ABS-Lampje

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
Audi_gekkie

23 okt 2012, 21:09 0 x

[quote="bikemaster"]of je test het op een regenachtige dag (klinkers) of op een zandweg, dat scheelt weer profiel ;) [/quote]

Juist!
Ik heb het getest op gras.
Sander van Asten

24 okt 2012, 08:45 0 x

Dank door de afbeelding.

Ook het teken van de gordel en van Airbag heb ik nog nooit zien oplichten.
Is dit optie of horen deze altijd aan te gaan bij het op contact zetten van de auto?

gr. Sander
Rinus
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

24 okt 2012, 11:08 0 x

Bij mij gaan ze altijd even aan. Volgens mij zijn dit gewoon standaard lampjes in alle A2's.

Het heeft er niks mee te nmaken, maar ik start de auto eigenlijk altijd daarwerkelijk pas, als het schempje OK zegt, en ik de benzinepomp achterin niet meer hoor. Dat doe ik bij al mijn auto's. Ik wacht altijd 2 of 3 seconden, totdat alle meldingslampjes uit zijn. Dan heeft het boordnetwerk ook tijd gehad om te "stabiliseren" en ontstaan er geen pieken meer (ooit eens gehoord van een monteur).
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

24 okt 2012, 21:13 0 x

[quote="Sander van Asten"]Dank door de afbeelding.

Ook het teken van de gordel en van Airbag heb ik nog nooit zien oplichten.
Is dit optie of horen deze altijd aan te gaan bij het op contact zetten van de auto?

gr. Sander[/quote]

Toch vreemd, geen foutmeldingen bij het uitlezen en toch een aantal lampjes wat niet functioneert ...
ABS testen is goed te doen (zie de suggesties boven), maar de airbag testen kan helaas
maar eenmalig ...
Voor gordel/airbag/ABS zit er geen zekering binnenin de auto, misschien in de motorruimte.
Zou de garage eventueel naar kunnen kijken.

Bij mij gaat, net als bij @Rinus alles even kort branden na het op kontakt zetten.
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
rolf

25 okt 2012, 01:48 0 x

Weet niet of uitlezen alleen een kapot lampje aangeeft in je klokken, kan zijn maar dat heb ik zelf nog nooit aan de hand gehad.
Instrumenten output test met Vagcom zeker wel: Select control module>17 (instuments)> output test.
The Output Tests function is used to test a Control Module's Electrical Outputs (and the wiring that connects it to the various devices).

Ik weet niet waarmee ze hem hebben uitgelezen (welk apparaat en software).
Met Vagcom is het heel simpel, nu is het meer "raden maar" wat er aan de hand kan wezen.
Dan weet je in iedergeval of je lampjes in orde zijn en de verbindingen die de lampjes doen branden ok zijn of niet.

Weet niet waar je woont, maar mischien zit er een forumlid met Vagcom bij je in de buurt die je mischien even wil helpen, het is nog geen 2 minuten werk.
Sander van Asten

25 okt 2012, 08:49 0 x

Rolf,

Dat zou een goede optie zijn. Ik woon in de buurt van Eindhoven.
Ik zal wel eens kijken naar een zekering in de motorruimte en mijn ABS een keer testen.
graag hoor ik of er iemand in de nabije omgeving woont met Vagcom.

gr. Sander
Ben_3L

25 okt 2012, 10:17 0 x

[quote="Sander van Asten"]Rolf,

Dat zou een goede optie zijn. Ik woon in de buurt van Eindhoven.
Ik zal wel eens kijken naar een zekering in de motorruimte en mijn ABS een keer testen.
graag hoor ik of er iemand in de nabije omgeving woont met Vagcom.

gr. Sander[/quote]

Ik woon in Weert, zo'n 40 min. van Eindhoven vandaan. Kan je wel helpen met uitlezen.
Sander van Asten

25 okt 2012, 10:29 0 x

Ben,

Dat zou mooi zijn.
Ik stuur je even een privemailtje.

Alvast Bedankt.

Gr. Sander
rolf

25 okt 2012, 11:54 0 x

Sander, het is beter even een prive bericht te sturen naar Ben-3L ipv zo je telefoonnummer op het forum te zetten. Gewoon even op de PB knop drukken en de rest wijst zich vanzelf. ;)
Je weet nooit wat voor lieden hier meelezen................

Mooi dat je zo geholpen kan worden! :)
Plaats reactie