rem en stuurbekrachtiging
Wanneer ik mijn auto start en de afrit afrij dan gaat het remalarm af. Ik heb net ontdekt dat, wanneer ik opnieuw start en niets doe er ook geen alarm af gaat. Echter, wanneer ik aan het stuur ga draaien, wanneer ik nog stil sta, dan gaat het alarm in werking. De remmen doen het nog wel maar geen bekrachtiging en ook geen stuurbekrachtiging meer. Wie kan mij helpen ?
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Vervelend probleem! Misschien is het handig om aan te geven of je informatie zoekt om het zelf op te lossen of wil je 'handjes' inschakelen?
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- koop9
- Motortype: (nog) geen Audi A2
kan van alles zijn.....
blijft hij wel goed lopen? slaat hij niet af?
het beste is om hem eerst even uit te lezen, aan de hand van de evt aanwezige storingscodes kunnen we je wellicht verder helpen met tips.
geef anders aan waar je woont dan is er misschien een forumlid voor je in de buurt die hem kan uitlezen.
blijft hij wel goed lopen? slaat hij niet af?
het beste is om hem eerst even uit te lezen, aan de hand van de evt aanwezige storingscodes kunnen we je wellicht verder helpen met tips.
geef anders aan waar je woont dan is er misschien een forumlid voor je in de buurt die hem kan uitlezen.
@klaasold,
Ben bekend met de zelfde klachten aan onze tdi, deze had het zelfde ook plm gelijktijdig.
Ter info:
Het remlampje bleek remblokslijtage bedrading linksvoor gebroken.(let op welk symbool de controlelamp heeft en vergelijk deze in het instructieboek. In dit geval was het symbool (0) ).
Geen stuurbekrachtiging en storingslamp stuurwiel, oliepeil controleren , uitlezen en zekering 60 amp in voetenruimte links
controleren voeding en massa op de pomp controleren. Bij deze was helaas de stuurpomp defect, in duitsland
laten reviseren :cry: .
Geen rembekrachtiging, controleer of je vacuum hebt op de slangen bij de bekrachtiger, als dit in orde is trap met draaiende motor op het rempedaal en luister of je ook een pffff geluid hoort. Als dit het geval is kan de rembekrachtiger lek zijn (zie topic onderdeelnr rembekrachtiger).
Succes, Kye
Ben bekend met de zelfde klachten aan onze tdi, deze had het zelfde ook plm gelijktijdig.
Ter info:
Het remlampje bleek remblokslijtage bedrading linksvoor gebroken.(let op welk symbool de controlelamp heeft en vergelijk deze in het instructieboek. In dit geval was het symbool (0) ).
Geen stuurbekrachtiging en storingslamp stuurwiel, oliepeil controleren , uitlezen en zekering 60 amp in voetenruimte links
controleren voeding en massa op de pomp controleren. Bij deze was helaas de stuurpomp defect, in duitsland
laten reviseren :cry: .
Geen rembekrachtiging, controleer of je vacuum hebt op de slangen bij de bekrachtiger, als dit in orde is trap met draaiende motor op het rempedaal en luister of je ook een pffff geluid hoort. Als dit het geval is kan de rembekrachtiger lek zijn (zie topic onderdeelnr rembekrachtiger).
Succes, Kye