audi a2 specialist
Hallo iedereen,
Ik heb op mijn audi a2 3l mistlampen willen toevoegen. Ik heb wel de mistlampen op een originele kabel aangesloten en op de beugels bevestigd. De andere kant van de kabel een bedoelt voor massa en de andere voor zekering kast nr:35 heb ik op dit moment op de koelvloeistof tank neergelegd, omdat ik niet weet hoe ik de plastiek voor de zekeringkast kan openen (heb 3 schroeven gevonden en los gedraaid, maar kan de onderdeel niet los krijgen, klemt nog). Ik heb ook een geschikte schakelaar toegepast voor dimlicht. Nu is mijn vraag of iemand mij kan helpen om de klus af te maken. Graag eerst ongeveer wat het gaat kosten.
Groet,
Armen
Ik heb op mijn audi a2 3l mistlampen willen toevoegen. Ik heb wel de mistlampen op een originele kabel aangesloten en op de beugels bevestigd. De andere kant van de kabel een bedoelt voor massa en de andere voor zekering kast nr:35 heb ik op dit moment op de koelvloeistof tank neergelegd, omdat ik niet weet hoe ik de plastiek voor de zekeringkast kan openen (heb 3 schroeven gevonden en los gedraaid, maar kan de onderdeel niet los krijgen, klemt nog). Ik heb ook een geschikte schakelaar toegepast voor dimlicht. Nu is mijn vraag of iemand mij kan helpen om de klus af te maken. Graag eerst ongeveer wat het gaat kosten.
Groet,
Armen
- Peter_Maathuis
- Moderator
- Berichten: 2710
- Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
- Locatie: Valkenswaard
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Ik ben met dezelfde operatie bezig.
De massakabel leg je in de motorruimte aan massa (ik heb hem onder een boutje van de versnellingsbaksteun gelegd). Dan moet je met de plus-draad nog het interieur in om die aan te sluiten.
Zover ben ik; mijn plusdraad ligt opgerold bij het koelvloeistofreservoir... (en ik wacht op beter weer om de klus af te maken - ik heb wel even getest dat de mistlampen werken door de plusdraad met de aansteker te verbinden).
Volgens de Duitse handleiding moet je de plusdraad het interieur binnen voeren naast de tule van de kabelboom rechts van het ruitenwissermechaniek.
Daarna moet je de bekleding van de A-zuil, de bekleding onderzijde stuurkolom, relaisdrager en zekeringkast uitbouwen en de plusdraad in de grijze stekker prikken. Dan zouden de mistlampen moeten werken over de (nieuwe) schakelaar.
De massakabel leg je in de motorruimte aan massa (ik heb hem onder een boutje van de versnellingsbaksteun gelegd). Dan moet je met de plus-draad nog het interieur in om die aan te sluiten.
Zover ben ik; mijn plusdraad ligt opgerold bij het koelvloeistofreservoir... (en ik wacht op beter weer om de klus af te maken - ik heb wel even getest dat de mistlampen werken door de plusdraad met de aansteker te verbinden).
Volgens de Duitse handleiding moet je de plusdraad het interieur binnen voeren naast de tule van de kabelboom rechts van het ruitenwissermechaniek.
Daarna moet je de bekleding van de A-zuil, de bekleding onderzijde stuurkolom, relaisdrager en zekeringkast uitbouwen en de plusdraad in de grijze stekker prikken. Dan zouden de mistlampen moeten werken over de (nieuwe) schakelaar.
A2 BBY 2003 CS - OSS
A2 AUA 2001 - OSS, leer, st.verw, RNS-E, 9-sp 17", pdc, LED, alarm, kopl.spr, DRL, 6 airbags, cc
A2 ANY 2002 - cc
A2 ANY 2001 - cc, trekhk
A3 cabrio 1.8 TFSI 2010 - S-edition, trekhk
BMW i3 42kWh 2019 - full options
A2 AUA 2001 - OSS, leer, st.verw, RNS-E, 9-sp 17", pdc, LED, alarm, kopl.spr, DRL, 6 airbags, cc
A2 ANY 2002 - cc
A2 ANY 2001 - cc, trekhk
A3 cabrio 1.8 TFSI 2010 - S-edition, trekhk
BMW i3 42kWh 2019 - full options
- Audi_gekkie
- Berichten: 5879
- Lid geworden op: 26 jul 2012, 20:35
Ook welkom.
Het lijkt mij een leuk idee je even voor te stellen in de rubriek voorstellen.
Het lijkt mij een leuk idee je even voor te stellen in de rubriek voorstellen.
