Sinds vandaag heeft mijn ruitenwisser een eigen wil. Ik had hem op interval staan en wilde hem weer uitzetten. Hij gaat nu niet meer uit en ook de overige standen reageren niet.
Auto al een keer helemaal uitgezet en op slot. Maar bij terugkomst nog steeds zelfde probleem
Weet iemand een oplossing?
Ruitenwisser gaat niet meer uit
- Peter_Maathuis
- Moderator
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
In het mechaniek (op de ruitenwissermotor) zit een schakelaartje die de (permanent aanwezige +12V) onderbreekt wanneer de wissers de ruststand hebben bereikt. Ik denk dat dat schakelaartje zijn werk niet doet...
Ik zou op zoek gaan naar een nieuwe ruitenwissermotor.
Ik zou op zoek gaan naar een nieuwe ruitenwissermotor.
A2 BBY 2003 CS - OSS
A2 AUA 2001 - OSS, leer, st.verw, RNS-E, 9-sp 17", pdc, LED, alarm, kopl.spr, DRL, 6 airbags, cc
A2 ANY 2002 - cc
A2 ANY 2001 - cc, trekhk
A3 cabrio 1.8 TFSI 2010 - S-edition, trekhk
BMW i3 42kWh 2019 - full options
A2 AUA 2001 - OSS, leer, st.verw, RNS-E, 9-sp 17", pdc, LED, alarm, kopl.spr, DRL, 6 airbags, cc
A2 ANY 2002 - cc
A2 ANY 2001 - cc, trekhk
A3 cabrio 1.8 TFSI 2010 - S-edition, trekhk
BMW i3 42kWh 2019 - full options
-
- Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)
Het is niet de motor maar een ronddraaiende schijf die synchroon met het wisserblad meegaat. Als een contact waar de schijf onderdoor draait aangeeft dat de wisser in de ruststand staat wordt dat aan het wisserrelais doorgegeven en zal de wisser stoppen , tenzij via de bediening aan het stuur wordt doorgegeven dat een volgende slag moet worden gemaakt.
Het kan dus het signasl van de schijf zijn dat de besturing niet doorkrijgt of de besturingsunit zelf. Dus nog geen geld uitgeven aan een nieuwe wisser motor maar eerst de fout elders zoeken.
Het kan dus het signasl van de schijf zijn dat de besturing niet doorkrijgt of de besturingsunit zelf. Dus nog geen geld uitgeven aan een nieuwe wisser motor maar eerst de fout elders zoeken.