Ik had al eens gemerkt dat de elektrische vergrendeling een aantal keren niet werkte via de afstandbediening van de sleutel.
Zal wel het batterijtje zijn dacht ik. Het ging echter maanden lang weer goed totdat het helemaal niet meer werkte.
Batterijtje getest, maar deze gaf gewoon 3V aan, dus voldoende spanning. Reserveklapsleutel erbij gehaald en ja hoor alles werkte weer.
Wat zou het kunnen zijn dat de andere sleutel het niet meer doet?
Klapsleutel geeft problemen
- AudiFanSedert1971
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Had ik afgelopen jaar ook dat ook een paar dat hij soms uitviel, batterij wissel hielp niet met zelfs de contactjes bij batterij schoonmaken
Opnieuw hard in leren aan je systeem via dealer of zelf sleutel in contact eerste stand dat lampjes in dashboard branden en dan op slot drukken of via de onderstaande manier dat wel beter werkte bij mij . =D>
simpel gevonden door zoekactie binnen dit forum....."afstandbediening"
)
zie link:
http://www.audi-a2.nl/discussion/816/af ... kt-niet/p1
zie ook deze link
http://www.audipages.com/Tech_Articles/ ... oding.html
hier de tekst van A2 forum " sanders"
ff andere sleutel in het slot op contact
eerste sleutel in deur deur op slot draaien
1x drukken op dicht voor pos. 1
ff wachten..... bevestigen met 1x op open drukken
en klaar dan 2e sleutel
sleutel uit contact en weer terug erin
en dan deur op slot 2x op dicht drukken (pos.2)
ff wachten 5sec. 1x op open drukken
of deze tekst dat ik op forum las:
Ik steek de werkende sleutel in het contact en draai zover dat alles tot leven komt maar de motor niet start.
Vervolgens draai ik met de niet werkende sleutel de auto op slot. (de led in de deur begint gelijk met knipperen)
Ik druk twee maal "open" met een interval van 1 seconden. (geen terugkoppeling van de auto)
Vervolgens na 6 seconden nog een keer "open" (activeren coding proces)
In dit geval zal de auto daarna al moeten reageren op de openknop.
Op het moment dat de sleutel is uitgenomen reageert de auto ook op sluiten.
grt,
Rolf
Opnieuw hard in leren aan je systeem via dealer of zelf sleutel in contact eerste stand dat lampjes in dashboard branden en dan op slot drukken of via de onderstaande manier dat wel beter werkte bij mij . =D>
simpel gevonden door zoekactie binnen dit forum....."afstandbediening"

zie link:
http://www.audi-a2.nl/discussion/816/af ... kt-niet/p1
zie ook deze link
http://www.audipages.com/Tech_Articles/ ... oding.html
hier de tekst van A2 forum " sanders"
ff andere sleutel in het slot op contact
eerste sleutel in deur deur op slot draaien
1x drukken op dicht voor pos. 1
ff wachten..... bevestigen met 1x op open drukken
en klaar dan 2e sleutel
sleutel uit contact en weer terug erin
en dan deur op slot 2x op dicht drukken (pos.2)
ff wachten 5sec. 1x op open drukken
of deze tekst dat ik op forum las:
Ik steek de werkende sleutel in het contact en draai zover dat alles tot leven komt maar de motor niet start.
Vervolgens draai ik met de niet werkende sleutel de auto op slot. (de led in de deur begint gelijk met knipperen)
Ik druk twee maal "open" met een interval van 1 seconden. (geen terugkoppeling van de auto)
Vervolgens na 6 seconden nog een keer "open" (activeren coding proces)
In dit geval zal de auto daarna al moeten reageren op de openknop.
Op het moment dat de sleutel is uitgenomen reageert de auto ook op sluiten.
grt,
Rolf
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02,
523.785.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 294.600.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 302.790km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
A2 1.4 BBY '02,

A2 1e 1.6 FSI '04, 294.600.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 302.790km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
- Audi_gekkie
Hij werkt weer! =D>
<b>Maar....</b>
De bovenstaande oplossingen zijn beide niet goed.
De onderste komt het dichtst bij de oplossing, maar mist een deel van de eerste oplossing. :-O
De juiste manier is:
Vervolgens na 6 seconden nog een keer "open".
Draai daarna het slot open met deze sleutel en gebruik die sleutel voor het contactslot. (activeren codering proces)
<b>Maar....</b>
De bovenstaande oplossingen zijn beide niet goed.
De onderste komt het dichtst bij de oplossing, maar mist een deel van de eerste oplossing. :-O
De juiste manier is:
Vervolgens na 6 seconden nog een keer "open".
Draai daarna het slot open met deze sleutel en gebruik die sleutel voor het contactslot. (activeren codering proces)