- Peter_Maathuis
- Moderator
- Berichten: 2710
- Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
- Locatie: Valkenswaard
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Dat is ook een idee, maar dan moet je daarna door het dashboard van rechts naar links :o
Mijn bekabeling loopt langs de stuurpomp omhoog onder de linker koplamp door en dan naar het schutbord. Daar wil ik interieur in (daar zit een dikke kabelboom die het interieur in gaat) en dan zit ik meteen in de goede hoek.
Uit Armens verhaal maak ik op dat hij dat ook zoiets wil (kabel bij koelvloeistofreservoir).
Mijn bekabeling loopt langs de stuurpomp omhoog onder de linker koplamp door en dan naar het schutbord. Daar wil ik interieur in (daar zit een dikke kabelboom die het interieur in gaat) en dan zit ik meteen in de goede hoek.
Uit Armens verhaal maak ik op dat hij dat ook zoiets wil (kabel bij koelvloeistofreservoir).
A2 BBY 2003 CS - OSS
A2 AUA 2001 - OSS, leer, st.verw, RNS-E, 9-sp 17", pdc, LED, alarm, kopl.spr, DRL, 6 airbags, cc
A2 ANY 2002 - cc
A2 ANY 2001 - cc, trekhk
A3 cabrio 1.8 TFSI 2010 - S-edition, trekhk
BMW i3 42kWh 2019 - full options
A2 AUA 2001 - OSS, leer, st.verw, RNS-E, 9-sp 17", pdc, LED, alarm, kopl.spr, DRL, 6 airbags, cc
A2 ANY 2002 - cc
A2 ANY 2001 - cc, trekhk
A3 cabrio 1.8 TFSI 2010 - S-edition, trekhk
BMW i3 42kWh 2019 - full options
- Peter_Maathuis
- Moderator
- Berichten: 2710
- Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
- Locatie: Valkenswaard
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Ik volg de Duitse handleiding en die is niet echt duidelijk hoe ze bij die dikke kabelboom de draad naar binnen brengen. Ik moet nog eens heel goed kijken hoe dat het beste kan en zal daarbij zeker de waterdichtheid in de gaten houden.
Gelukkig is de kans op roest als ik een extra gaatje maak, en dat vul met rubber tule en klodder kit, niet zo groot
Gelukkig is de kans op roest als ik een extra gaatje maak, en dat vul met rubber tule en klodder kit, niet zo groot

A2 BBY 2003 CS - OSS
A2 AUA 2001 - OSS, leer, st.verw, RNS-E, 9-sp 17", pdc, LED, alarm, kopl.spr, DRL, 6 airbags, cc
A2 ANY 2002 - cc
A2 ANY 2001 - cc, trekhk
A3 cabrio 1.8 TFSI 2010 - S-edition, trekhk
BMW i3 42kWh 2019 - full options
A2 AUA 2001 - OSS, leer, st.verw, RNS-E, 9-sp 17", pdc, LED, alarm, kopl.spr, DRL, 6 airbags, cc
A2 ANY 2002 - cc
A2 ANY 2001 - cc, trekhk
A3 cabrio 1.8 TFSI 2010 - S-edition, trekhk
BMW i3 42kWh 2019 - full options
Peter, ik heb de mistlampen geinstaleerd!
In de rubriek voorstellen heb ik fotos geplaatst hoe ik de kabel van de motorruimte naar de cabine met ben gekomen. Er zit een standaard gat met een rubberen deksel op. Hoef geen gaatjes te boren.
In de rubriek voorstellen heb ik fotos geplaatst hoe ik de kabel van de motorruimte naar de cabine met ben gekomen. Er zit een standaard gat met een rubberen deksel op. Hoef geen gaatjes te boren.
- Peter_Maathuis
- Moderator
- Berichten: 2710
- Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
- Locatie: Valkenswaard
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Bedankt! Ik heb je foto's bekeken en ga ook op zoek naar dat rubber dekseltje! Zo te zien vlak naast de stuurkolom. Hopelijk zit dat ook in een 1.4TDI uitvoering!
A2 BBY 2003 CS - OSS
A2 AUA 2001 - OSS, leer, st.verw, RNS-E, 9-sp 17", pdc, LED, alarm, kopl.spr, DRL, 6 airbags, cc
A2 ANY 2002 - cc
A2 ANY 2001 - cc, trekhk
A3 cabrio 1.8 TFSI 2010 - S-edition, trekhk
BMW i3 42kWh 2019 - full options
A2 AUA 2001 - OSS, leer, st.verw, RNS-E, 9-sp 17", pdc, LED, alarm, kopl.spr, DRL, 6 airbags, cc
A2 ANY 2002 - cc
A2 ANY 2001 - cc, trekhk
A3 cabrio 1.8 TFSI 2010 - S-edition, trekhk
BMW i3 42kWh 2019 - full options