Welk wiellager is het?
Als je er geen speciaal gereedschap voor nodig hebt ga ik het zelf doen. Ik dacht altijd dat je er poelie trekkers en dergelijke voor nodig had. Op en af schuiven , desnoods met gepast geweld, is geen probleem. Ik lees ook wel dat er verhit moet worden om te (de) monteren. #Ervaring is recht evenredig met de hoeveelheid gemaakte fouten. Ik moet bekennen dat wiellagers geen ervaring zijn (nog ).
Mits je de goede maat dop sleutel hebt... en ook nog een moment sleutel indien mogelijk voor met juiste waarde vastzetten...
Dat laatste, ik weet dat ik ooit iets te vast draaide en daarna was het duurder als dat ik naar de dealer was geweest, achteraf dus....
Ik weet niet hoe gevoelig dit lager is, maar lijkt me makkelijke maar de aanhaal waarde staan niet voor niets op de Werkplaats DVD die ik heb.
Dat laatste, ik weet dat ik ooit iets te vast draaide en daarna was het duurder als dat ik naar de dealer was geweest, achteraf dus....
Ik weet niet hoe gevoelig dit lager is, maar lijkt me makkelijke maar de aanhaal waarde staan niet voor niets op de Werkplaats DVD die ik heb.
Ok. Kom net terug van een APK en het linker achterwiellager is vervangen. Dat het Piece of Cake was is terug te vinden in de rekening. 142 euri. APK inclusief en ook nog een fusee kogel 'dicht gekit". Nou heb ik het nog zelf niet gedaan.
Dank voor de tips.

Dank voor de tips.
- Audi_gekkie
Dop M30 twaalfkant moet je hebben als ik mij niet vergis. In het voorjaar heb ik beide achterwiellagers nog vervangen.
http://www.audi-a2.nl/discussion/3577/p ... ellager/p1
http://www.audi-a2.nl/discussion/3577/p ... ellager/p1
- kobus1978
- Audi A2 cluborganisatie
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Ter aanvulling,
Idd dop 30, 12 kant, vast zetten met 130NM(met dank aan @luukske )
Idd dop 30, 12 kant, vast zetten met 130NM(met dank aan @luukske )
De definitie van een auto of automobiel ('zelfbewegend', namelijk rijtuig zonder trekdier) (automobiel uit Grieks auto- 'zelf' en Latijn mobile 'bewegend') is een zelfstandig voortbewegend, rijdend vervoermiddel.