[quote="chipsoer"]Ik zelf heb een originele Audi fietsendrager eronder net als Theo, met een veranderde koppeling waardoor je hem als trekhaak kunt gebruiken. Ik trek er ook vaker een lichter ahw mee, echter wettelijk als er wat gebeurt door mijn schuld kan het wel eens verkeerd uitpakken omdat er op het kenteken geen gegevens over het te trekken voertuig staan. Ik denk ook dat de zaak afbreekt bij een zwaardere Ahw, gezien de nogal fragiele constructie.[/quote]
Dus technisch kan het, maar of je het allemaal officieel geregeld krijgt inclusief kentekenbewijs met vermelding van te trekken gewicht is maar de vraag. Voor mij reden om het nog maar even te laten zitten.
Trekhaakbedrading bij A2?
[quote="joris1980"]Helaas heb ik geen trekhaak, zoals Romulus schreef. Heb er wel wat onderzoek naar gedaan, maar er niet t geld voor over (vind t veel te duur voor iets wat ik weinig zal gebruiken).[/quote]Ik zie het, excuus, ik heb dit te snel gelezen:
[quote="joris1980"]Zo af & toe wil ik een aanhanger gebruiken om afval weg te brengen (van snoeien bij familie in de tuin) en dan huur ik een boedelbak. Weegt weinig & vaak maar n halve dag in gebruik.[/quote]
[quote="joris1980"]Zo af & toe wil ik een aanhanger gebruiken om afval weg te brengen (van snoeien bij familie in de tuin) en dan huur ik een boedelbak. Weegt weinig & vaak maar n halve dag in gebruik.[/quote]
- wouterduijndam
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Mijn A2 is februari 2004 op kenteken gezet en dit is wat de gegevens vermelden.
Gewicht en laadvermogen
Massa leeg voertuig 895 kg
Laadvermogen N.v.t.
Toegestane maximum massa voertuig 1435 kg
Massa rijklaar 995 kg
Aanhangwagen
Maximum te trekken massa:
- Ongeremd 490 kg
- Geremd 1000 kg
- Oplegger geremd N.v.t.
- Autonoom geremd N.v.t.
- Middenas geremd N.v.t.
Ik heb een bouwtekening van de trekhaak welke ik in zal scannen en op het forum zal plaatsen.
Gewicht en laadvermogen
Massa leeg voertuig 895 kg
Laadvermogen N.v.t.
Toegestane maximum massa voertuig 1435 kg
Massa rijklaar 995 kg
Aanhangwagen
Maximum te trekken massa:
- Ongeremd 490 kg
- Geremd 1000 kg
- Oplegger geremd N.v.t.
- Autonoom geremd N.v.t.
- Middenas geremd N.v.t.
Ik heb een bouwtekening van de trekhaak welke ik in zal scannen en op het forum zal plaatsen.
Die gegevens gaan over de auto en niet over de fietsendragersteun. Zo noem ik het ding dat eruit ziet als een trekhaak, maar geen ronde kogel heeft. Ik neem aan dat je die eronder hebt. Dat er geen ronde kogel op zit, is niet voor niets.