[quote="Peter_Audi_A2"]Stopt het ratelen als je het toerental nog verder laat zakken? Zeg onder de 1000 toeren?
Doet hij het ook bij andere versnellingen bij hetzelfde toerental?[/quote]Als het toerental zakt dan begint het bij zo'n 1400 toeren, en bij 1200 is het op z'n hardst. Maakt niet uit in welke versnelling, maar in de 5 is het geluid het duidelijkst waarneembaar. Uiteindelijk blijft het ratelen t/m stationair. Op dat punt begint de motor automatisch weer te trekken (om niet af te slaan) en dan is het juist weer weg. Net als bij volgas accellereren vanaf stationair -> geen enkele ratel! Het is alléén rondom de lastwissel, en dus precies altijd bij rustig rijden in de bebouwde kom. Ik kan natuurlijk overal gaan planken, maar dat geeft weer andere ongewenste bijwerkingen :roll:
[quote="Audi-gekkie"]k heb de test gedaan en geen rare geluiden kunnen waarnemen.
Heb je die grotere wielen 195-55-16 op jou 75pk versie? Vergeet dan niet dat je 150-200 lager in toeren rijdt bij dezelfde snelheid dan jullie 90pk versie.[/quote]Bedankt voor het checken Audi-Gekkie! Appreciated! Blij dat jij ook kan bevestigen dat lage toerentallen gewoon kunnen zonder geratel. Ik had je vraag over de banden overigens al verwacht. De grootte van de wielen maakt niks uit, aangezien daar de bakverhoudingen niet door veranderen. Het snelheidssignaal komt vanaf de versnellings bak, en die geeft altijd dezelfde snelheid t.o.v. het toerental, ookal zet je er rolschaatswielen onder 8-)
Bedankt voor het meedenken allemaal. Ik ga toch nog maar (weer) eens in conclaaf met de installateur..
En excuses aan Peter123 voor het kapen van z'n topic, maar mogelijk is er een verband met zijn probleem.