Kapotte KONI FSD??

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
Plaats reactie
DED@2
Audi A2 clublid
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

12 jan 2017, 10:27 0 x

Goedendag,
Heb me zojuist voorgesteld en val maar meteen met de deur in huis. Ik heb jullie advies nodig. Ik heb eind maart dit jaar een set KONI FSD gehaald voor de A2 van mijn vrouw, 1.4 AUA. Begin april geplaatst met nieuwe spidan veren, toplagers, verrubbers achter boven en onder. Kortom grondig aangepakt. Nu heeft een van de voordempers een speling van de zuiger naar de veerpoot, zeg maar bovenste deel t.o.v. onderste deel in fuseestuk. Wanneer in uitgehangen toestand (op de brug) het wiel axiaal wordt bewogen is een " klunk" te horen en zie je de demperzuiger bewegen. Dit hoort niet en resulteert in geklapper link onder in het onderstel. Hoe kan dat na nog geen 5000km? Hij is niet lek en ik merk niks met rijden of sturen anders dan het geklapper van de demper. Alles zit vast en er is geen speling op overige componenten van de vooras vast te stellen. Kan het zijn dat ik een ' slecht exemplaar " te pakken heb? Ik heb twee keurmeesters er naar laten kijken en ze vonden geen afkeurpunten. Ze konden geen andere verklaring geven dan dat er iets niet goed is met de demper . Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Ik hoor graag jullie reacties. Een stille A2 rijdt zoveel fijner
Audi A2 ATL ‘04 - Akoya Pimped
Audi A2 BBY ‘03 - Silver CS Pimped
Audi A2 BBY ‘03 - Kristallblau under construction
Audi A2 AUA ‘01 - Ebonyschwarz Pimped
Pocoloco

12 jan 2017, 19:14 0 x

Neem aan dat je ze nieuw heb gekocht?? De shop waar je ze heb gekocht benaderen en het probleem voorleggen.
Zo niet ,hoe vaak hang je auto op de brug :) Als je met rijden niets merkt maakt het toch niet uit ,er zijn meer onderdelen die onder spanning moeten staan om hun eigenschappen te krijgen.
Neem bv je schijven draai die eens rond op de brug ,krijg je een schurend geluid ,als je rijd hoor je dat ook niet.

Of hoor je wel iets?? kan ook wat anders zijn wat je hoort
DED@2
Audi A2 clublid
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

13 jan 2017, 10:39 0 x

Hi george, intussen heb ik een garantie claim ingediend bij de online shop waar ik de set heb gekocht. Onder borg heb ik een nieuwe gekregen. Deze is samen met de rest onder mijn tdi geplaatst icm eibach veren. Zie andere topic. De oude is opgestuurd en als KONI akkoord gaat met fabricage fout , krijg ik mijn borg terug. Ben benieuwd. Het is nu goed iig. De S-line ser is onder die van mijn meisje gekomen en dat rijdt ook weer prima. ( daar zat de fsd ser eerst onder). Mvg Duncan
Audi A2 ATL ‘04 - Akoya Pimped
Audi A2 BBY ‘03 - Silver CS Pimped
Audi A2 BBY ‘03 - Kristallblau under construction
Audi A2 AUA ‘01 - Ebonyschwarz Pimped
Plaats reactie