Stuurbekrachtigings waarschuwing met electrische brandlucht.

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
Plaats reactie
DitchA2

13 nov 2013, 18:15 0 x

Vandaag ging plotseling bij het starten van de auto, een pieptoon af en een geel stuurtje branden met uitroepteken in het display... Stuurbekrachtiging werkte niet meer, de rest wel. Heel moeizaam gaan rijden, maar toch maar na een km of vijf geparkeerd en de ANWB gebeld.

Na het bekijken van de motorruimte kwam er een brandlucht naar boven, iets electrisch, maar lokaliseren kon ik het niet, hierna de zekeringen nagelopen en nummer 38 van de stuurbekrachtiging en tacho was doorgebrandt. Nadat deze vervangen was, was de meldingen verdwenen en reed de auto weer normaal.

De ANWB heeft ook de auto uitgelezen, maar hieruit kwam geen enkele (!) foutmelding naar boven, opzich vreemd, als zich net een storing heeft voorgedaan, maar ok.

Is dit iets wat andere A2 eigenaren ook al een keer hebben meegemaakt?
Ik hoor het graag, als dit een voorbode is voor iets anders, dan ben ik liever voorbereid!

Groeten,
DitchA2
koop9
Motortype: (nog) geen Audi A2

13 nov 2013, 22:23 0 x

als hij hem heeft uitgelezen voor dat de zekering was vervangen kan het zijn dat je geen storing had omdat dit de zekering van de stuurbekrachtiging computer was en er dan geen spanning op staat en dan kan hij hem niet uitlezen en slaat hem dan over.

dan je een brandlucht geroken heb is wel zorgelijk.
ik zou er toch even naar laten kijken en dan in het speciaal naar de stekkers op de stuurpomp. deze alle 3 er even af halen en er goed in kijken en met een spiegeltje in de aansluiting op de pomp kijken of er niet iets te zien is.

laat even weten hoe het gaat.
DitchA2

20 nov 2013, 20:27 0 x

Vandaag bezoek gebracht aan JB Autoservice om de 'rare' brandlucht daar maar eens te laten ruiken en misschien kunnen uitzoeken wat het nu is.

Na eerst het hele verhaal te hebben verteld en de auto diverse keren gestart te hebben, natuurlijk geen 'rare' brandlucht te bekennen, na wat aandringen om ook nog wat kleine dingen te doen aan de auto, moest deze op een brug en toen die omhoog stond kwam ik langs de onderkant van de voorbumper, daar waar de luchttoevoer de radiator koelt en daar kwam de lucht voorbij (gelukkig).

Nadat alle monteurs inclusief Jos hadden geoordeeld dat het een lucht is wat wel een oorzaak moet hebben, zijn we gaan zoeken en na veel getuur en getob, eindelijk gekomen tot de druksensor van de airconditioning, deze was een beetje opgebold aan een kant (doorgebrand spoeltje) en zat redelijk los aangedraaid. De lucht die uit de stekker kwam en daarna uit de sensor zelf was de lucht die ik steeds rook! Nieuwe sensor erin en opgelost!! :lol:

Bijkomend voordeel, de Airco heeft nog nooit zo goed zijn werk gedaan sinds ik de auto heb!

Weer een tevreden klant naar huis laten gaan!

Bedankt voor alle aandacht en de lekkere lunch daar in Dieverbrug! :mrgreen:
Audi_gekkie

21 nov 2013, 00:27 0 x

[quote="DitchA2"]
Weer een tevreden klant naar huis laten gaan!

Bedankt voor alle aandacht en de lekkere lunch daar in Diever! :mrgreen:[/quote]

Detail: Dieverbrug ;)
Plaats reactie