Olieverbruik na vervangen koppakking

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
jos_br
Motortype: (nog) geen Audi A2

27 feb 2014, 20:08 0 x

[quote="Kliko61"].......... Ik ruik idd wel een oliegeur bij een koude start, maar geen waarneembare blauwe rook....
[/quote]

Ik denk dat de turbo de boosdoener is, wanneer er mee gereden wordt zie je de rook dan vaak niet, bij een koudstart weer wel. Wel dom toeval dat dit gebeurt is tijdens een koppakking reparatie.

@Audi-gekkie, Kop vlakken verandert de compressie niet omdat deze vlak is.

Jos.
JBAutoservice BV
Kliko61

03 mar 2014, 15:36 0 x

[quote="jos_br"][quote="Kliko61"].......... Ik ruik idd wel een oliegeur bij een koude start, maar geen waarneembare blauwe rook....
[/quote]

Ik denk dat de turbo de boosdoener is, wanneer er mee gereden wordt zie je de rook dan vaak niet, bij een koudstart weer wel. Wel dom toeval dat dit gebeurt is tijdens een koppakking reparatie.

@Audi-gekkie, Kop vlakken verandert de compressie niet omdat deze vlak is.

Jos.[/quote]

Wat voor mankementen zou de turbo dan hebben? Kan dit getest worden op een simpele/effectieve manier, zodat ik andere opties kan uitsluiten? Het is dus ook vooral de vraag, waar begin je eerst te kijken voordat je uitgaat van fouten bij het vervangen van de koppakking?

Want ik mis totaal geen power, trekt goed, rijdt goed en de rook vind ik toch heel acceptabel voor een diesel. Ik rijd al jaren diesel...
jos_br
Motortype: (nog) geen Audi A2

03 mar 2014, 21:44 0 x

Ik geloof nooit dat het vervangen van de koppakking ertoe geleid heeft dat er nu olieverbruik is. De turbo is het makkelijkst te controleren door de uitlaat eraf te halen en kijken of de schoepen er enigszins "vettig" uitzien.

Jos.
JBAutoservice BV
Kliko61

06 mar 2014, 18:38 0 x

[quote="jos_br"]Ik geloof nooit dat het vervangen van de koppakking ertoe geleid heeft dat er nu olieverbruik is. De turbo is het makkelijkst te controleren door de uitlaat eraf te halen en kijken of de schoepen er enigszins "vettig" uitzien.

Jos.[/quote]

Beste Jos, geloof het of niet maar ik had voor het vervangen ook op jullie site gekeken, maar besliste om het toch te laten door mijn vriend omdat hij om de hoek werkt.

Je begrijpt natuurlijk wel dat ik benieuwd ben naar jullie ervaring met de 1.4 tdi motoren. Zou je mij een prijsrichting kunnen geven als er zeg maar nieuwe zuigerveren ofzo in moeten komen? Als het de turbo is, heb ik wel iets in gedachten, gereviseerd of nieuw dat is uit te zoeken. Maar over het andere heb ik minder kennis... Je antwoord kun je mij ook PB'en als je dat wilt...
Rinus
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

18 mar 2014, 09:45 0 x

Bericht van mod: Topic verplaatst naar juiste forum :D
Plaats reactie