Als ik met de "kleine" bezig ben, en de kap moet er af, zet ik hem altijd op twee van die zachte blokjes, die ik ooit eens gehouden heb van een verpakking. Die doe ik op de puntjes van de kap, en dan een oude handdoek over het serviceluik voor tegen de muur.
Ik hou vaak van dat soort hoekjes e.d. uit verpakkingen, kun je vaak heel handig gebruiken als deurbeschermer, enz. Zijn ze na veloop van een paar keer kapot, no harm done. De cabrio en de Monza hebben grote portieren, en die kunnen niet helemaal open in mijn garage, dus is het handig als ik de randen van de portieren kan beschermen.
Geluidssignaal en remsysteemlampje brand
- Audi_gekkie
Wat een gedoe man klussen buiten
Normaal heb ik de garage tot mijn beschikking, maar helaas heeft de garage deur het begeven.
Ik Tweety eerst nog eens gestart, geen geluidssignaal. Vervolgens een paar keer flink op de rem getrapt en nog geen krimp.
Merkwaardig.
Kapje er af en nog eens goed naar het remvloeistofreservoir gekeken. Hoe ik ook mijn best deed, zelfs met leesbril op, ik kon geen niveau ontdekken. Maar leeg was deze niet, daarvoor klonk het te dof toen ik op het reservoir tikte.
Dop open gedraaid en het filtertje was vochtig. Toch wat DOT4 erbij gegooid, totdat ik de vloeistof kon zien onderin de vuldop.
Dit niveau komt overeen met de max. markering op het reservoir.
Vervolgens vandaag twee proefritten gemaakt en beide keren geen problemen.
Misschien is het niveau na de laatste verversing op minimaal gebracht en omdat Tweety nu in de vrieskou stond is het niveau nog iets verder gedaald?
Voorlopig laat ik het hierbij.

Ik Tweety eerst nog eens gestart, geen geluidssignaal. Vervolgens een paar keer flink op de rem getrapt en nog geen krimp.
Merkwaardig.
Kapje er af en nog eens goed naar het remvloeistofreservoir gekeken. Hoe ik ook mijn best deed, zelfs met leesbril op, ik kon geen niveau ontdekken. Maar leeg was deze niet, daarvoor klonk het te dof toen ik op het reservoir tikte.
Dop open gedraaid en het filtertje was vochtig. Toch wat DOT4 erbij gegooid, totdat ik de vloeistof kon zien onderin de vuldop.
Dit niveau komt overeen met de max. markering op het reservoir.
Vervolgens vandaag twee proefritten gemaakt en beide keren geen problemen.
Misschien is het niveau na de laatste verversing op minimaal gebracht en omdat Tweety nu in de vrieskou stond is het niveau nog iets verder gedaald?
Voorlopig laat ik het hierbij.
- Rinus
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Die trommeltjes van de A2 hebben echt wel zo hun kuren. Bij ons zijn ze al 2 keer uit elkaar geweest vanwege vastzittende schoentjes. Laatste keer een totale revisie gehad. Het gaat nu plm 6 Dkm goed.
- Audi_gekkie
[quote="Rinus"]Die trommeltjes van de A2 hebben echt wel zo hun kuren. Bij ons zijn ze al 2 keer uit elkaar geweest vanwege vastzittende schoentjes. Laatste keer een totale revisie gehad. Het gaat nu plm 6 Dkm goed.[/quote]
Hebben meer VAG producten last van.
Bij onze Golf II was het ook schering en inslag.
Hebben meer VAG producten last van.
Bij onze Golf II was het ook schering en inslag.
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
[quote="Rinus"]Die trommeltjes van de A2 hebben echt wel zo hun kuren. Bij ons zijn ze al 2 keer uit elkaar geweest vanwege vastzittende schoentjes. Laatste keer een totale revisie gehad. Het gaat nu plm 6 Dkm goed.[/quote]
Het enige voorgeschreven onderhoud aan de trommelremmen achter
is het controleren van de remvoeringdikte en van de remvertraging.
Dit kreeg ik te horen van mijn garage, en ook een kennis die bij een VAG-garage werkt bevestigde dit.
Kan me wel voorstellen dat de boel op termijn vast gaat zitten bij dergelijk onderhoud.
Het enige voorgeschreven onderhoud aan de trommelremmen achter
is het controleren van de remvoeringdikte en van de remvertraging.
Dit kreeg ik te horen van mijn garage, en ook een kennis die bij een VAG-garage werkt bevestigde dit.
Kan me wel voorstellen dat de boel op termijn vast gaat zitten bij dergelijk onderhoud.
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

[quote="Audi-gekkie"][quote="Tom"]
Klopt, helemaal gelijk in!
Heb onder de auto gekeken en zag zo snel niks van lekkage. Ga wel zsm bij de garage langs om de auto eens na te laten kijken[/quote]
Ik ben meer van het zelf doen
[/quote]
Ik normaal ook, maar heb genoeg lopende projecten die niet afkomen en heb de audi eigenlijk een soort van nodig.
Heb nogmaals gekeken en blijk toch een lekkage/probleem te hebben, rechtsachter.
Zaterdag de auto naar de garage brengen voor reparatie en een beurtje. Laat er meteen dikkere olie indoen om olieverbruik wat te drukken.
Klopt, helemaal gelijk in!
Heb onder de auto gekeken en zag zo snel niks van lekkage. Ga wel zsm bij de garage langs om de auto eens na te laten kijken[/quote]
Ik ben meer van het zelf doen

Ik normaal ook, maar heb genoeg lopende projecten die niet afkomen en heb de audi eigenlijk een soort van nodig.
Heb nogmaals gekeken en blijk toch een lekkage/probleem te hebben, rechtsachter.
Zaterdag de auto naar de garage brengen voor reparatie en een beurtje. Laat er meteen dikkere olie indoen om olieverbruik wat te drukken.