Hoi Audigekkie,
Ik heb meerdere malen te horen gekregen dat ik ongelovelijk veel mazzel heb met die distributieriem.
Ik heb de A2 bij Jos in onderhoud (JBAutoservice), die heeft ook voordat ik deze kocht de onderhoudsgeschiedenis voor mij gecheckt bij de officiele VAG dealers, daarom heb ik ook voor de A2 gekozen, maar ach... nu kom je erachter dat ook dat niet zaligmakend is.
Verder heb ik nu alles vervangen wat periodiek gedaan moest worden, dus ga ik ervan uit dat ik vanaf dit punt gewoon start met mijn eigen onderhoudsboekje, ik ben van plan erg lang te doen met deze fantastische auto.
Groeten,
Paul
inhouden of stotteren tijdens het net wegrijden...
- joris1980
- Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)
Tsja, onderhoudsgeschiedenis blijft toch vaak gissen :?
Ik heb zelf veel risico genomen door een A2 te kopen zonder onderhoudboekje, was ook scherp geprijst!
En op de blaren moeten zitten :cry: Koppakking eruit, kwam aant licht door koelvloeistofverbruik
.
Maar toen gelijk alles aangepakt: koppakking, distributie, grote beurt & schokbrekers achter vervangen.
Ik koop liever een A2 die redelijk goedkoop is en laat dan een grote beurt + distributie vervangen. Dan pas weet je zeker vanaf welke kmstand je kan gaan tellen
Groet, Joris1980
Ik heb zelf veel risico genomen door een A2 te kopen zonder onderhoudboekje, was ook scherp geprijst!
En op de blaren moeten zitten :cry: Koppakking eruit, kwam aant licht door koelvloeistofverbruik

Maar toen gelijk alles aangepakt: koppakking, distributie, grote beurt & schokbrekers achter vervangen.
Ik koop liever een A2 die redelijk goedkoop is en laat dan een grote beurt + distributie vervangen. Dan pas weet je zeker vanaf welke kmstand je kan gaan tellen

Groet, Joris1980
- koop9
- Motortype: (nog) geen Audi A2
de distributieriem van de TDI met pompverstuiver heeft bijna altijd scheurtjes aan de buitenkant als ze tegen een ton gedraaid hebben.
de bruine aanslag komt van het nokkenastandwiel dat uit meerdere delen bestaat.
de sensorring van de nokkenas sensor in het nokkenastandwiel rammelt een beetje in het tandwiel en daar komt de ¨roest¨ aanslag vandaan.
niets om je zorgen over te maken al deed ik dat de eerste keer ook......
na er honderden gezien te hebben weet ik dat het zo hoort en dat je je geen zorgen hoeft te maken.
daarom denk ik dat jou riem wel gedaan is in het verleden.
de bruine aanslag komt van het nokkenastandwiel dat uit meerdere delen bestaat.
de sensorring van de nokkenas sensor in het nokkenastandwiel rammelt een beetje in het tandwiel en daar komt de ¨roest¨ aanslag vandaan.
niets om je zorgen over te maken al deed ik dat de eerste keer ook......
na er honderden gezien te hebben weet ik dat het zo hoort en dat je je geen zorgen hoeft te maken.
daarom denk ik dat jou riem wel gedaan is in het verleden.
&Koop9,
Ik vertel hier alleen wat ik gezien heb met mijn eigen ogen en de mening dat deze nooit vervangen is geweest, komt van een monteur die zijn hele leven al distributiewissels doet (Jos van JBAutoservice).
Het maakt nu ook niet meer uit, de nieuwe zit erop en dus is dat 100% zeker, het ging mij erom dat de boekjes dus ook niet helemaal te vertrouwen zijn...
Daarbij gebruik ik meningen van mensen die daar verstand van hebben.
Groet,
Paul
Ik vertel hier alleen wat ik gezien heb met mijn eigen ogen en de mening dat deze nooit vervangen is geweest, komt van een monteur die zijn hele leven al distributiewissels doet (Jos van JBAutoservice).
Het maakt nu ook niet meer uit, de nieuwe zit erop en dus is dat 100% zeker, het ging mij erom dat de boekjes dus ook niet helemaal te vertrouwen zijn...
Daarbij gebruik ik meningen van mensen die daar verstand van hebben.
Groet,
Paul
- Audi_gekkie
@DitchA2, koop9 heeft er ook verstand van.
Hij is één van de techneuten op autogebied.
Het maakt inderdaad ook verder niet meer uit.
Je kunt nu gerust rijden.
Verder zal ik zelf verder onderzoeken of het onderhoudsboekje nu wel klopt of niet.
Hij is één van de techneuten op autogebied.
Het maakt inderdaad ook verder niet meer uit.
Je kunt nu gerust rijden.
Verder zal ik zelf verder onderzoeken of het onderhoudsboekje nu wel klopt of niet.