niet op te wachten dan heeft het rijden op lpg weinig nut.
Ik lees deze hoge olieverbruik vooral bij VW en Skoda. Waar veelal dezelfde motor inzit als Audi.
Want ik heb nu al op benzine een hoge olieverbruik van 1 op 5000. En dan bij gebruik van 5w40.
Ik lees dat bij gebruik van lpg dit 1 op 1500 wordt. Daar zit ik niet op te wachten dan heeft het rijden op lpg weinig nut.
Ik lees deze hoge olieverbruik vooral bij VW en Skoda. Waar veelal dezelfde motor inzit als Audi.
-
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 18 mei 2011, 17:18
Ik heb volgens mij 1 van de weinige A2's op LPG. Er zit bij mij een 40liter tank ingebouwd van volgens mij een Prins systeem.
De installatie is bij 90.000km ingebouwd en ik heb de A2 gekocht met 118.000km.
Nu staat de teller op 196.000. Ik rij ongeveer 1:11/12. Het kan iets zuiniger maar maar beter als 1:13 zal je niet redden. Volle tank is +/_ 32L en daar rij ik tussen de 350 en 400km mee.
Ik heb tot nu toe 2 problemen gehad waarvan 1 nog niet opgelost is. 1ste probleem was dat na 40.000km er een bobine kapot ging. Deze zijn toen allemaal vervangen en tot nu toe nog geen problemen meer mee gehad.
Het andere probleem is dat hij niet meer netjes overschakeld. Eerst gebeurde dit zonder ook maar iets te merken. Nu houd de motor een beetje in en schud die een beetje, dit is alleen met een koude motor. Rijden gaat wel zonder problemen.
LPG kan ik dus zeker aanraden. Schrok laatst wel toen ik voor een volle tank toch wel meer €20 moest gaan betalen
Als ze inbouwen laat dan je gaspunt helemaal op het onderste gedeelte van je bumber zetten en niet in je carosserie. Dit deel is namelijk erg makkelijk te vervangen.
De installatie is bij 90.000km ingebouwd en ik heb de A2 gekocht met 118.000km.
Nu staat de teller op 196.000. Ik rij ongeveer 1:11/12. Het kan iets zuiniger maar maar beter als 1:13 zal je niet redden. Volle tank is +/_ 32L en daar rij ik tussen de 350 en 400km mee.
Ik heb tot nu toe 2 problemen gehad waarvan 1 nog niet opgelost is. 1ste probleem was dat na 40.000km er een bobine kapot ging. Deze zijn toen allemaal vervangen en tot nu toe nog geen problemen meer mee gehad.
Het andere probleem is dat hij niet meer netjes overschakeld. Eerst gebeurde dit zonder ook maar iets te merken. Nu houd de motor een beetje in en schud die een beetje, dit is alleen met een koude motor. Rijden gaat wel zonder problemen.
LPG kan ik dus zeker aanraden. Schrok laatst wel toen ik voor een volle tank toch wel meer €20 moest gaan betalen

Als ze inbouwen laat dan je gaspunt helemaal op het onderste gedeelte van je bumber zetten en niet in je carosserie. Dit deel is namelijk erg makkelijk te vervangen.
[quote="michiel arndts"]Ik heb volgens mij 1 van de weinige A2's op LPG. Er zit bij mij een 40liter tank ingebouwd van volgens mij een Prins systeem.
De installatie is bij 90.000km ingebouwd en ik heb de A2 gekocht met 118.000km.
Nu staat de teller op 196.000. Ik rij ongeveer 1:11/12. Het kan iets zuiniger maar maar beter als 1:13 zal je niet redden. Volle tank is +/_ 32L en daar rij ik tussen de 350 en 400km mee.
Ik heb tot nu toe 2 problemen gehad waarvan 1 nog niet opgelost is. 1ste probleem was dat na 40.000km er een bobine kapot ging. Deze zijn toen allemaal vervangen en tot nu toe nog geen problemen meer mee gehad.
Het andere probleem is dat hij niet meer netjes overschakeld. Eerst gebeurde dit zonder ook maar iets te merken. Nu houd de motor een beetje in en schud die een beetje, dit is alleen met een koude motor. Rijden gaat wel zonder problemen.
LPG kan ik dus zeker aanraden. Schrok laatst wel toen ik voor een volle tank toch wel meer €20 moest gaan betalen
Als ze inbouwen laat dan je gaspunt helemaal op het onderste gedeelte van je bumber zetten en niet in je carosserie. Dit deel is namelijk erg makkelijk te vervangen.[/quote]
Michiel, kun je eens wat foto's op het forum zetten zodat we eens kunnen zien hoe die gastank in het koffer zit. Kun je nog goed bij de accu en dat ander spul!
Sjors
De installatie is bij 90.000km ingebouwd en ik heb de A2 gekocht met 118.000km.
Nu staat de teller op 196.000. Ik rij ongeveer 1:11/12. Het kan iets zuiniger maar maar beter als 1:13 zal je niet redden. Volle tank is +/_ 32L en daar rij ik tussen de 350 en 400km mee.
Ik heb tot nu toe 2 problemen gehad waarvan 1 nog niet opgelost is. 1ste probleem was dat na 40.000km er een bobine kapot ging. Deze zijn toen allemaal vervangen en tot nu toe nog geen problemen meer mee gehad.
Het andere probleem is dat hij niet meer netjes overschakeld. Eerst gebeurde dit zonder ook maar iets te merken. Nu houd de motor een beetje in en schud die een beetje, dit is alleen met een koude motor. Rijden gaat wel zonder problemen.
LPG kan ik dus zeker aanraden. Schrok laatst wel toen ik voor een volle tank toch wel meer €20 moest gaan betalen

Als ze inbouwen laat dan je gaspunt helemaal op het onderste gedeelte van je bumber zetten en niet in je carosserie. Dit deel is namelijk erg makkelijk te vervangen.[/quote]
Michiel, kun je eens wat foto's op het forum zetten zodat we eens kunnen zien hoe die gastank in het koffer zit. Kun je nog goed bij de accu en dat ander spul!
Sjors
-
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 18 mei 2011, 17:18
Hallo Sjors,
Ik zal dit weekend hier even wat foto's plaatsen.
Ik zal dit weekend hier even wat foto's plaatsen.
-
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 18 mei 2011, 17:18
Het enige wat ik niet meer kwijt kan is de krik. De rest past er gewoon nog in.







