verpootlager defect?
- Audi_gekkie
Aantal windingen tellen?<a title="Link: /index.php?p=/profile/4118/JDuijnker" href="/index.php?p=/profile/4118/JDuijnker">JDuijnker</a> schreef:
Misschien stomme vraag maar hoe kan je zien of er een stuk vanaf gebroken is dan van je veer?

Met het wiel eraf en goed wat licht kun je het vaak wel zien.
Het snelste is goed vergelijken met de andere kant.
Vergeet niet om dezelfde veer te bestellen. De originele veren zijn voorzien van merktekens (lees verfkleurtjes).
Er zijn voor de A2 wel een tiental verschillende soorten veren gebruikt.
Hier een voorbeeld van een achterveer:

Ik heb een probleem gehad met de veerpoottoplagers, gaf bij sturen een klonkachtig geluid, zowel links als rechts, veer draaide eigenlijk over de aanslag heen want lager zat muur vast, kun je controleren door omhoog te krikken en aan de veer te draaien of te sturen, eventueel wat kruipolie/WD40/teflon in lager spuiten maar uiteindelijk toch moeten vervangen. Demontage kost haast altijd nieuwe stabilisator stangetjes.
[quote="luukske;53067"]Je veerpootlager zit er nog gewoon die kan er echt niet zomaar tussenuit dan moet je veerpoot boven los. De veer zal inderdaad gebroken zijn en die zie je ook niet 1,2 3 liggen zon stukje.[/quote]
Betekend dus dat er een stuk(je) spiraal afgebroken is dus? En de veer dus nu korter zou moeten zijn... Ik zie weinig tot geen roestvorming aan de veer...
Betekend dus dat er een stuk(je) spiraal afgebroken is dus? En de veer dus nu korter zou moeten zijn... Ik zie weinig tot geen roestvorming aan de veer...